Autona A4 1.8Tq (bex) -03 , lastutettu(Vipertuning) EDIT: autolla ajettu ~160tkm, lambdojen vaihdosta ei tietoa
Tässä nyt muutaman päivän persdyno on sanonut että ihan täydessä tikissä auto ei ole. Jotenkin ei toisinaan vedä kunnolla. Eilen töistä tullessa liikennevaloissa bensakin vähän haisi. Muuten en ole huomannut toiminnassa mitään selkeitä oireita. Bensankulutukseen en osaa vielä ottaa kantaa.
Kotiin päästyäni otin lambdojen johdot irti, etummaisesta 3,5 ohmia ja takimmaisesta jotain 0,5 ohmia. Laitoin OBD2 halpislukijan+Android Torque softan käyntiin. En saanut irti sieltä kuin yhden lamba tiedon, Sensor 1 , oletan että kysymys etummaisesta lambdasta. Eikö toisesta tule OBD kautta ulos mitään infoa? Joka tapauksessa arvot pyöri siinä yhden molemmin puolin.
Aamulla töihin tullessa pidin mittausta taas päällä. Normaalisti ajellessa arvo pyöri 0,8-1 välillä. Toista desimaalia ei näyttänyt joten en tiedä oliko 0,89 vai 0,81. Yli yhden ei vaikuttanut menevän. Paitsi kun päästin moottorijarrutukselle, sitten arvo pomppasi kahteen. ja pysyi siellä, kunnes taas painoin kaasua. Onko tuo normaalia?
Täytyy tutkia iltapäivällä vielä, jos saisin tarkempaa (kahden desimaalin) dataa ulos. Sellainen vielä että onko noihin halpislukijoiden ja android softien antamiin tietoihin mitään luottamista, periaatteessa lukee auton antamaa dataa että pitäis olla linjassa, mutta...?
Tässä nyt muutaman päivän persdyno on sanonut että ihan täydessä tikissä auto ei ole. Jotenkin ei toisinaan vedä kunnolla. Eilen töistä tullessa liikennevaloissa bensakin vähän haisi. Muuten en ole huomannut toiminnassa mitään selkeitä oireita. Bensankulutukseen en osaa vielä ottaa kantaa.
Kotiin päästyäni otin lambdojen johdot irti, etummaisesta 3,5 ohmia ja takimmaisesta jotain 0,5 ohmia. Laitoin OBD2 halpislukijan+Android Torque softan käyntiin. En saanut irti sieltä kuin yhden lamba tiedon, Sensor 1 , oletan että kysymys etummaisesta lambdasta. Eikö toisesta tule OBD kautta ulos mitään infoa? Joka tapauksessa arvot pyöri siinä yhden molemmin puolin.
Aamulla töihin tullessa pidin mittausta taas päällä. Normaalisti ajellessa arvo pyöri 0,8-1 välillä. Toista desimaalia ei näyttänyt joten en tiedä oliko 0,89 vai 0,81. Yli yhden ei vaikuttanut menevän. Paitsi kun päästin moottorijarrutukselle, sitten arvo pomppasi kahteen. ja pysyi siellä, kunnes taas painoin kaasua. Onko tuo normaalia?
Täytyy tutkia iltapäivällä vielä, jos saisin tarkempaa (kahden desimaalin) dataa ulos. Sellainen vielä että onko noihin halpislukijoiden ja android softien antamiin tietoihin mitään luottamista, periaatteessa lukee auton antamaa dataa että pitäis olla linjassa, mutta...?
Comment