vasemman puolen vetoniveleen tuntuu tärinä jos siitä ottaa kädellä kiinni,moottorin käydessä ja kytkinpoljin pohjassa mitään ylimääräistä ääntä ei kuulu,mutta kun polkimen vapauttaa niin alkaa kuulua meteliä.onko kellään ollut samanlaisia ongelmia.mittarissa on noin 170tkm.onko kallis korjaus tiedossa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
vaihteisto ko? pitää ääntä
Collapse
X
-
Hetkinen. Ei kai painelaakeri äännä kytkin ylhäällä?
Miten ääni ilmenee ajaessa?
[edit] tarkennan vielä kysymystäni. Onko ääni erilainen eri vaihteilla ajaessa? Entä vedon ja moottorijarrun erot? Entä kytkin pohjassa rullatessa?
Comment
-
anttihyttinen
Ei välttämättä laatikonpuolelta mitään rikki, koska mekkala kuuluis hyvin luultavasti myös kytkin pohjassa eteenpäin mentäessä. Tärkeintä olis nyt tietää minkälainen se ääni on. Jos se tulee laatikon puolelta on ääni kyllä yleensä melko voimakas ja kuuluu sisätiloihin selvästi.
Painelaakeri taasen mielestäni pitää hieman hiljaisempaa vinkunaa ja kuten jarkko sanoi niin ei kait se painelaakeri huuda kytkin ylhäällä vai olemmeko kenties väärässä ?!
Gurut jatkakoot !
Comment
-
No mäkin muistelin, että jahka siinä olis tosiaan laakeri? Ja tuntuu tosiaan ääni ajoittain muuttuvan/katoavan/palaavan kun nostaa kytkintä tai vaihtaa vaihdetta. Sata varmasti mulla ei ole kyse ainakaan painelaakerista, koska se vaihdettiin ja ääni jäi.
Kato, Tuomaskin hereillä. ..Mutta nyt ei vedetä off-topiciksi. =)
Comment
-
Tulipahan tässä mieleen, kun mainittiin kytkimen olleen auki (siis kommentoineen TYKIN puolelta),,,ja nyt sitten naputusta kun kytkin on ylhäällä. Vastaavasti kytkin pohjassa ei kuulu samaa ääntä.
Veikkaisin, että voisi olla "kytkinlusikan" laakeroinnin ja vaihteiston välitysakselin välillä klappia. Juuri tuon laatikon rakenteesta en tiedä (toistan itseäni), mutta ole törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan parin muun auton kytkimen kanssa juurikin kytkinremontin jälkeen/yhteydessä. Ihmiset kun yleensä putsaavat paikkoja remontin aikana. Jos akselin on "sopivan pikeentynyt" ongelmia ennen remppaa ei ole, mutta putsauksen jälkeen lusikka pääseen liikkumaan vapaammin->tästä seurauksena se, että painelaakeri pompottelee kytkinasetelmaa vasten->kitkuttava ääni.
Homman voipi testata helposti nyppäämällä kytkinlusikkaa hieman ulospäin (vastakkaissuuntaan kytkimen puristumaan nähden). Jos ääni loppuu, välityshaarukka pääsee tod. näk. paukuttamaan itseänsä asetelmaa vasten->tästä seuraa suht pikainen painelaakerin vaurio....mutta ei varmaan muuta kamaluutta.
Tuli yhteen vekottimeen (takaveto) kyhäiltyä "vastajousi" pitämään vivuston paikallaan. Kitinä loppui, ja samalla patentilla on ao. auto taittanut jo ainakin 100tkm lisää. Jos jousi kuoleentuu, sama "biletys" alkaa.
Kommentit vapaasti.
Comment
Comment