Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 1.8T tyhjäkäyntiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 1.8T tyhjäkäyntiongelma

    Huomasin että itselläni tuli tälläinen tyhjäkäynti vika tänään esiin. Kierrokset lämpimänä aluksi 1100rpm ja laskivat jossain vaiheessa 900rpm ja moottori alkoi tärisemään. Aluksi ajattelin että onko joku sähkövika ettei tulppaa saa kipinää kunnolla.
    Auto on B7 18.T. Vikakoodeja en ole vielä lukenut mutta ilmeisesti kannattaa tuo kaasuläppä putsailla ja vaihtaa huohotin venttiili ja aktiivihiilisäiliön magneetti venttiili?.

    Muilla ollut vastaavia ongelmia?
    Viimeksi muokannut Killeri; 24.8.2017, 23:54. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

  • #2
    Nyt syttyi pakokaasujen kierrätysjärjestelmän valo.
    Vikakoodit luettu:

    P0171 - Fuel trim too lean (Bank 1)
    Viimeksi muokannut petuxman; 15.8.2013, 20:49. Perustelu: Lisätietoja

    Comment


      #3
      Kokeile aukeaako öljykorkki moottorin käydessä. Jos ei aukea ilman väkivaltaa, niin vaihtaisin imusarjan alla olevan takaiskuventtiilin.

      Comment


      • #4
        Olisiko imuvuoto. Tod näk joku huohotinventtiili/letku rikki.

        Comment


        • #5
          Öljykorkki aukeaa ilman väkivaltaa, vähän pistää vastaan mut ei paljoa. Katselin juuri letkut läpi eikä löydy kyllä hajallisia letkuja, painelin letkut läpi ja katsoin liitokset myös, eikä kuulu suhinaa kun auto käy. Tuota takaisku venttiilä meinasin juuri epäillä että olisiko syyllinen.Missä kohdalla tuo huohotinventtiili sijaitsee, onko se tämä linkissä oleva?. Huomasin myös nyt että tulee moottorijarrutus paljon myöhemmin mitä normaalisti.

          http://i123.photobucket.com/albums/o...r/PIC-0059.jpg

          Comment


          • #6
            Vika korjattu

            Tänään kävin sitten ostamassa marmori tiskiltä huohotinventtiilin 15€ ja tuon kampikammio tuuletusventtiilin 47€. Marmoritiskin varaosamyyjä sanoi suoraan kommentin että nämä on perustavaraa mitä menee ja juurikin tähän vikaan mitä kuvasin viaksi vielä kaverille tiskillä. Eli taitaa olla kulutustavaraa näissä koneissa.
            Toki täältä saa halvemmalla tuon tuuletusventtiilin jos haluaa tilata:
            http://www.skruvat.fi/Venttiili-kamp...us-P94312.aspx

            Huohotinventtiili oli selkeästi rikki kun sen irti sai niin sisällä liikkui pyöreä muovipalanen. Osat vaihtoon, vika koodien nollaus, kone käyntiin ja kaikki toimi taas normaalisti. Kiitoksia paljon avusta foorumilaisille!!

            Comment


            • #7
              Oma autohan innostu näistä hommista (B7 1.8T BFB) ja kajautti moottorin vikavaloa tauluun, vikakoodina juuri tuo alussa mainittu P0171 ja tyhjäkäynti aika heittelevää. Korvakuulolla vika löyty hyvin nopeasti, imusarjan alta jostain kuuluu jumalaton pihinä. Nopeella ihmetelyllä en vain onnistunut paikallistamaan äänen lähdettä, kellään ideoita mitä kaikkia letkuja sieltä kannattas lähtee tutkimaan? Äänen perusteella siellä joku alipainevuoto ois paikannettavana.

