Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämmittimen asennusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lohkolämmittimen asennusta

    Lohkolämmitin olisi tarkoitus laittaa tuohon profiilissa näkyvään autoon, kone on ilmeisesti AGA.
    Sisähaara laitetaan luonnollisesti myös ja kysyisinkin, että riittääkö normaali satsi vai pitääkö ostaa lisäksi jatko (Defaa siis ollaan laittamassa)?

    Mistä muuten se sisähaara lykätään hyttiin? Ihan mielenkiinnosta kysyn, itse en ollut aikeissa asentaa, AD:n pojat saa hoitaa sen homman. Osat ostan itse.

  • #2
    Oletko kokeillut hakutoimintoa? Asiasta ( ei ehkä ko mallista ?) on ollut puhetta.

    Comment


    • #3
      Olen mielestäni lukenut kaikki C5 2.4/2.8 jutut läpi.
      En löytänyt infoa tuosta jatkon tarpeesta. Tosin Defan sivua selatessa löysin johtosarjan joka pitää asentaa 384 elementin kanssa, eli ilmeisesti osaavat varaosatiskillä antaa oikea satsin...

      Sisähaaran läpiviennistä en niin ikään ole löytäny juttua. Tosin enhän minä sitä asenna, olisin vaan "tarkistanut", että ovatko AD:n pojat sitten asentaneet sen sieltä mistä kuuluu.

      Comment


      • #4
        Defan sivuilta....

        Comment


        • #5
          Laitetaan tähän vanhaan löytämääni ketjuun.
          Kyse on nyt siis 1.9TDI AHUsta ja perinteinen lohkolämmitin. Letkulämmittimen ohjeet löytyy mutta ei lohkolämmittimen.
          Onko AHUn proppu kovin vaikeassa paikassa? Onko proppuja enemmän kuin yksi ja onko sillä väliä minkä propun tilalle lämmittimen lykkää?
          Jos ei olisi kovin vaikeassa paikassa, voisi kokeilla itse yrittää lohkolämmittimen ja sisähaaran asennusta.
          Edellinen konekin oli AHU mutta ei tullut koskaan mieleen tsekkaa mihin elementti oli lykätty, eikä se myöskään silmiin auton altakaan katsottuna vahingossa osunut. Lienee siis hankalaa... ehkä.

          Comment


            #6
            Ahtimen taakse, startin yläpuolelle, viimeinen proppu edestäpäin laskien.

            Ei tuo mahdoton paikka ole asentaa jos on hyvä ulosvedin sille propulle, ilmanputsarikotelon kun irroittaa niin sinne näkeekin kohtuullisesti.

            Comment


              #7
              Vastuksen sai paikalleen tallin lattiallakin ilman erikoistyökaluja ainakin afn-koneessa.
              Proppu olikin vaikeampi saada irti,mulla se saatiin lyömällä varovasti ensin vinoon ja sitten pihdeillä revittiin pois.
              Ahdasta on,jos ei itse uskalla alkaa propun irrotukseen ja vastuksen asentamiseen niin työn voi saada johonkin 50e hinnalla halvimmillaan.
              Sisähaarat ja piuhat menee aika helposti paikalleen.

              Comment


              • #8
                Ok, kiitti vinkeistä.
                Pitää tsekkaa toi paikka ja katsoa miten ahdasta on.
                Voihan sen tosiaan tehdä niinkin, että antaa laittaa roparilla pelkän vastuksen ja vetelee johdot sitten itse.

                Comment


                • #9
                  Meinasin tossa eilen, että asennan lämmittimen.
                  Otin ilmanputsarikotelon ja sisälokarin pois, proppukin löytyi helposti.
                  Koitin vähän harjateräksen pätkällä ja vasaralla josko proppu kääntyis että pihdeillä saisi nykäistä sen sitten pois mutta sitten hiipi pupu pöksyyn.
                  Alkoi pelottaa jos proppu jääkin jotenkin etten saa sitä irti tai harjateräs pätkähtää propusta vaan läpi.
                  Joten täytyy vaan antaa ammattilaisen tehdä vaikka kovasti olis intoa kokeilla itse.

