Hankin 2001-mallin Audi A6 4.2 Quattron juuri ja auto meni myyjäliikkeen laskuun laatikkoremonttiin. Laatikkoon on nyt vaihdettu turbiini, sisäänmenoakseli ja venttiilikoneisto. Nyt laatikko on kasassa mutta toimii normaalisti vain vikasietotilassa. Normaalitilassa ei löydä esimerkiksi pakkia vaan auto ryömii vain eteenpäin hissukseen mutta kaasulla ei mitään vaikutusta vetoon. Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan hakuammunnalta että missä vika voisi olla. Kävi jo mielessä kaupan purkaminenkin. Olisiko ketään kuka noista ymmärtää mitään? Ideoita ja neuvoja otetaan vastaan missä se vika vielä voisi olla kun liki pitäen kaikki mahdollinen on laatikkoon vaihdettu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronic ei löydä pakkia vaan auto ryömii, missä vika?
Collapse
X
-
Vähän lainaan topickia omaan murheeseen, sori!
Itsellä juurikin täsmälleen sama auto alla kuin aloittajalla, ja pienimuotoinen ihmettely ollut pakin toiminnassa välillä.
Tekee välillä näin, että kun pakin laittaa pykälään niin auto ikäänkuin nytkähtää vaihteen mennessä silmään ja auto sammuu. Fiilispohjalla vähän niinkuin nostaisi manulaatikolla kytkimen liian nopeasti.
Tuntuma on tosiaan niinkuin moottorilla olisi liian vähän vääntöä/painetta ja tehoa kun pakki menee silmään.
Imupuolen letkut vaihdettu, yhteensä n.3m, olivat kaikki poikki ja haperona.
Maffi putsattu, Lambdat vaihdettu, laatikon "älyboksi" tsekattu (ei kostumista havaittavissa) ym.. Edelleenkin tekee sillointällöin tuon tökkäyksen pakilla, millään muulla eteenpäin vievissä vaihteissa ei ikinä mitään ongelmaa eikä tökkimistä.
Recron kaverit Latviassa ensimmäisenä ohjasivat kysyttäessä tarkistamaan imupuolen letkuja.
Kuulemma nämä ZF 5hp24 laatikot ovat kovinkin paljon kestävemmät kuin kevyemmät versiot, ja kuulemma näillä vikaselosteilla ei ole tullut yhtään vastaan. Yksi epäilyn kohde oli kyllä vielä nuo moottorin ja laatikon tukityynyt, jotka väsyessä saattaisi kallistaa moottoria ja laatikkoa pikkaisen liikaa väärään kulmaan, jotta pakki ei mene aina päälle?!
Mitään vikakoodia ei jää Vag-Comilla katsottaessa!
Öljynvaihtoon seuraavaksi, ei mitään hajua onko ikinä tehty aiemmin. Mittarissa 250tkm.
Oliskos arvon raadilla jotain vinkkejä lisätä tähän?
Kiitos ja anteeksi!
lisäys editti:
Pakki ongelma kun tulee vastaa (1xkk), niin ei välttämättä katoa uudelleen käynnistäessä. Välillä vaatii pienen eteenpäin ajon, ja taas välillä ei auta mikään muu kuin jarrun ennenaikainen nosto. Tyyliin jarru ylös raakasti ja miedosti kaasua ennenkuin vaihde on edes kerennyt kunnolla kytkeytyä.
Kuulostaa hurjalta, mutta näin on ainoa mahis jos haluaa autoa taaksepäin! Suht. nätisti menee pakki päälle näin toimittaessa.
Niin ja, mitään vikasietotiloja "limp modeja" ei ole koskaan tullut.
Comment
-
Saattaapi olla laatikon jommassa kummassa päässä sellainen vakiovika.
Itsellä oli vikana se, että alkuun meni hitaasti taakse, mutta sitten lopulta lakkas menemästä kokonaan.
Parolassa on pätevä automaattilaatikkoseppä, joka osaa melkeinpä puhelimessa sanoa vian ja hinnat aivan asialliset.
Comment
-
Comment