Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80/100/S2/S4 Voimansiirron veihtokelpoisuus keskenään?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80/100/S2/S4 Voimansiirron veihtokelpoisuus keskenään?

    Onko kasikympin ja satasen quattron voimansiirrot vaihtokelpoisia keskenään?
    Entä alustan osat, etu- /takatukivarret yms? Jos ei käy, mikä on suurin ero?

    80 quattroon käy ilmeisesti kohtuuhelposti esim S2 alustan osat, entä S4:stä?

  • #2
    Vaihteistot saattavat olla riippuen vuosimallista ja moottorista.

    Alustoissa ei mitään yhteneväisyyttä.

    Comment


      #3
      Kyllä alustoissakin on, kunhan puhutaan esim. b4q:sta ja S2 avant/sedan. Ja S2 coupessakin on etupää jokseenkin samanoloinen kuin b4q:ssa. Ja myös b4q:ssa on takapäässä hyvin paljon samaa b5q:n kanssa.

      Comment


      • #4
        Tarkoitin iso ja pikkukorisen välillä.

        Comment


        • #5
          Kysymyksellä ajan takaa lähinnä sitä, että mikä on sopivin tekniikan /alustanluovuttaja vanhan kasikympin nelivetouttamiseksi rallisprint ja jääratakäyttöön.

          Mielellään raapisi kaiken tekniikan yhdestä autosta takalattiaa myöten.

          Comment


          • #6
            Melkein järkevämmäksi tulee kaapia uusi auto tuota varten Viron suunnasta, mutta jos on tarkoitus vaan harrastaa niin B4 kasikympin paras luovuttaja on ikävä kyllä B4 tai S2. Muista kasikympeistä saa viisaammat kertoa.

            Comment


            • #7
              Kyseessä lienee kanttikoppa, siihen käy parhaiten t89 eli b3-mallin 80/90/coupen osat. B4-kasikympissä on täysin erilainen taka-akseli, joskin sen ehkä taitava peltiseppä sovittelee tarvittaessa kanttikoriin. Kardaani menee sitten itse tekemiseksi. Isokorisen alustan osat ei käy oikein vaikeastikaan, isokorisen voimansiirrosta vaihdelaatikon saa menemään "bolt-on" osilla.

              Coupessa takalattia kontin osalta on hiukan erilainen, johtuen tankin erilaisesta sijoittelusta. Apurungon kiinnityspaikat yms. ovat kuitenkin samassa paikassa.

              Comment


              • #8
                Helpoin on ostaa valmis auto, joko kokonaan valmis tai sitten uittaa S2:n tahi b3/b4 quattro josta alkaa sitten säveltämään. Mutta tuohon lattian vaihtoon en lähtis kerta sulla ei ole sopivaa tekniikkaa siihen olemassa. Voit joutua 3 eri autosta osia ottaa jos hyvän haluaa

                Comment


                • #9
                  Valmiita autoja ei ole, tai hinnat pyörii liian korkealla.

                  Lattian vaihtoa pidän tämän projektin pienimpänä pulmana.

                  Comment


                  • #10
                    Tule joku päivä katsomaan minkälaisia romuja mulla on tässä nurkissa. Saat käsityksen että minkälaisia mitkäkin kalikat ovat yms. On mulla sitten tuossa tuo Coupeq-koppakin vielä pihassa, että siitä saapi lattian tulla hakemaan jos siltä tuntuu. :)

                    Comment


                    • #11
                      Täytyy tulla tutustumiskäynnille.

                      Comment

                      Working...
                      X