Eli onko kukaan laittanut? Kelpaisi myös pelkät s2 jäähdyttimen mitat.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S2 jäähdytin 200 20V:hen? (=välijäähy asiaa)
Collapse
X
-
Mallaillin viimekesänä abyn kuuleria 20v:n oman tilalle. On vähän pitkänoloinen - tuulihaka tulee pahasti tielle. Eteenpäin mennessä tulee se paksu teräsputkipalkki vastaan.
Itse tulin ainakin siihen tulokseen että kun ottaa huomioon kaiken sen vaivan mitä joutuu näkemään moiseen operaatioon, ja lopputuloksena on kuitekin vain vähän suurempi kuuleri - hylkäsin ajatuksen.
Jokin radikaali komponenttien uudelleenjärjestely antaisi varmaan lisää tilaa isolle kuulerille. Se on vain hyvin onnistuttu survomaan 20V:n konehuone melko ahtaaksi tuosta etuosastaan jo tehdastekoisesti.
-
Tuota, tarkoitan jäähdytintä nyt?? Eikai se niin pitkä ole että tuulihakaan osuu ; )
Coolerista on malli tehty, mutta pitää vielä pilkkoa/tehdä uudestaan se etuaisojen väliin tuleva alumiini(?)putki.(tuulihaka lähtee myös) Puskuria en ala pilkkomaan,joten hiukan tingitään koosta siinä kohtaa. (joulukuun alkuun menee, tai ens kesään jos etenee yhtä vauhdikkaasti kuin muu projektimus).
Comment
-
Joo, sori... miulla oli ajatukset ahtopuolella. Kapeampihan tuo on ja korkeampi, pinta-alaltaan ehkäpä vähän pienempi (muistikuva) samanlainen mitä miulla tuossa syncrossa. Sanoisin että perstuntumalla et juuri hyödy vaihdosta, ellet ole ajatellut jotain muuta kuin mitä nyt mieleen tulee.
Comment
-
Kaikenlaisia sitä tulee ajateltua, eikai se pahitteeksi ole. Eli jos käyttää imusarjaa jossa tulo etupäässä toisin kuin alkuperäisessä, niin tilaa jotenkin tehtävä, korkeus on kysymysmerkki/pystyykö sitä paljoakaan kallistamaan. Mutta katsoo nyt. Tehdään aluksi tuo cooleri systeemi muuten alkuperäiseen putkihässäkkään.
Tuossa hieno kuva tarrasta : ) Aiheeseen liittyen!
Comment
-
Mites olisi S4/20V konehuoneen layout, miinus tietenkin se kuulerin sijoitus? Jäähdytin sinne eteen, matalat flektit siihen. Rungon poikkiputki toimii ahtoputkena (tilaa säästyy), kuuleri sopivalla ilmanohjaimella suurinpiirtein nykyisen jäähdyttimen tilalle, vai tuleeko taas liian pitkää putkea? Itse ainakin vierastan suuresti sitä jäähdyttimen piilottamista sinne konehuoneen syövereihin.
Valot pois, semmoisten rapukeppien päähän vähän ylemmäs, niin jo tulee keulalle tilaa.
Comment
-
Miksi se cooleri pitäisi viedä pois parhaalta paikalta? Kuitenkin paras paikka keulalla, syylärihän on jo tehtaalla asennetu sivuun,joten lämpöongelmia tuskin sen takia on ja lisäjäähykin jää vielä paikoilleen. Ja tolla cooleri ratkaisulla mitä ehdotat,niin vielä syylärin läpi puhkuis kuumaa ilmaa sinne. Eli pitäis tehdä nestejäähdytteinen siitäkin erillisellä kierrolla? Sillai vois tulla hyvä, mutta luulen et yksinkertaisinta on tehdä toi cooleri keulalle.
edit: puskuria avaamalla saisi vielä isomman,mutta se on esteettisesti hurja veto pilkkoa kauneinta Audin mallia.
Comment
-
Skissasin ja tilasin coolerin TDI:n kaveriksi. Nyt keulassa 200 20V vuotava vakio. Bolt on (kop kop). Pitkä (mahtuu just umpioiden väliin). Pitkä ja matala. Jos kaikki hyvin menee, niin ainoa vaadittu modi on tuloletkun pidennys putkenpätkällä. Kennopinta-ala yli kaksinkertaistuu ja päädytkin ovat metallia.
Toivottavasti saapuu pian. Laitan kuvia sit.
Edit: tais olla MC:n jäähy.
Comment
-
Tossa on nyt tuollainen cooleri. Ei ole vielä kiinni. Ehkä jo ensi vuonna... Menin siitä mistä aita oli matalin,eli käy orkkislähtöihin suoraan(toivottavasti edes sinnepäin), eikä puskuria tarvii pilkkoa (V8 keulaan käy ilmeisesti isompikin). Teetetään uusi jos tulee hommattua toisenlainen imusarja. Noi kolot on maskin takia(ja kuvassa cooleri on ylösalaisin). Tekijä Jäähdytinhuolto Viinikainen,Lahti.