              Comment


              • #8
                Kannattaa käydä tuo huohotinventtiili ensin ostamassa ja pyytää audilta kuva missä se sijaitsee. Toki kannattaa myös katsoa putket että ne eivät ole hajalla ja vuoda sieltä ilmaa. Tuohon saa sarjoja missä on nuo kaikki uudet putket. http://speed-autoteile.fi/index.php?...product_id=404
                Viimeksi muokannut petuxman; 12.6.2014, 09:48. Perustelu: Lisätietoja

                Comment


                • #9
                  Juu, tuo Tepon satsi onkin ollut mielessä ettei varmaan pahaa tekis vaihdella. Tuon kuvassa 2:lla merkatun putken löysinkin sieltä ja se vaikutti ehjältä. Pitääpä hutkia hieman lisää kun ehtii ja keli sallii pihatouhut ja työ ei ole haittaamassa vaoaa-aikaa.

                  Comment


                  • #10
                    Pajallehan sen joutu kiikuttamaan, itsellä ei aikaa ihmetellä ja vkolopuksi pitäs saada ajoon kunnossa. Huohotinletkuthan ne siellä tosiaan vuoti.

                    Comment


                    • #11
                      Eihän se sitten korjaantunut. Eli just noi Tepon satsin hilut on vaihdettu, hetken toimi ja nyt taas tyhjäkäynti hummaa. Olikos toi huohotinventtiili nyt siinä heti näkyvillä moottorin takana, osanro 06A 129 101 D? Kuuluuko sen suhista? Siitä lähtee selkeästi moottorin käynnin yli kuuluva suhina, voiskohan sen vaihdolla selvitä nyt?

                      Eli tuo musta lätkä: https://www.dropbox.com/s/38r3b0zj33...2019.46.51.jpg

                      Comment


                      • #12
                        Ei kuulu suhista, se on huohotuksen osia. Kokeiles suihkauttaa siihen öljyä ja kuuntele muuttuuko käynti, usein rikki siitä "y-letkun" haarasta.

                        Comment


                        • #13
                          a4 1.8t b7 tyhjäkäynti

                          käy huonosti tyhjäkäyntiä, täristää ja kylmänä joutuu käynistämään monta kertaa että jää käymään, missähän vika?

                          Comment


                          • #14
                            Vikakoodit lukuun, vaihtoehtoja monta.

                            Comment


                              #15
                              Kuulostaa imuvuodolta. Huohotin murtunut imusarjan alta? Lämpöanturi ok?

                              Comment


                              • #16
                                Kysytääs vanhassa ketjussa, b7 1.8tq bfb.. Kylmästartista tyhjäkäynti röpöttämistä ja kierrosten heijaamista, painaa vähän kaasua nii käy paremmin ja about minuutin taikka parin käymisen jälkeen käy jo normaalia tyhjäkäyntiä eikä ajossa oo ongelmia? Eli röpöttää ainoastaan kylmänä, hetken käyneenä toimii normaalisti. Imusarjan luota tutkailin letkuja sekä huohotinventtiilejä mutten ainakaan käsikopelolla ja korvakuulolla löytäny vuotoja.. Moottorin vikavaloa ei sytytä mittaristoon eikä vikakoodejakaan anna. Viimeajolta talliin peruuttaessa kävi normaalisti.

                                Comment


                                  #17
                                  Voisiko johtua vain lisäilmapumpun toiminnasta...? Oma bfb-moottorinen teki samaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Siis käy toki roheemmin lisäilmanpumpun kanssa muttei tämä huono tyhjäkäynti kylmänä siitä johdu kun nippanappa pysyy käynnissä koko auto.. Jos antaa lämpösestä jäähtyä senverran että lisäilmapumppu lähtee päälle startin jälkeen niin käyntihäiriöitä ei ole, mutta pidemmän, esim: yön yli seisomisen jälkeen oireet on edellisen viestin kaltaiset.

