Auto on 150hv etuvetoinen TT Roadster. Ongelmia on ollut jo enemmän kuin tarpeeksi, mutta kuvaan nyt ne:
Alussa todettiin että bensamittari näyttää liikaa, ja epäiltiin lämpömittarinkin näyttävän liikaa. Käytiin amalilla mittariviisarien moottorirempassa - ongelma poistui juuri bensamittarin osalta, mutta lämpömittarin suhteen ei. Tai tarkemmin, lämpöjen suhteen ei.
Aluksi auto käyttäytyi niin, että tasaisessa maantieajossa lämmöt olivat hienosti 90 astetta, mutta kaupunkiajossa lämmöt alkoivat kohota sinne seuraavalle viivalle. Viaksi epäiltiin vesipumppua, ja kun vuosien puolesta alkoivat jakopään osat olla valmista kamaa, tehtiin jakopään remontti, vaihdettiin varmuuden vuoksi termostaatti ja moottorin lämpöanturi. Tämän jälkeen havaittiin etteivät flektit toimi, joten vaihdettiin se suurempi, ja sen lisäksi flektien lämpöanturi. Flektit alkoivat tietysti toimimaan, samoin ilmastointi.
Mutta nyt ongelma on, että auto nostelee lämpöjä säännöllisesti sinne ekalle lämpimän puolen viivalle, riippumatta siitä ajetaanko maantietä vai kaupunkia. Flektit naksahtavat päälle normaalisti ja lämpö putoaa hyvin nopeasti takaisin 90 asteeseen. Sitten taas voi mennä hetki eteenpäin, ja sama toistuu.
Korjaamo, joka teki termari-jakopäärempan, epäili että uusi termari on viallinen ja vaihtoi sen tänään. Olivat koeajaneet autoa motarilla, ja todenneet että nyt toimii. Auto haettiin korjaamolta kotiin, ja lämmöt nousivat taas.
Missään vaiheessa auto ei siis ole keittänyt, vuotanut nesteitä yli tai muutakaan erikoista. Onko raadilla veikkauksia?
Alussa todettiin että bensamittari näyttää liikaa, ja epäiltiin lämpömittarinkin näyttävän liikaa. Käytiin amalilla mittariviisarien moottorirempassa - ongelma poistui juuri bensamittarin osalta, mutta lämpömittarin suhteen ei. Tai tarkemmin, lämpöjen suhteen ei.
Aluksi auto käyttäytyi niin, että tasaisessa maantieajossa lämmöt olivat hienosti 90 astetta, mutta kaupunkiajossa lämmöt alkoivat kohota sinne seuraavalle viivalle. Viaksi epäiltiin vesipumppua, ja kun vuosien puolesta alkoivat jakopään osat olla valmista kamaa, tehtiin jakopään remontti, vaihdettiin varmuuden vuoksi termostaatti ja moottorin lämpöanturi. Tämän jälkeen havaittiin etteivät flektit toimi, joten vaihdettiin se suurempi, ja sen lisäksi flektien lämpöanturi. Flektit alkoivat tietysti toimimaan, samoin ilmastointi.
Mutta nyt ongelma on, että auto nostelee lämpöjä säännöllisesti sinne ekalle lämpimän puolen viivalle, riippumatta siitä ajetaanko maantietä vai kaupunkia. Flektit naksahtavat päälle normaalisti ja lämpö putoaa hyvin nopeasti takaisin 90 asteeseen. Sitten taas voi mennä hetki eteenpäin, ja sama toistuu.
Korjaamo, joka teki termari-jakopäärempan, epäili että uusi termari on viallinen ja vaihtoi sen tänään. Olivat koeajaneet autoa motarilla, ja todenneet että nyt toimii. Auto haettiin korjaamolta kotiin, ja lämmöt nousivat taas.
Missään vaiheessa auto ei siis ole keittänyt, vuotanut nesteitä yli tai muutakaan erikoista. Onko raadilla veikkauksia?
Comment