Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 2,6 v6 abc kadottaa sähköt ja ei edes starttaa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 80 2,6 v6 abc kadottaa sähköt ja ei edes starttaa

Sotaratsu lopetti tänään toimintansa kertalaakista. Haulla löytyy juttua jonkin verran, bensapumpun rele ja viallinen hall anturi kaiketi yleisimmät syyt. Ei ole oireillut mitenkään. Eli kun autoa yrittää käynnistää virrat katkeavat kokonaan ( mm. mittariston kello nollautuu) ja bensapumpun rele naksuttelee kovasti ei pyöritä starttia. Itse bensapumppu tuntuu ressukka käyvän miten sattuu kun lyö virrat päälle, mutta ei pidä vinkuvaa ääntä, johtunee tuon releen käytöksestä. Ohjaako tuo bensapumpun rele niin monia toimintoja että voi tehdä tuollaista. Osahan ei ole Tepolta pahan hintainen, joten kannattaa kokeilla. Auto on itselle uusi tuttavuus niin vinkkejä peliliikkeisiin kaipaisin eli mistä ja miten lähteä vikaa hakemaan? Itse funtsin josko tuo voisi olla maavika, virtalukko tai sitten rele itse. Hall anturi ei ole enää myöskäään ihan perfect kunnnossa tässä autossa. Vikakoodit lukuun?

Voiskohan akku sipata tuolla tavalla. Minkä verran on jännitteet?

Comment

Akun kenkä löysällä tai hapettunut? Saattaa toimia ajossa, mutta startin ottama virta on liikaa.

Comment

Kiitos vastauksista. Tuo akkuhomma kävi myös itsellä mielessä. Auto jäi eilen sellaiseen paikkaan ettei ollut työkaluja mukana. Täytyy tsekata navat ja kengät läpi sekä mitata jännite. Olikos purkautuneen akun jännite luokkaa 12.6 volttia ja täyden lähempänä 13?

Comment

No niin. Vika paikallistettu ja niinkin erikoinen kuin tuo epäilty akku. Täysin sippi. Ei ole oikosulussa, mutta ei ota yhtään virtaa vastaan, ei sitten niin pätkääkään. Hämärintä oli että mittaus antoi jännitteeksi 12,9 volttia. Eipä ole itsellä mennyt akku noin että kertatalaakista lopettaa toimintansa. Hyvällä akulla auto lähtee tulille aivan normaalisti. Kiitos avusta.

Comment

Working...
          X