Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8tq AEB apuja koneremonttiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8tq AEB apuja koneremonttiin?

    Elikkäs kone alkoi kalkattaan 2000rpm/kohdalla. Öljypohja pois, 1 pytyllä liut(laakerit) samalla puolella ja aivan loppu. Jälkiä tietenkin tullut ihan pikkuisen kampi-akseliin, ei naarmuja/uria mutta käynyt "lämpimänä". Koneistukseen kummiskin lähdössä ja alakerran laakerit uusiksi tulee.

    Autosta nyt purettu keula kokonaan sekä öljypohja, saako akselin pois jotenki moottorin ollessa paikallaan vai täytyykö nosta kone pois?jos täytyy onko helpompi ottaa laatikon kanssa pois vai ilman?

  • #2
    Kampuraa et saa pois ellei kone ole irti autosta, koska vauhtipyörä ja kytkin on siinä kiinni. Mielestäni oli helpompi ottaa kone pois ilman laatikkoa, mutta takaisinlaitto saattaisi olla helpompaa jos laatikko olisi jo kiinni. :) Makuasioita, joista joku on varmasti eri mieltä. Itse en kuitenkaan laatikkoa irrottanut ollenkaan.

    Comment


    • #3
      Onko miten laatikko kiinni jos ottaa yhtenäisenä pakettina poissa?mistä kohin putki irti?ahtimelta vai pakosarjalta?jos joku laittas vinkkiä mite irrottaa kone tai kone laatikon kanssa.

      Comment


      • #4
        Mimmosia laakereita porukka suosittelee?tarkotus ois viritellä jossain välissä. Ei oikee netistä nopealla vilkasulla löytyny mitään esim. vahvempia alakerran laakeri settejä?

        Comment


          #5
          Nyt ottaisin vauhtia vähän pois ja menisin itse tutkimaan mistä mitäkin irti.
          ACL laakereita löytyy kyllä vaikka ProTurbolta.

          Comment


          • #6
            Auto on montulla ja purettu niinku olen kuvaillut, ajattelin vain kysäistä josko joku irroitellu nuita "paketteja" niin olisi aika hieman säästänyt

            Comment


            • #7
              Perus Clygon laakereilla vetäny viimeset 5v ja tainnu hevoset käydä 500 tuntumassa.
              Nyt tuntuis olevan liikkeellä koneremppoja, joissa netti ja autofoorumit on ainut neuvonantaja. Aika ohut pohja onnistuneelle rempalle.

              Comment


              • #8
                juu on tässä itellä tullu harrastettua tätä motorsporttia, vaa enempi nuita a6 tullu rappailtua ja aina tahtoo tuo aika olla kortilla auton suhteen. Sillä täsä kyselin niin ei ois ollu ku suoraa alkaa aina hommii, eikä kattelee mite irtoaa.

                Siihenku sais vastauksen laatikon kans pois vai laatikko jää paikalleen?että onko miten veemäisessä paikassa laatikon ja koneen pultteja?tulipellin ja moottorin välissä?

                Comment


                • #9
                  Ei oo muuita vittumaisia, kuin kolme alinta laatikon pulttia, mutta pääsee, nätisti kun vähän nostaa konetta. En näe syytä nostaa laatikon kanssa 1.8 konetta pois. En nyt muista kuinka vakion kanssa putken kanssa tekis, mutta dp pois niin alkaa selkeemään. Melko straight forward, kun alkaa tekemään, a6 melkeen identtinen tuon b5 kanssa epäilisin.

                  Comment


                  • #10
                    Mitäs uutta kaikkea tarvin?nokkaketjun hyd. kiristin ja öljypumppu+sihti jo hommattu. Mitäs kaikkia kannattas laittaa nyt samalla?

                    Comment


                    • #11
                      Päivässä vaihdoin omaan koko koneen, tyyliin aamulla veres kone peräkärryssä pajalle ja iltasella uudella koneella takas.

                      Otin pelkän koneen irti, pirullisin homma oli yksin punnertaa se kytkin akseli paikalleen. Putken irrotin turbolta ja otin koko turbon pois tulee vähän tilaa lisää, ohjaustehostimen pumpun joutu irrottaan tai vaihtoehtoisesti öljyt ulos ja letkut irti.

                      Se nokkien välinen ketju kannattaa laittaa ei ollut ees kovin kallis, öljynpuhdistimen jalasta kannattaa vaihtaa se lauhduttimen ja rungon välinen tiiviste sen saa kyllä paikallaankin mutta irtomoottoriin mukavampi vaihtaa. Huohotin putket sieltä imusarjan alta tahtoo ajanoloon kovettua kannattaa vilkasta samalla.

                      Se lohko pitää tietysti pestä etteine paskat ja karstat tuki heti sitä uutta pumppua.

                      Eipä nyt heti tuu muuta mieleen.

                      Comment


                      • #12
                        Oliha se vähä enempi tuhoa tehny. Just ja just sai kampiakselista hiomalla kalun, samoten lohko. Yksi veivi entinen joten nyt ois metästyksessä 1KPL vakio veivi -95 AEB kyseessä. Voin myös harkita kaikkien ostoa jos joltaki löytyisi eikä halua yhdestä luopua

                        Comment

                        Working...
                        X