Comment
-
Jatketaan tästä,koska tämä kiinnostaa kaikkia :D.
Löytyi tuollainen hyvä kuva tuosta malli "puolikkaasta". Tähän puolikkaaseenkin siirtyessä joutuu luopumaan seuraavista asioista, tuulihaka ja se pieni poikittaistuki missä on ilmastoinnin ulkolämpöanturi kiinni.
Isommassa joutuu siis tuon keulan aisojen poikittaistuen hylkäämään(=muuttamaan) +johdot huomioimaan. Ja mahdollisesti lyhentämään sitä alumiinivalumöykkyä(kiinni koneessa) missä on se moottorin "ylihyppäyskumi" kiinni. Sillä ei liene muuta virkaa kuin estää moottoria tulemasta konepellin läpi vahingon käydessä? Omassani ei ainakaan ollut mitään jälkiä siitä että sitä olisi ikinä tarvinut. Mikään tuki se ei siis koneelle ole,eikä ole milläänlailla kiinni siinä poikittaisputken "kehdossa".
Comment
-
Juha ei ole selvästikkään ollut jarrussa koskaan oman autonsa kanssa, tollanen orkkis kumityynyjen varassa oleva kone kummiskin heiluu sen 10 senttiä ylös ja alas, että aika väkivaltasta se liikehdintä on. Sen etutukioksan poistaminen vaatii kyllä sen että koneen kannattimet teet umpikumista ja vaihdelaatikon kannakkeet myös. Muuten on konepellissä 20V turbo stanssi alta aikayksikön.
Comment
-
En ole ollu jarruissa, ja mulle ei taida tulla niin paljon tehoakaan et tarvis edes mennä. Vedän ton putken eri muotoisena jäähyn takaa(siitä möykystä joutuu siis lyhentää sitä sojotinta),niin että se pompotipompotisuoja tulee sinne. Mutta ei sellainen kuhmukaan pahitteeksi olis, olis räyhän näköi ; ) Vaikkei ole suorasytkän stanssauskantta.
Edit: siis se jäähy jää noitten takia juuri sillai vinoon etuviiston, mikä yritettiin jo huomioida jäähyä tehdessä(putkilähdöt).
Comment
-
Tämä olisi hyvä ! Harmi ettei ole parempaa kuvaa tuosta muutetusta poikittais palkista.
http://www.2bennett.com/body_audi_200_intercooler.html
Comment
-
Entäs jos poistaa sen etutuen kuuleria varten. Lohkon molemmilla puolillahan on useita 8mm tyhjiä pultin paikkoja. Oisko ideaa väsätä näihin jengojen väliin jonkinmoinen lätkä + vastaavanlainen runkoaisaan ja väliin laittaa vaikka jonkun lyhyen iskarin tjms, vaikka motarista/kelkasta? Ahdin puolella on tuskin tilaa, mutta kai sellainen voisi onnistua syylärin puolelle.
Comment
-
Niin ja vielä lisäksi tuo kolmasrauta joka kesti, oli suunnittelultaan sen verran huono että se repi runkopalkin rikki :D. ´Kiinnitys runkopalkkeihin oli niin että se rauta veti runkopalkkeja vähän sisäänpäin ja täste eivät palkit tykänneet.
Täytyy yrittää ottaa kuvaa tuosta kapistuksesta.
Etuvetoisen orkkis "tukirauta" estää ainostaan sen että koneen keula ei pääse nousemaan, muihin suuntiin kone pystyy jonkunverran elämään.
Tuosta voit vähän kattoa minkäverran se kone heiluu ehjällä tuella.
Comment
-
Ylempänä oli asiaa Audi 200 typ44q 10v / 20v vesijäähdyttimistä (syylari , jäähdytin , lötkö ) ja muutama tuotenumero vastaisen varalle
lähde: http://www.parts2go.de/Kuehlung/Wass...::2247524.html
Kühler, Motorkühlung
Details
Netzmaße: 570 - 310 - 45
Vergleichbar mit OE-Nummern
443121251P
443121253k 3b
443121251aa 3b
Vertailukelpoisia jäähdyttimen numeroita
VAN WEZEL 03002019
AKG 0085.369.0000
AKG 0085.463.0000
AKS DASIS 480060N
AURADIA KAI 019
AVA COOLING SYSTEMS AI2019
BEHR HELLA SERVICE 8MK 376 715-141
GERI 16107
HELLA 8MK 376 715-141
KAGER 31-0002
K?HLER SCHNEIDER 5000601
MAGNETI MARELLI 350213402000
NISSENS 60455
NISSENS 604551
NOR 0010209
NRF 51311
SCHLIECKMANN 60032019
VALEO 819426Viimeksi muokannut Tommy200rs; 19.10.2008, 11:13.
Comment
Comment