Joo, manuaalina olis parempi omaan käyttöön, myönnetään, mutta kun vaimo sillä pääasiassa ajelee.
Hieman ihmetyttää 2001:n S4:n tiptronicin logiikka. 1. vaihdetta ei saa lukittua päälle, se vaihtaa automaattisesti 2:lle jos kick-down ei ole pohjassa. Kyllähän vääntö riittää aika kivasti kiihdytykseen 2:llakin, mutta esim joissain tiukoissa risteyksissä ykköselle lukitukseta olisi apua.
Nyt jos haluaa tehdä ripeän kiihdytyksen niin kick-down nappula kaasupolkimen alla on pidettävä pohjassa. Sitten vaihto tapahtuu vasta 6500 rpm:n kohdalla.
Allroadissa en ole huomannut tuollaista typerää piirrettä että 1:stä ei saisi lukittua päälle. Moottorijarrutuskin onnnistuu siis 2:lta 1:lle. S4:ssa ei vaikka nopeus olisi kuinka alhainen.
Onko tuo edellä kuvattu vika vai ominaisuus? Olisiko APR:n tiptronic lastusta apua asiaan?
Hieman ihmetyttää 2001:n S4:n tiptronicin logiikka. 1. vaihdetta ei saa lukittua päälle, se vaihtaa automaattisesti 2:lle jos kick-down ei ole pohjassa. Kyllähän vääntö riittää aika kivasti kiihdytykseen 2:llakin, mutta esim joissain tiukoissa risteyksissä ykköselle lukitukseta olisi apua.
Nyt jos haluaa tehdä ripeän kiihdytyksen niin kick-down nappula kaasupolkimen alla on pidettävä pohjassa. Sitten vaihto tapahtuu vasta 6500 rpm:n kohdalla.
Allroadissa en ole huomannut tuollaista typerää piirrettä että 1:stä ei saisi lukittua päälle. Moottorijarrutuskin onnnistuu siis 2:lta 1:lle. S4:ssa ei vaikka nopeus olisi kuinka alhainen.
Onko tuo edellä kuvattu vika vai ominaisuus? Olisiko APR:n tiptronic lastusta apua asiaan?
Comment