Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 AAH heikko kipinä, sytytyspuola?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 AAH heikko kipinä, sytytyspuola?

    Viime yönä auto rupesi käymään 5. ja tulpat on tänä kesänä vaihdetut ja johdot joskus vaihdetut. Tänään kun tutkailin niin 3. syl. ei sytytä, ainakaa kunnolla ja kun vaihto päikseen johtoja se oli aina 3. syl.. Tulppa tummempi kuin muut tulpat ja kun auto oli käynnissä nyppäsin sytkältä pois johtoja niin hädin tuskin hyppäs edes sähkö 3. syl. sytkä -> johto väliä. Hyvin pieni kipinä toisin kuin muilla se oli n. 3-5cm iso keltainen.
    Eli onko syytä epäillä sytytyspuolaa? Ps. Autossa on NGK:n kolmikärkiset tulpat, voiko ne hajottaa sytkän?
    Auto on Audi 100 C4 2.8 -92
    Viimeksi muokannut Killeri; 22.8.2019, 10:21. Perustelu: Otsikko tarkennettu.

  • #2
    Nyt on vaihdettu sytytyspuola, tulpat ja sytytys ohjainyksikkö. Vieläkään ei tule kunnon kipinää yhdelle sytytyspuolan lähdöistä. (kolme molemmilla puolilla, ylin/kauimmainen vasemmalta) Käynti on parantunut huomattavasti noitten vaihdolla, silti yhteen ei tule kunnon kipinää. Neuvoja?

    Comment


    • #3
      Njos ne johdot sitten seuraavaksi?

      Edit: Jaa siis olit kokeillut jo vaihtaa johtoa?
      Viimeksi muokannut jabis; 14.8.2013, 15:27. Perustelu: Hox

      Comment


        #4
        Oletko mitannut puristukset koneesta ?Ei liity sytytykseen mitenkään mutta voi näyttää sytytysongelmalta jos puristukset katoaa...

        Comment


        • #5
          Ja kierroksilla pelaa ns. ok. Vaikuttaa että, venttiilisistä pala pois/palanut hieman.

          Comment


          • #6
            Joo siis ku selvästi antaa huonoo kipinää sytytyspuolalle asti, johtoja on kokeiltu mutta aina vika on siinä mikä yhdistyy viimeseen sytytyspuolan lähtöön vasemmalla. Voin laittaa kohta videoo kunhan saan vähän kompressoitua sitä. Veikkaan vikaa ENNEN sytytinohjainyksikköä.

            Comment


            • #7
              Video: [ame="http://www.youtube.com/watch?v=kXyq0pviowE&feature=c4-overview&list=UUcSLt7S_gihJTDxQ5q31LPw"]http://www.youtube.com/watch?v=kXyq0pviowE&feature=c4-overview&list=UUcSLt7S_gihJTDxQ5q31LPw[/ame]

              Comment


                #8
                Jos vika ECUssa, sytytysyksikössä tai puolassa ongelma on saman puolan molemmissa lähdöissä. Jos niin kuin kerroit vain toisessa, niin kannattaa keskittyä tulpan johtoihin ja tulppiin.

                Comment


                • #9
                  kiitos ensimmäisestä hyödyllisestä vinkistä. Eli kannattaisiko nyt vaan tilata uudet kaapelit? Sit ois kaikki koneen sytytyspuolelta uusittu :)

                  Comment


                  • #10
                    Kokeilithan jo kaapeleita ristiin, niin tavallaan tuntuisi hassulta, että vika olisi kaapelissa. Kokeilisin seuraavaksi irtotulpalla, johon säädetty mahdollisimman iso kärkiväli. Voisi verrata kipinän voimakkuuksien eroa eri johdoista samoissa olosuhteissa. Jos se yksi pytty on paineeton, niin kyllä kai se näkyy myös toisiopuolen jännitteessä.
                    Lisäksi puristuspaineiden mittausta suosittelisin minäkin.

                    Comment


                    • #11
                      Kaapeleita on kokeiltu ristiin.