                                    Comment


                                    • #19
                                      vikakoodit VCDS:llä lukuun ja vois tutkailla moottorin lämpötilaanturin arvoja kylmänä että kuumana (onko loogisia)
                                      aina jos ei lamppu syty mittaristoon niin ei tarkoita sitä etteikö vikakoodeja mahdollisesti olisi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Juu eitoki tarkoita vikakoodi aina moottorin häiriövaloa. Kaverilla on vcds, täytyy kysyä ehtiikö viikoloppuna käymään, itselläni on vain kiinakapula sekä puhelimeen tuleva obd-sovellus, niillä oon tähänasti pärjännyt muttei nyt näytä kumpikaan koodeja.. Ajattelin huomena pakkasten lauhduttua kokeilla vielä maffin putsausta kun joillakin auttanut sekin. Tulpat vois varmaan vilkasta kanssa onko kaikki samannäkösiä, jos vaikka ois puolastakin johtuvaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Pientä päivitystä, tyhjäkäyntiropleemat kylmiltään poistui itestään muutamaksipäiväksi, kunnes tuli takaisin moottorinvikavalon sekä koodin P0171-system too lean ja misfire detection 1, 2 ja 4 pyttyjen kanssa. Näitä eisiis aiemmin tullut. Vaihdoin kokeeksi pcv-venttiilin uuteen ja nollasin koodit, edelleen röpötti kylmiltään. Ajossa toimii normaalisti, ei leijuta kierroksia ja tyhjäkäynti lämpösenä normaali. Tyhjäkäynnillä jos aukoo öljykorkkia reagoi näin https://youtu.be/hDP1w-GMx5M

                                          Mitäs seuraavaks kokeilis, maf, puolat, tulpat..?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itsellä oli vastaavaa ongelmaa myös poitkittaiskoneisessa autossa. Antoi misfireä satunnaisesti eri pytyille ja kävi kylmänä 3:lla pytyllä niin pitkään, kun lisäilmapumppu pyöri, sitten auto taas toimi normaalisti.

                                            Itsellä vika löytyi imusarjan alla olevista putkista. Misfiret katosi ja 3-pytyllä käynti loppui, kun vaihtoi ehjän putken rikkoontuneen tilalle. Vikaa etsin sieltä jo aikaisemminkin, mutta halennut putki löytyi vasta, kun purki putkitelineitä edestä ja näki paremmin imusarjan alle. Ääni tälle vialle.

                                            Tulpat ja puolat vaihdon ja maffia korjautin, kun kuvittelin misfirejen johtuvan siitä, vika ei ollut näissä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              A4 -03 BFB tyhjäkäyntionkhelmaa...

                                              Alkoi toissa-aamuna, ajoin noin kilometrin ja jätin auton parkkiin. Mietin että sammuuko tää nyt kun alko tyhjäkäynti röpöttämään, kierrokset ei mittarin mukaan pudonnut kuin ehkä 30-50 rpm. Napautin vähän kaasua, ja vähän enemmän ja kierrokset oli ilman kaasua noin 1sek 2000rpm "jumissa".

                                              Noh, pakko oli kotiin päästä ja noin 150km ajon jälkeen pysähdyin ja oli sylkenyt vähän öljyä ulos tikun juuresta. Noh, nopeet selailut foorumeilta läpi ja ilmavuotoja/huohotus probleemaa sain syyksi.

                                              Kylmänä kun käynnistää niin kuuluu noin 1sek kamala räpätys koneesta, ihan semmonen että pelottaa.
                                              Lämpimänä ja kylmänä pitkän tai lyhyen ajon jälkeen röpöttää silti tyhjäkäyntiä.

                                              Nyt kysymys, paljonko tämän BFBn ahtimen kuuluu pihistä? +30tkm olen ajanut ja aina kuulunut ikkuna auki täydellä kaasulla 2500-3000rpm kohalla pihinää. Nyt aloin epäilemään onko se sittenkin vuoto eikä ahdin :D

                                              Monivalinta kysymys
                                              N75 vaihto
                                              MAF putsaus
                                              Huohottimen korjaussarja
                                              Muu, mikä?


