Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8T Quattro -99 hyyty kesken ajon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8T Quattro -99 hyyty kesken ajon

    Audi hyyty aamulla kesken ajo, ihaniinkuin bensa ois loppunu. bensavalo kyllä syttyi vähän ennen kun auto hyyty! no hain 20l kannullisen bensaa mut ei lähteny käymään enää ei ees luvannu! tän päivän oon sitä räplänny ja antaa tällaset vikakoodit P1425 Tankin tuuletusventtiilin virtapiiri oikosulussa maahan ja P1289 turboahtimen bypass (ohitus) venttiili oikosukussa maahan! vaihdoin kaikki puolat ja niiden pääteaasteen ja polttoainepumpun releen ja sulakkeen! ja puhaltelin polttoaine paine ja paluu putlet paineilmalla.toki en putsannu sitä aktiivihiili hässäkkää. missähän tankin tuuletusventtiili sijaitsee? ja toi turboahtimen bypass ventiili? osaisko joku antaa neuvoja et mitä voin tehdä ja voiko noi koodit johtua jostain esim jos se aktiivihiili systeemi on tukos? Mulle toi Audi on viä se verran uus tuttavuus etten oo viä kerenny siihen paremmin tutustua!

  • #2
    Tuleeko bensaa? Tuleeko kipinää? Alota vaikka noista...

    Comment


    • #3
      Bensaa tulee kun starttaa mut tosi huonosti vaik on putki suuttimien jakotukilta irti kipinästä en tiä voiko kipinän kattoo tosta ihan normisti eli tulppa veke ja tulppa puolahattuun kiini ja tulppa runkoon et saa maita? kyselen täs tyhmiä kun edelliset autot on ollu virranjakajallisia

      Comment


      • #4
        Jos ei tule bensaa kunnolla, vaikka ei ole edes vastapainetta, niin bensapumppuun viittaisi. Toki oletuksella, että pumppu saa virtaa kunnolla.

        Ja kannattaa vähän panostaa välimerkkeihin. - Hukassa olevat pilkut ja pisteet ovat myös voineet tukkia polttoainelinjan.

        Comment


        • #5
          Samalla tavalla kipinän tsekkaus oli puolia sit yks tai neljä. Bensan tulon näät parhaiten kun otat suutintukin kiinnityspultit auki. Nostat tukkia pari senttiä ja kaveri starttaamaan. Näkee sokeekin ruiskiiko bensaa...

          Comment


          • #6
            mulla hyyty kans oma kosla tolleen kun oli bensamittarin anturi irronnu ja pyöri tankissa aikansa ja sit hajotti bensapumpun tuloletkun korvakon eli bensan saanti loppu siihen :) kyllähä sitä vikaa haettiin kissojen ja koirien kans ku luultii aluks et oli sähkö vika mut lopulta selvis ku aloin ite pumppua tutkiin.. ja sen jälkeen onki sit ollu vaikeuksia ton vehkeen kans.. ilmeisesti ei oikee tykkää tarvike pumpusta oikee..

            ja senverran pakko sanoo et pumpun vaihto toho oli pirun tympee projekti :)

            Comment


            • #7
              Audi A4 1.8t Guatro -99 hyyty kesken ajon

              Vaihdoin tänään polttoainesuodattimen ja testasin polttoainepumpun moottorin irrallisilla johdoilla ja se kylla pumppaa besaa jakotukille asti! Mutta kun on noi vikakoodit päällä eli P1425 tankin tuuletusventtiilin virtapiiri oikosulussa maahan ja P1289 Turboahtimen bypass (ohitus) venttiili oikosulussa maahan niin auto ei lähe käyntiin! sillain testasin, et kaadoin tulpan reijistä bensaa joka sylinteriin niin auto kyl hetken kävi eli sen aikaa kun sylkyis on bensaa! missähä tota autoo kannattas käydä näyttämassä tampereella ite kun en vikaa löydä. eikös se turbon bypass venttiilin ohjaus olekkin siinä imusarjan alla siihen ainakin menee bypassilta se ohut letku? ja vaikka johto on irti em ohjaus palikasta silti tulee toi vikakood P1289! onko toi ECU joka menee sinne aktiivihiilisäliölle se tankin tuuletusventtiili? niin ja joka tulpalle tulee hyvä kipinä!
              Viimeksi muokannut Mika.a; 19.8.2013, 20:25.