                      Comment


                      • #12
                        Ostin puristuspaine mittarin ja 2 ja 3 pytty pimeenä. vähän liikahtaa. Muut oli 100psi tasasesti, en tiedä mittaustavasta oliko oikea mutta erojahan siinä haetaan eikä ns. huippulukemia? 2. ja 3. pytty jumissa. Venttiili palanut? Onko kuinka vaikea homma henkilölle joka ei ole ikinä autoa avannut?

                        Comment


                          #13
                          Villi arvaus kannentiivisteelle, palanut mainittujen pyttyjen välistä.

                          Comment


                            #14
                            Nesteet pois koneesta, jakopään irroitus, pakosarja pois, imusarja pois,venttiilikoppa ja sylinterinkansi pois-->kansi koneistamolle.
                            Koneistustyöt, tiivistesatsi, uudet pultit,uudet jakopään hilppeet, mahdollisesti uusi termostaatti ja vesipumppu.
                            Rahaa palaa itse purkaen ja kasaten 600-1000 jos kyse vain yhdestä kannesta ja riippuen miten hyvän haluaa.
                            Jakopään kasaamiseen työkalut suositeltavia

                            Comment


                            • #15
                              Jakopäässä voi koittaa säästää, jos on IHAN äskettäin uusittu kaikki. Toki hihna kannattaa vähintään uusia.

                              Homman vaikeusasteeseen vaikuttaa paljon se, että miten purkaa. Itse tein joskus aika hankalaan tapaukseen kansiremontin ja silloin merkitsin jokaisen pultin ja mutterin teipillä tai painamalla ne pahvilevyihin. Sillä tavalla kasauspuoli sujui ongelmitta. Kaikki muutkin osat kannattaa tietysti merkitä hyvin.

                              Comment


                              • #16
                                Olikos näissä kannenpulttien venymis mittaa olemassa? Että, uusia suoraan kannen pultit?

                                Comment


                                  #17
                                  Kannen pultit on uusittava kun irroittaa ne. Ei ne pultit ole kalliita tuossa remontissa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuli vain mieleen kun kaveri harrastelee mersuja ja aina mittaa pultit voiko käyttää.. Nuukuuttaan tietysti..=))))

                                    Comment


                                      #19
                                      Aina kun pultit vedetään aste momenttiin eli venytetään ne tulee uusia, kannen pulteissa ei edes tulisi mieleen säästää.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kiitoksia hyvistä vastauksista. Pitänee tässä alkaa purkaan jonkun kaverin kaa kun hyvä hetki koittaa. Ja pitää ottaa paljon eri kippoja eri pulteille :D

                                        Comment


                                        • #21
                                          Aina kun pultit vedetään aste momenttiin eli venytetään ne tulee uusia
                                          Ei, astekiristys ei suoraan kerro siitä että pultti on kiristetty yli myötörajan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Wisa Näytä viesti
                                            Villi arvaus kannentiivisteelle, palanut mainittujen pyttyjen välistä.
                                            Voi muuten olla. Ihan kuin olisin kattonut että jäähdytin neste olisi muuttunut ruskeaksi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Avasin tänään kannen mutta sieltä ei mitään vielä oikein löytynyt. 2 syl. Imuventtiili oli ehkä vähän väljän oloinen kun sitä paineli ja vertas muihin. Millin kaks jousti suht helposti. Ja sitten tarvii erikoisavaimia että pääsee syvemmälle tutkiin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Noniin, itse en osaa autoa korjata ja liikkeessä siitä tulisi turhan kallis. Tarviiko kukaan muuten hyvää audia vaikka varaosiksi/kunnostettavaksi? :D YV lisää jos mielenkiintoa on.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ei sitä pitäisi pystyä painamaan sormella yhtään alas. Olisko jousesta kierros poikki?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Itselleni tuli täysin sama vika audiin. 4.syl.kipinä hyvin hyvin heikko, kun taas 2.syl kipinä on normaali. Tulpat,tulpan johdot ja sytytys moduuli on vaihdettu uusiin. Onko mahdollista, että tuo puola antaa toiselle syl.hyvän kipinän ja toiselle aivan olemattoman?.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X