Ons 2.2T 20V 3b, aan, aby, adu mootorinkansi ihan sama kun 2.3 20V 7a kansi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.2T 20V vs 2.3 20V
Collapse
X
-
ei ihan, sopii kanteen kyllä.
Erot on siinä että osassa vaparin kansista pakosarja on kiinni 2pultilla per syl, kun turbossa se on 3 tai 4 per syl. Vesi posti on myös vaparissa vain yhdellä oksalla, eli kannesta tulee vettä ulos vain yhdestä reijäst kun turbon kannessa on 4 vesireikää ja kiinnitys paikat sille pidemmälle oksalle.
Isoin ja merkittävin ero syntyy suorasytkän ja virranjakaja koneen kanssa, eli 7a/3b kannesta puuttuu suorasytkän hallin paikka joka on hihnapyörän takana nokan päässä.
-
-
Mulla on tuollainen 7A kansi koneessa (siis turbo).Tein tarvittavat muutokset ja hintaansa nähden ei ehkä kannata...vaikea sanoa. Rahallisesti et ainakaan hirveästi voita jos sitä mietit.
Ainut positiivinen asia noissa 7A kansissa on että ne ovat usein ehjiä (ei haljenneita).
Jos sellaista olet hommaamassa niin muista katsoa tarkkaan tupan ja seetien väliset alueet,niistä ne on usein halki (siis tämä tarkistus aan,aby,7a ym)
Comment
-
Paljonko olisitte valmiita maksamaan hyväkuntoisesta(ei huollettu), ilman halkeamia olevasta ja AAN/ABY spekseille tehdystä 7A kannesta. Pakovenat on normi 7A:n, eli ne pitäis vaiihtaa turbo versioiksi. Seetit ja ohjurit eivät kuulemma tarvi vaihtoa tai koneistusta. Itellä ei oikein oo mitään käsitystä missä hinnoissa nuo liikkuu...
Imuvenat ilmeisesti on samat turbossa ja non-turbossa? Jos tohon löytää käytetyt pakovenat, niin onnistuuko vena/seeti hionta kotikonstein?
Onkohan toi Porkkiksen #5 viestissä linkin takana oleva kuva/sivu vielä jostain netin syövereistä löydettävissä?
Comment
-
Kysy kuvasta Pasilta suoraan jos et itse löydä niitä täältä:
http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+quattro/
http://www.audiclub.fi/audifinns/member.php?u=8224
Comment
-
Comment
-
Kannen hinta voi olla jotain 200-500e väliltä riippuen sen kunnosta, myyjän ahneudesta ja ostajan kiireestä... Pako-ohjurit näissä on kulutustavaraa joten jos niitä ei ole äskettäin ehjätty niin todennäköisesti vaativat toimenpiteitä ja siinä samalla tulee sitten seetityötkin.
7A:n imuvenat on samat kuin turboissakin. Orkkisventtiileille ei edes virallisesti suositella stelliittipinnoitteen takia muuta kuin käsin hiontaa, joten jos ohjurit, venttiilit ja seetit on riittävän hyvässä kunnossa niin kunnostus onnistuu kotikonsteinkin.
Comment
Comment