Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8T vm.96 AEB-moottorin jakopään osat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Jos sen hydraulivaimentimen tappi on kokonaan ulkona on se väärin asennettu. Eikä kestä noin kauaa.
    Hihna ei kyllä veny.

    Comment


    • #62
      Kyllä, sitä tässä mietin että missä kohtaa tuo asennus voisi olla pielessä?

      Ainakin 1.9tdi:ssä kiristimen hyd. tappi tulee normaalisti vain n.8mm ulos patruunasta. Siinä onkin kiristinrullan pultti epäkeskeisellä kiinnityksellä jolla sen voi säätää.

      Tuntuisi ettei hihnakaan voi olla 1 hampaan liian pitkä, jos tuo kiristin on 153 hampaiselle hihnalle, eikä sille 152?

      Pitäähän tuohon saada selvyys ennenkuin tuolla ajaa.. Ihme ettei jako ole karannut.

      E: Onko tuossa vanhassa kiristimessä ulkoisesti eroja tuohon uuteen (152 vs 153), muuta kuin halkaisija? Voisiko tuossa kuitenkin olla pienempi kiristinrulla..

      E2: 058109243E ja 058109243D näyttää samalta, 058109243B on sitten erinäköinen, missähän kohtaa tuo halkaisija muuttuu?
      Viimeksi muokannut Heromanni; 16.5.2017, 09:19.

      Comment


      • #63
        http://ww2.gates.com/europe/brochure...ation_id=14047

        Tuolta löytyy tiedoja aiheeseen kun osuu oikea bulletin silmään.

        Comment


        • #64
          Joo, tarkastelinkin tuota ja ilmeisesti D loppuinen on jo isommalla halkaisijalla. Eli tuo minun kiristin on jokatapauksessa tuo isompi, pienempi ku on sen verran erinäköinen.

          tässä vielä linkki 1.8t dokumenttiin Gates


          Pitää tänään käydä tallilla taas ihmettelemässä, en tiedä ottaisko varulta koko hihnasarjan motonetistä mukaan..

          Comment


          • #65
            Hain motonetistä 153 hampaisen hihnasarjan, vertailin sitä paikallaan olevaan sarjaan, kaikki osat tuossa on samoja. Ainut on teksti hydraulisylinterissä,
            Paikallaan olevassa lukee JP 6EA NTN 2D ja motonetin sarjassa JP 6EA NTN 2E. Mitat vaikuttais anyway samalta.

            Comment


            • #66
              Ei tuota kiristintä saa kiristettyä väärään asentoon. Mäggäri höpisee omiaan.

              En näe noissa kuvissa mitään ongelmaa. Oletko kokeillut irrallaan kuinka paljon se hydraulikiristimen tappi tulee oikeasti ulos?

              Comment


              • #67
                Se tulee sen 1.5-2 senttiä. Veikkaisin että sen verran kuin pitääkin.

                Onko kellään muistikuvaa paljonko tuon tapin kuuluu nousta normaalitilanteessa, kunnes hihna on kireä?

                Comment


                • #68
                  Löytyi sattumalta kuva edellisestä remontista. Tuon verran se tuli ulos ja toiminut kohta 60tkm.

                  Niin ja sama Gatesin K025492XS setti motonetista kyseessä.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #69
                    Jaa-a tuohan näyttää kuin tuossakin ois tappi kokonaan ulkona? Silloinhan hydraulisylinterissä ei ole juuri ollenkaan esijännitystä. Voiko se kuulua olla noin?

                    Sanoisin että hampaan lyhemmällä hihnalla se olisi juuri kuin 1.9tdi:ssä

                    Comment


                    • #70
                      Ei tullut kokeiltua paljonko siihen jäi kiristysvaraa, mutta hihna tuntui kiristyvän kunnolla.

                      Kohta olisi ajankohtaista tehdä remontti uudelleen kun 5 vuotta tullut täyteen, niin täytyy silloin mitata paljonko tappi tulee tuosta vielä ulospäin.

                      Comment


                      • #71
                        Eihän kellään satu olemaan jakopää sillälailla hollilla että voisi katsoa tuon kireyden, eli kokeilla irtoaako kiristinrullan vastinpinta hydraulitapista käsivoimin? Onnistunee irrottamalla tuo ylempi suojamuovi.

                        Comment


                        • #72
                          Tuli hommattua tuo 152 hampainen hihnakin. Hihna on 8mm lyhyempi, näköjään kuitenkin liikaa sekin.

                          Tuohon voisi koittaa joko isompaa tai pienempää idler rolleria. Mistähän vehkeestä nuo sattuisi edes lähelle?

                          Comment


                          • #73
                            Ensi viikonloppuna teen jakopään niin voin sitten raportoida osien sopivuuden. Nykyinen on tuo gatesin sarja ja uusi taisi olla contitech.

                            Comment


                            • #74
                              Tuli tehtyä se jakopää nyt.

