Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmitin ei lämpeä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Letkulämmitin ei lämpeä

    Tuli tuossa kokeiltua ajoissa ennen talvea letkulämppäriä. Calixin vastus sisähaaralla.

    Sisähaaraan tulee sähkö, kuten myös lämmittimen johdon päähän. Lämmitin elementistä mittasin vastusta, noin 93 ohm.

    Annoin olla puolisen tuntia päällä, eikä tuntunut lämmitin käteen yhtään kuumalta, ei edes lämpimältä.

    Käsittääkseni ohmi määrä aikalailla oikeaa luokkaa? Voiko vastus olla silti rikki?

  • #2
    Kaikki liitokset kiinni?

    Comment


    • #3
      Lämmittimeen tulevan johdon päähän tulee sähkö ja kyllä mielestäni johto lämmittimeen ihan hyvin kiinni menee. Miten tuonkin nyt varmistaisi....

      Comment


      • #4
        Sanoisin että sökö jos ei lämpene ja liitokset on kunnossa.

        Comment


        • #5
          Joo, eipä muuta vaihtoehtoa taida olla. Mietin vaan että voiko tuo kiertovesipumppu jäähdyttää vedellä niin paljon että elementti ei tuntuisi kuumalta.

          Comment


          • #6
            Heitä niillä letkunlämmittimillä sorsaa tai jotain muuta eläintä ja laita webasto.
            Loppuu huolet.

            Comment


            • #7
              Kyllähän se letkulämmitin huolettomampi on.

              Comment


              • #8
                Huvittavaa tässä on se että autossa on eberi. Siinä vaan jotain pikkukipua, enkä ole pitänyt kiirettä tutkimisen kanssa kun on letkulämppäri/pumppu yhdistelmä, nyt ei vaan toimi sekään.

                Comment


                • #9
                  Webasto voi olla ainoastaan hyvä sillloin jos ei sähköä ole saatavilla. Muuten on kyllä akkumurheita heti perään,polttoaine jne..
                  Täytyy kyllä olla 100 varma akun riittoisuudesta tai on metsätielläkin "kusessa"

                  Comment


                  • #10
                    Tuskimpa sinne "metsäteille" on muutenkaan sähköä saatavilla, milläs lämmmität? ja ainahan akku pitää olla kunnossa ja voihan laittaa tehokkaamman laturin.
                    Webasto on huomattavasti tehokkaampi kuin yksikään letkunlämmitin.
                    Ja jos pelkää että virran loppumista, niin kytkee webaston niin että se lämmittää vain moottoria. ;)

                    Comment


                    • #11
                      No jos/kun letkulämmitin on 500-600W ja weba 4-5kW , niin ei niitä kyllä sovi oikeen verrata keskenään. Ja uskoisin että tuo letkulämmittimen kaverina oleva kiertovesipumppu auttaa jo paljon, ainakin tasaisempi lämmitys.

                      59€ näyttää olevan vaihtovastus letkulämmittimeen, pitää käydä hakemassa.

                      Eiköhän pidä selvitellä lisää tuon eberin ongelmia vielä, jospa sais senkin tulille. Flame sensorista jotain vikakoodia pukkaa...

                      Comment


                      • #12
                        Vähän menee ohi aiheen, mutta enemmän noissa polttoainelämmittimissä sitä ongelmaa on kuin sähkövastuksissa.

                        Comment


                        • #13
                          Jos nyt vielä aiheeseen, niin eikös tuo vastus nyt ole aika yksinkertainen toiminnoltaan. Eli kun näyttää oikeansuuntaista ohmi määrää, eikä polta sulaketta, niin kaikenjärjen mukaan pitäisi olla ehjä?

                          Comment


                          • #14
                            Letkulämmitin varman sökö, jos ei lämpeä. Calixissakin on varmasti jakoblokki, jolla jaetaan vastukselle ja sisähaaralle piuha. Kokeile vetää suoraan haaralle tulevaan johtoon sen vastus, jos pituus vain piisaa, niin saat ainakin johto-ongelman pois listalta.
                            Jotkut on laittanut "sähköwebastoja" eli vastuksella ja pumpulla varustetta lämmittimiä. Sen pitäisi olla hyvä välimalli tehon suhteen, koska kierrättää vettä ja kilowattejakin on pari.

                            OT:Meillä käytetään Caddyssä aina talvella sähköä ensin ja webastoa tarvittaessa.
                            Ei meinaa akku piisata, kun tulee lyhyttä ajoa niin paljon. Monen monta kertaa on pitänyt pihassa ladata akku webaston jäljiltä, eikä vika ole akussa.
                            Ens talveksi tosin pitäisi asentaa Defan akkulaturi, joka pitäisi hieman avittaa tuota latausongelmaa.

                            Webaston ainoa ongelma on se, ettei sitä koskaan tiedä kuin kauan sitä webastoa uskaltaa talvella
                            pohoottaa.

                            Passatissa ei ole virran kanssa ollut ongelmaa, koska tulee pitkää pätkää, mutta välillä se on sammunut ja pitää "buutata" sammuttamalla auto. Kummastuttaa.

                            Comment


                            • #15
                              Lämmittimen toiminnan kuulee heti sähköjen kytkemisen jälkeen. Tirisee selvästi kuin vaimennettu vedenkeitin.

                              Mittattu vastuslukema lämppäristä on kyllä ihan tontillaan. Mittaapa lämppärin vastus johtojen läpi eli suoraan virtapistokkeesta. Olettaen että sisällä ei ole pistokkeessa mitään kiinni, pitäisi näyttää suurinpiirtein samoja 100ohm lukemia.

                              Comment


                              • #16
                                Motonetistä uusi elementti, luraus vettä elementin sisälle, johtoihin kiinni ja lämpes hetkessä. Viikonloppuna vaihtohommiksi. Pitänee samalla tehdä parit tutkimukset eberiin. Manuaalin mukaan joko flame sensor tai controlleri vaihtoon. Toivotaan ensimmäistä syylliseksi :-)

                                Comment

                                Working...
                                X