              Comment


              • #8
                se venttiili mikä menee aktiivihiili säiliölle on evap eli vissiinki just se tuuletus venttiili ilmeisesti (just sain sen tietoon ite) jos rikki nii kerää alipainetta tankkkiin tai jos aktiivihiili säliö tukossa tekee samaa en tiiä vaikuttaako muuten mitenkää.. ja itellä oli by-pass kierretty kokonaan jostai syystä ja se oli rikki joten se vaihdettiin en tiiä miten opis oireillu rikkinäisellä.. en kyllä muista mikä vikakoodi tuli siitä rikkinäisestä by-passista mut kyl auto sillon toimi se kierrettynä..

                Comment


                • #9
                  Toi auto sammuu ajosta, kun bensanpaine on alle 1.2bar. Veikkaisin ettei sulla oo pumppu nyt pelissä kunnolla, etkä ilmeisemmin viittiny kokeilla tota mun vinkkiä ottaa suutintukki irti...

                  Comment


                  • #10
                    Voisitko Jani kirjoittaa vähän selvemmin niin saat varmasti apujakin paremmin?

                    Comment


                    • #11
                      no sitä on vähä vaikee selittää näin nopeesti.. ja kun voi olla mahdollista et ongelma on hävinny kaikkien toimenpiteiden jälkeen.. auto on purettuna muusta syystä tällä hetkellä ja olen tehny vaikka mitä siihen.. en ole varma toimiiko evap kunnolla vai oliko vika vain tukkiintuneessa aktiivihiili säiliössä..
                      kun siis vikoja on paljon ja jotkin liittyy toisiinsa ja jotkin taas ihan omia vikoja niin paha mennä vielä sanoo mikä on tän hetkinen tilanne.. selviää viikonloppuna kun saan auton kasaan.. ja täs vaa yritän auttaa muita kertomalla omista ongelmistani ja ratkaisuista ehkä turhaan jos kukaa ei ymmärrä :) pyydän anteeksi

                      Comment


                      • #12
                        koleilin sitä jakotukki juttua ja bensaa ei tullu, koska noi vikakoodit ilmesesti estää viran tulon besa pumpulle startatessa. sit kokelin johdoilla suoran besapumpulle ja paine mittarin laitoin paineltkuun ennen jakotukkia ja jaksoi nostaa bensan paineen aina 3,0bar. asti! täytyy putsata toi aktiivihiilisäiliö viä tänään ja kokeilla ohittaa se bypassin ohjausvettiili!

                        Comment


                        • #13
                          Eiks se tukin paine venttiili pelaa vain 4bar paineella? ainaki itellä semmonen luku siinä et oisko liian vähä painetta et bensa ei mee suuttimille asti

                          Comment


                          • #14
                            EVAP ventiili ja bypass venttiilin ohjausvettiili siinä imusarjan alla mittasin ne ja oikosulussa molemmat ovat, tätyy kyl uusia se polttoaine pumppukin. Putsasin sen aktiivihiilisäiliön ja oli aika tukos ja likanen! Mistähän näitä osia kannattais alkaa kyseleen!

                            Comment


                            • #15
                              evap tarvikkeena mulle ois ainaki maksanu 75e tepolta 90e tavikkeena ja 108e alkuperäsenä muistaakseni.. muista en tiedä mut tepolta varmaa kaikki saa edullisesti :)
                              osista vaan osanumerot ylös ja liikkeistä kyselee mut huomaa siinä evapissa et otat siitä itestään sen numeron eikä siitä kiinnitys kumista :) (itelle eka se virhe kävi nii ei löytyny mistään)
                              Viimeksi muokannut Linksi; 21.8.2013, 07:21.

                              Comment


                              • #16
                                Bensapumppu vaihdettu/ EVAP vaihdettu/ Turbon bypass venttiilin ohjausventtiili vaihdettu! autolähtee käymään ja sillä pystyy ajamaan. Mutta kun samutan auton se ei lähde heti käymään vaan täytyy odottaa jotain 5 minuuttia ja sitten lähtee käymään. Edelleen tulee noi vikakoodit 17833 P1425 polttoainetankin huohotinvettiilin virtapiiri oikosulussa maahan ja 17697 P1285 Turbon bypass venttiili oikosulussa maahan. mistähän noita vikoja kannattaisi lähteä hakemaan.

                                Comment

                                Working...
                                X