Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0TDIq vs. 2.0TFSIq

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Millasia kulutuksia porukka on noilla 2.0TFSI (Q) koneilla ajellut ja toisaalta, millaisessa ajossa?
    Kaveri tuollaista katseli ja käytiin yhtä kokeilemassa, tuntui asialliselta ja mietin josko miettis itselle tollasta pentrooli käyttöistä B8 avanttia tuon B7 seuraajaksi.
    Aiemmin on kilsoja tullut vuodessa +30tkm mutta nyt mennään lähempänä 20tkm kun 30tkm.
    Tehtaan ilmoittamat kulutukset tais olla luokkaa 6.2/7.6l/10l /100km

Comment

3.0TDIq vs. 2.0TFSIq

Mulla on ollu tuo B8 Avant 2.0Tq manuaalina nyt kohta 100tkm verran alla. Koko tuon matkan keskikulutus on ollu jotain 8,5 litraa/100km. Ajot on enimmäkseen ollut tämmöistä nurkissa pyörimistä ruuhka-ajoa pk-seudulla. Siloin tällöin joku pidempi reissu maantieajoa, muuten olis kyllä korkeampi tuo kulutus. Mutta kyllä tämän saa menemään pienelläkin jos tahtoa löytyy. Tuommoisella usean sadan kilsan siirtymällä rajoitusten mukaan tai oikeastaan vähän ylikin kyllä yleensä, autossa 3 henkeä ja kontti täyteen lastattu, niin muistaakseni 7,1 litraan joskus pääsin, ja oli vielä q-keli...
      Ei ainakaan itsellä ole valittamista kulutuksesta, ihan tyytyväinen olen vaikka lähellekään tehtaan ilmoittamia kulutuksia en ole päässyt. Mutta harvallapa autolla sitä pääseekään.
      Työmatkalla kun ajelen Espoosta itähelsinkiin rauhallisesti aamuruuhkan mukana kehäykköstä pääosin, niin ajotietokoneen mukaan yleensä jotain 6,2-6,5 litraa on ollut kulutus /100km.

Comment

Itselläni tuossa 2.0Tq manuaalissa (Karalan lastu) näytti ajotietokone 0.5 liian vähän ja nyt kun sen on kalibroinu oikein, niin seka-ajossa n. 9.5, matka n. 7.5 ja talvella 6.8.

Pertti oletko kalibroinut (vag-comilla) tuota ajotietokonetta, tai laskenu manuaalisesti, kun nämä yleensä tuppaa näyttämään liian vähän. Tuntuu vaan aika alhaisilta kulutuksilta, mutta ajotapahan se tietenkin ratkaisee paljon ja itsellä nyt ei ole se kevyin kaasujalkakaan :)

Comment

Ajotetokone on kalibroitu ja sen näyttämä on suht lähellä todellista. Siinä oli juurikin joku 0,3-0,5 litran heitto todelliseen.
          Kuitenkin tuo mainittu 8,5 litran pitkän aikavälin kulutus on laskemalla laskettu, ei ajotietokoeen näyttämä. Kaikki tankkaukset olen laittanut exceliin jossa laskenta.

Comment

Aivan aivan, meillähän on kuitenkin eri korimallia olevat autot, niin onko tuossa moottorissa tapahtunut jotain kehitystä jossain osa-alueella, vai onko ne ihan samat pannut?

Comment

Katos joo sulla olikin B7. Itse puhuin tosiaan B8:sta. Ei nuo kai ihan samat koneet ole, joku viisaampi osannee kertoa erot. Tuossa B8:ssahan on noita 2.0T koneita 155kW ja 132kW versioina. Mulla on tuo 155kW.

Comment

Auto ostettu, päädyin diisseliin.

Mahtavat väännöt ja yhdistetty kulutus näyttää 7.9ltr, mutta sehän on kaasujalasta kiinni.

Comment

Working...
                X