Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.2T 20V vs 2.3 20V

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.2T 20V vs 2.3 20V

    Ons 2.2T 20V 3b, aan, aby, adu mootorinkansi ihan sama kun 2.3 20V 7a kansi?

    #2
    ei ihan, sopii kanteen kyllä.
    Erot on siinä että osassa vaparin kansista pakosarja on kiinni 2pultilla per syl, kun turbossa se on 3 tai 4 per syl. Vesi posti on myös vaparissa vain yhdellä oksalla, eli kannesta tulee vettä ulos vain yhdestä reijäst kun turbon kannessa on 4 vesireikää ja kiinnitys paikat sille pidemmälle oksalle.

    Isoin ja merkittävin ero syntyy suorasytkän ja virranjakaja koneen kanssa, eli 7a/3b kannesta puuttuu suorasytkän hallin paikka joka on hihnapyörän takana nokan päässä.

    Comment


      #3
      Vaparin kansia löytyy ilmeisesti myös ylimääräisillä pakosarjan pinnapultinrei'illä. Lieneekö vaparin valusarja myös useammalla kiinni?

      Comment


      • #4
        7A kanteen voi myös tehdä ne ylinmääräiset vesikanavat, valmiit kohdat niitä varten löytyy kuten 3B/yms kansissa.

        Comment


          #5
          Jopa kotikonstein. Lienee paikallaan vilauttaa Pasin projektikuvia tähän väliin:

          klik

          Comment


            #6
            Enpä ollut ennen rekisteröinyt vesikanavaprokkista. Oikeata meininkiä! *thumps up*

            Comment


            • #7
              Mulla on tuollainen 7A kansi koneessa (siis turbo).Tein tarvittavat muutokset ja hintaansa nähden ei ehkä kannata...vaikea sanoa. Rahallisesti et ainakaan hirveästi voita jos sitä mietit.
              Ainut positiivinen asia noissa 7A kansissa on että ne ovat usein ehjiä (ei haljenneita).
              Jos sellaista olet hommaamassa niin muista katsoa tarkkaan tupan ja seetien väliset alueet,niistä ne on usein halki (siis tämä tarkistus aan,aby,7a ym)

              Comment


                #8
                Paljonko olisitte valmiita maksamaan hyväkuntoisesta(ei huollettu), ilman halkeamia olevasta ja AAN/ABY spekseille tehdystä 7A kannesta. Pakovenat on normi 7A:n, eli ne pitäis vaiihtaa turbo versioiksi. Seetit ja ohjurit eivät kuulemma tarvi vaihtoa tai koneistusta. Itellä ei oikein oo mitään käsitystä missä hinnoissa nuo liikkuu...

                Imuvenat ilmeisesti on samat turbossa ja non-turbossa? Jos tohon löytää käytetyt pakovenat, niin onnistuuko vena/seeti hionta kotikonstein?

                Onkohan toi Porkkiksen #5 viestissä linkin takana oleva kuva/sivu vielä jostain netin syövereistä löydettävissä?

                Comment


                  #9
                  Kysy kuvasta Pasilta suoraan jos et itse löydä niitä täältä:

                  http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+quattro/
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/member.php?u=8224

                  Comment


                    #10
                    http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...a/IMG_0084.jpg

                    Tuosta lähtee eteenpäin katselemaan.

                    Comment


                      #11
                      Joo, käsikoneellahan sielä näköjään kairataan. :p Tai no onhan siinä pylväskonekin apuna.

                      Osaisko kukaan sanoa mitään noihin hinta- ja venajuttuihin?

                      Comment


                        #12
                        Kannen hinta voi olla jotain 200-500e väliltä riippuen sen kunnosta, myyjän ahneudesta ja ostajan kiireestä... Pako-ohjurit näissä on kulutustavaraa joten jos niitä ei ole äskettäin ehjätty niin todennäköisesti vaativat toimenpiteitä ja siinä samalla tulee sitten seetityötkin.

                        7A:n imuvenat on samat kuin turboissakin. Orkkisventtiileille ei edes virallisesti suositella stelliittipinnoitteen takia muuta kuin käsin hiontaa, joten jos ohjurit, venttiilit ja seetit on riittävän hyvässä kunnossa niin kunnostus onnistuu kotikonsteinkin.

                        Comment


                          #13
                          Hyvin on tuo oma tekele toiminut. Vaihdoin vanhasta kannesta pakoventtiilit, imut on 7A:n. Läppäämällä ne tein ja tarkistin bensalla, ettei vuotaneet läpi. Viimeisessä rempassa vaihtui myös ohjurit, jolloin ammattimies teki seetityötkin.

                          Comment

                          Working...
                          X