Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.2T 20v kone

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 2.2T 20v kone

    Eli kuinka paljon tuo kone kestää tehoja vakiona?

    entä onko RS2 ja S2 samaa mallisarjaa, eli voinko laittaa RS2 koneen S2 keulalle ihan laillisesti ja mitä eroa noissa koneissa on?

    #2
    Nykyisen tulkinnan mukaan eivät taida olla samaa mallisarjaa RS2 ja S2.

    Jos verrataan S2:sen suorasytkä ABY-konetta RS2:sen ADU:un, niin eroja noiden koneissa on ainakin:
    Pakosarja
    Turbo
    IC
    Pakoputkisto/katit
    Softa
    Suuttimet

    ADU:ssa saattaa myös olla paremmat laakerit ja kannentiiviste, kuin ABY:ssä. Jotkut huhut kylläkin kertovat, että loppupään ABY:issä olisi samat lakrut/kansipahvi mitä ADU:ssa. Vanhemmissa S2-malleissa on 3B jakajasytkäkone ja siinä on sitten ADU:un verrattuna erona ainakin toi sytkäpuoli em. eroavaisuuksien lisäksi.

    Lisäksi RS2:sessa on eri laatikko, mitä S2:sessa. Molemmat toki 6-lovisia, mutta RS:n aski lienee kestävämpi.

    Viisaammat kertokoon enempi.

    Edit: Viisastuin yllättäen ja muistin, että nokka-akselit on myös erilaiset noissa koneissa.

    Comment


    • #3
      RS2 ja S2 eivät ole samaa mallisarjaa. Laillisesti ilman erikoislupia ei RS2 pannua saa laittaa S2:seen suoraan.

      Pakonokka on myöskin eri Adussa kuin Abyssa

      Comment


        #4
        Todellakin vastoin yleistä luuloa vain pakonokka on eri. Imunokan ajoitus myös jonkin verran eri, mutta sehän saadaan aikaan pakonokan rattaan asennolla...

        Comment


        • #5
          Ilman omakohtaista kokemusta aiheesta, se n. 350hv taitaa olla jonkinlainen käännekohta veivien suhteen? Siihen asti mentäneen konetta avaamatta. Ja sitten kun avataan, niin avataan myös kukkaroa.

          Comment


            #6
            500 Nm yleisesti käytetty raja vakioveiveille, voi kestää enemmänkin mutta turvamarginaali kapenee....

            Comment


            • #7
              Yleensäkkin teho ei mitään sisuskaluja hajoita, vääntö ne vääntää kieroksi sitten. Tosin isoilla kierroksilla sitten tulee vielä sisäiset värinät päälle (varsinkin 5-koneissa), jotka yhdessä vääntöjen kanssa tekee gutaa.

              Pelkillä veivien vaihtamisella saa jo aika kestävän motin, ja ei maksa itse veivit hirveästi. Mutta siinä kun samalla sitten on vaikka se kansi käsissä, ja siitä on kumminkin pakoventtiilit yms kulahtanut, kehtaako sitä sitten laittaa takaisin...

              Comment


              • #8
                3B koneessa kait laakerit ja ennenkaikkea veivien pultit lienee käännekohta jossain vähän yli 400hv. 350hv veivien vaihto on kyllä liioittelua,jollei kierrätä älyttömiä. Ite kyl vaihdoin Eaglen veivit jotka maksoi 600e(ehkö kalliit en tiedä?) pultteineen. Noi Eaglen veivit pyörii yli 600hv (katu)kisa koneissa ilman ongelmia(väännöistä en tiedä). Mutta on selvää että tällä foorumilla : ) suositellaan varmuuden maksimointia, eli kalliimpia merkkejä.
                Kanteenkaan ei vielä 350-400hv kannata oikein tehdä mitään,luulen ma. Ei liene kustannustehokasta jos joutuu markkinahinnan maksamaan.

                Comment


                • #9
                  ootteko lastuttaneet oman S2 audin? millaisia tuloksia ootte saanu ihan "pienillä virityksillä"? tarkoitus olisi laittaa itse lastu ja putkisto..saisko rallye golffin cooleria sopimaan keulalle ja onko se isompi kuin S2 alkuperäinen?

                  Comment


                  • #10
                    260-280hp pelkillä lastuilla noista kait turvallisesti uskaltaa ottaa.

                    Näillä keleille ei ainakaan tuota Aby:n isompaa välijäähyä tartte paljoa päivittää pikkutehoilla.http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/valijaahy.jpg

                    Comment


                    • #11
                      Kyllähän se jo pelkästään lastutettunakin nyhtää ihan kivasti... Ja paikat kestää ehjänä.

                      Ja jos cooleria halaua päivittää, niin veikkaan että nuo vanhat orggiskamat, esim. G60:sen pieni mutta paksu "cooleri" kannattaa unohtaa ja hommailla sisärivotetulla kennolla oleva mittatilauksena tehty tai tarvikekaupasta valmis sopivan kokonen jähytin.

                      Comment


                      • #12
                        Rallyessa/G60 Golffeissa on vähän parempi välijäähy kuin kuvassa, mutta mielikuva silti on että se olisi pienempi/ohkaisempi kuin tuo kolmebertankin alkuperäinen.

                        Comment

                        Working...
                        X