                              Kuva 1: Gatesin 70tkm ajettu setti
                              Kuva 2: Contitechin uusi setti
                              Kuva 3: Gatesin kiristin irrallaan

                              Tuo Gatesin kiristin tosiaan oli melkein tapissa, pari milliä jäi vielä kiristysvaraa, mutta kyllä se hihna tuntui olevan ihan kireällä. Contitechin hihnalla näyttäisi asettuvan aika hyvin tuo kiristin, ja hihna olikin paljon kireämpi pujottaa paikalleen. Ei edes mennyt ilman idlerin irroittamista.

                              Tuntui että ajoitus olisi myös aikaistunut puoli hammasta tuolla uudella hihnalla ja osuikin paremmin merkkeihin vaihdon jälkeen. Kannattaisi sun melkein hommata tuollainen Contitechin hihna ja kokeilla miten sillä asettuu tuo kiristin.

                              E: Ja täähän käänsi ne kuvat ihan miten sattuu. No, kai niistä nyt selvää saa.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #75
                                Mistä tulee erot noiden sarjojen välillä? Onko contitech sarjan rullassa 6mm pusla takana niinkuin gatesissa? Onko hydraulisylinteri sama osa molemmisa?
                                Mietin tässä mitä osaa menis vaihtoon..

                                Pari 1.8t konetta 80tkm+ ajetulla Gatesin sarjalla päässyt kokeileen ja molemmissa tuo hydraulimäntä oli tapissa/melkein tapissa

                                Comment


                                • #76
                                  Kaikki rullat ja kiristimet oli täysin identtisiä. En muuta eroa huomannut kuin contitechin hihna tuntui lyhyemmältä ja oli siis vaikeampi pujottaa paikalleen. Sinuna kokeilisin tuota hihnaa.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oliko se siis 152 hampainen? Tuliko mäntä yhtään ulospäin kun otti sokan ja kiersi konetta pari kierrosta?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Ei vaan 153 hampainen. Se tuli tuon pari milliä mitä näkyy tuosta keskimmäisestä kuvasta.

                                      https://spareto.fi/tuotteet/ct919-hammashihnat

                                      Comment


                                      • #79
                                        Jakohan noissa hihnoissa mahtaa olla sama 8mm..

                                        Comment


                                        • #80
                                          Kerro toki ratkaisu sitten että selvisikö asia.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Tuommoinen tuohon nyt tulee, 2.0 16v GTI golf kiristin. Tuli jo kiristin kotiin asti, vielä pinnapultti ja mutteri tulollaan.

                                            Pieni shimmi tulee kiristimen alle että saa hihnan linjan kuntoon, ottaa hiukan kampuran pyörän otsarautaan tuommoisenaan.

                                            Viimeksi muokannut Killeri; 5.7.2017, 21:06.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Meinasin tilailla netistä jakohihnan vaihtotarvikkeet, mutta eipä ollutkaan niin selvä asia. Vaikka haet rekkarilla, niin hihnoja näyttää olevan tarjolla kolmea eri hammaslukua (150, 152, 153) ja pituudetkin vaihtelee. Mistä tiedän mikä hihna menee omaan autooni purkamatta vanhaa ensin? Kiristäjä näyttää olevan hydraulinen, mutta onko se syytä vaihtaa? Sarjoissa on vaan rullat ja hihna.

                                              Comment


                                                #83
                                                Petti kampiakselin pyörän kiila AEB:ssä ja nähtävästi pakovenat kierot. Kampiakselin pultti oli tiukassa. Onkos saatavilla parempaa pyörää tilalle? Oli hyde kiristimellä niin olisko mekaaninen parempi?

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Kyllähä siihen saa. Vanhempaan 058 lohkoon vaan maksaa jonkun verran enemmin kuin 06a lohkoon.
                                                  https://boost-parts.de/en/billet-tim...t-audi-a4.html

                                                  Ei oo omista laitteista ikinä pettänyt kummankaan tyyppinen kiristin joten eiköhän kumpikin kestä.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Se kiila on kyllä pääasiassa vain ajoitusta varten, ei sen ole tarkoitus pitää hihnapyörää paikoillaan. Minä väitän että sen pultin puristusvoima ei ole riittänyt.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Tai kiristetty joskus väärin ja pultin kiristys alkanut kiertää hihnapyörää.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Tämä tietysti rikkoo kiilan ja muuttaa ajoitusta mutta ei aiheuta moottorivauriota, kyllä se pysyy kiinni uudella pultilla ilman kiilaakin, kuten tuossa ylempänä jo todettiin.
                                                        Viimeksi muokannut Killeri; 22.10.2024, 20:19. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Varmaan kiertynyt pulttia kiristäessä, ei ollut itse tehty kiinnipitotyökalu työkalu ihan paras. Kesti kuitenkin toista kesää rälläillä
                                                          Attached Files

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X