                  Comment


                    #10
                    Itse olen lyönyt aina propun reilusti sisään, sitten sen voi kammeta sieltä ulos. Biturbossa on näppärästi putki siinä propussa johon voi lyödä ison meisselin sisään. Sitten se on helppo sillä myös kammeta pihalle.

                    Veikkaisin ettei se ihan heti tylpällä tangolla mene puhki, ennemmin proppu menee sisään. Kyllä sen sieltä sitten saa kammettua ulos jollakin.

                    Comment


                    • #11
                      Muistelisin että itse kun laitoin 2.8E eli AAH koneeseen lohkolämppärin, ei proppua pystynyt lyömään sisään vaan siihen piti tehdä reikä ja vääntää se siitä ulos. En tiiä sitten tosta koneesta miten on.

                      Comment


                      • #12
                        En tiedä tarkalleen miten tuossa proppu lähtee mutta noin tiedän muutaman niitä asentaneen, eli sieltä rengaskotelon kautta pitkä tanko proppuun ja vasaralla perään.

                        Ahdas paikka tuo on kammeta sitä mutta pitäsiköhän tässä rohkaistua sen verran, että yrittäis uudelleen.
                        Oletteko laskeneet aina jäähdytysnesteet pois? En laskenut tuoss ekassa yrityksessäni ja silloin kun A6:een asennettiin, niin asentaja sanoi että vähän sieltä lorahtaa pois mutta ei paljoa kun on nopea...
                        Oletettavasti sieltä tulee melko paineella aluksi ja kun paikkakin on ahdas, niin taitaa olla paree laskea nesteet pois.

                        Comment


                          #13
                          Oletteko laskeneet aina jäähdytysnesteet pois? En laskenut tuoss ekassa yrityksessäni ja silloin kun A6:een asennettiin, niin asentaja sanoi että vähän sieltä lorahtaa pois mutta ei paljoa kun on nopea...
                          Pitää olla kyllä SAIRAAN nopee :) Varsinkin kun se proppu ei sieltä ihan kertanykäisyllä lähde. Eli kun lohko kuitenkin tyhjenee proppuun asti niin on sama vaihtaa kaikki nesteet samalla...

                          Comment


                          • #14
                            Sitä minäkin, sitten kun tuossa on vielä startti propun alla. Ei varmaan tykkää hyvää siitä nesteestä.

                            A6:ssa oli kyllä tosiaan AD:n pojat aikanaan tehneet jonkun ihmetempun kun varasin jäähdytysnestettä useampia litroja mukaan mutta muutama desi oli vaan hävinny...

                            Comment


                              #15
                              jonkun ihmetempun
                              Meilläpäin sitä kutsutaan talteenotoksi ja uudelleen käyttämiseksi, pitää olla vaan suhteellisen laaja astia että saa talteen sen mitä lohkosta putoaa.

                              Comment


                                #16
                                Jos nestettä on tarkoitus kierrättää, niin aloitan jäähdytysnesteiden tyhjennyksen yleensä lappoamalla paisuntasäiliön tyhjäksi. Sitä kautta tulee helposti useita litroja nestettä, kun se on alaletkunsa kautta yhteydessä syylariin/lohkoon. Syy tähän se, että neste pysyy ainakin puhtaana letkua pitkin keräysastiaan valuessaan.

                                Loput sitten alakautta sopivan "alusastian" kanssa. Jos neste likaantuu tässä operaatiossa eli valuu syystä tai toisesta pitkin moottoria/korinosia niin sitten olen suodattanut nesteen laskemalla sen paperin, kankaan tms. filtterin läpi ennen uudelleenkäyttöä. Hidasta hommaa vaan toi nesteen suodatus.

                                Comment


                                  #17
                                  Kahvisuodatinta on tullut itse käytettyä noissa isomman astiaan kerättyjen käsittelyssä :-)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Niin, olis mun se pitäny muistaa mainita että talteenotosta ei pitänyt ainakaan olla kysymys ;)
                                    Nimenomaan sovittiin silloin, että vaihdetaan se mitä vaihtuu eikä kaadeta vanhoja takaisin.

                                    Noh, se siitä. Katsoo jos huomenna olis aikaa perehtyä tähän uudelleen, mikäli ei, niin sitten ei taas oma aika riitä pitkään aikaan ja joutuu turvautumaan ammattilaisen apuun :(

                                    Comment

                                    Working...
                                    X