                                              Kiitos kaikille jotka auttavat ongelman selvityksessä, alan pikkuhiljaa vaihtamaan osia ja päivitän tänne mitä tapahtuu.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja petuxman Näytä viesti
                                                Tänään kävin sitten ostamassa marmori tiskiltä huohotinventtiilin 15€ ja tuon kampikammio tuuletusventtiilin 47€. Marmoritiskin varaosamyyjä sanoi suoraan kommentin että nämä on perustavaraa mitä menee ja juurikin tähän vikaan mitä kuvasin viaksi vielä kaverille tiskillä. Eli taitaa olla kulutustavaraa näissä koneissa.
                                                Toki täältä saa halvemmalla tuon tuuletusventtiilin jos haluaa tilata:
                                                http://www.skruvat.fi/Venttiili-kamp...us-P94312.aspx

                                                Huohotinventtiili oli selkeästi rikki kun sen irti sai niin sisällä liikkui pyöreä muovipalanen. Osat vaihtoon, vika koodien nollaus, kone käyntiin ja kaikki toimi taas normaalisti. Kiitoksia paljon avusta foorumilaisille!!
                                                Onko tämä tuo kampikammion tuuletusventtiili, hinta 2,38 €.
                                                https://www.aliexpress.com/item/Car-...ceBeautifyAB=0

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Paineensäätöventtiili sanoo Etka. Tuossa ei nyt korkealta tipu jos noin halvalla venttiilillä kokeilee mutta omaan hain heti alkuperäisen kun vanhasta repesi kalvo. Osanumerokin vaihtunut jossain välissä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    B7 1.8tq bfb -07 antaa koodit P1297- pressure drop between turbo and throttle valve (check d.v!) sekä P0507-idle control system rpm-higher than expected.

                                                    Tyhjäkäynti hukassa eikä oikeen vedäkkään kunnolla, pysyy kyllä käynnissä tyhjäkäynnillä mut käy "raskaasti" ja röpöttämällä, käy kuitenkin kaikilla pytyillä. Tähänmennessä tehty;
                                                    Vuosi takaperin ahtimen vaihdon yhteydessä n75- vaihdettu, sekä pcv-venttiili huohotukseen venttiilikopan taakse.

                                                    Tälläviikolla kampikammion tuuletusventtiili imusarjan alle, samalla tutkittu samaan kikkareeseen liittyvät letkut- ei vuotoja. Kaasuläppä putsattu ja sopeutettu, ei vaikutusta. Tuo jälkimmäinen P0507 koodi lähti pois mutta P1297 tulee aina takasin nollaamisen jälkeen.

                                                    Google kertoo myös bybass/n249 liittyvää vois olla, ideoita?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ota siitä imusarjan jäähdyttimen päästä se pieni letku irti ja kokeile saatko tehtyä alipainetta. Jos et niin bypass on hyvin todennäköisesti puhki.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ylävesiletkun vieressä oleva pikkuletku, laturin yläpuolella? Ei tule ilmaa läpi vaikka posket lommolla imee, eikä myöskään menee ilmaa puhaltamalla takasinpäin.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Juuri se. Eli bypass on kunnossa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itseasiassa vielä tarkemmin tutkiessa tuo imusarjan nurkassa oleva pikkuletku menee kolmospytyn kanavan alle sähkökikkareelle (tämä ilmeisesti juurikin tuo n249?) josta lähtee toinen letku bybassille turbon vesilinjan vieressä kulkien. Irrotin tuon n249 ja bybassin välisen letkun imusarjan alta ja siitä imiessä ilmaa tulee läpi "joustavasti" ja samalla ilmanputsarin kotelosta kuuluu pieni kurnutus. Bybassin kalvo vaan joustaa tiettyyn pisteeseen asti imiessä vai liekkö tässä on jotain mitä en tajua...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X