Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 kone rikki, uutta tilalle.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 kone rikki, uutta tilalle.

    Tällänen onnettumuus kävi että kun lähin autoo polkeen niin se sano ittensä irti. 4s sylinterissä paineita 2bar ja tulppa öljymetallihipulla. Pitää hieman rahisevaa ääntä ja huohottaa vähä öljytilaan. Kuulostaa ku kävis kolmella eikä pysy tyhjäkäynnillä.

    Mitä rikki? Onkohan sellanen vika että kannattaa laittaa uus kone, joka ois jo tiedossa, vai avata vanha ensi?

    Kone mallinumeroa apx ja sitä ennen ollu ilmeisdsti apy ja tuleva on amk. Meneekö suoraa kii?

    Saakonkantta irtinirroittamatta konetta ja saako koneen irti irrottamatta ottamatta myös laatikkoo tai koko kelkkaa irti?

    Kiitos paljon jo etukätee vastauksista. Selvennän jos joku jäi epä selväks.

  • #2
    No äkkiseltään vaikuttaa siltä että kone tarvii avata. Ei muuten kyllä pysty antamaan diagnoosia asiasta. Sen vanhan purkaminen ei maksa kuin vaivan palkan, JOS itse sen suorittaa.

    Kannen saa irti irroittamatta konetta. Koneen saa otettua pois keulalta laatikon ollessa kiinni.

    Kuka sinulle tekee työt, vai teetkö itse?

    Comment


    • #3
      Ite aion tehdä työt. Lähteekö kone/laatikko paketti yläkautta kuitenki pois? Kaippa se kansi pitää auki käyttää ennenku ostan mitää. Tarviiko jotai werikoid työkaluja ja onko jotai erityistä muistettavaa?

      Comment


      • #4
        Mulla saattais olla lohkoo, mäntää, venttiiliä, kantta ja muuta mitä tollasessa ny yleensä menee rikki. Kulkeutunee Treelle ;)

        Comment


        • #5
          Oho! Puran ton koneen ens vklp niin palaillaan sen jälkeen asiaan :)

          Comment


          • #6
            Nonii. Kannen koppa irti. Mitää poikkeevaa ei vielä tietenkää näy, seuraavaks kansi irti. Jakopää pitää ilmeiseti purkaa mutta tarviiko nokka akseleita ja sitä ketjua? Pako ja imu sarjat toki. Vieläkö muuta?

            Comment


            • #7
              No aika huono on venttiileitä vaihtaa ja seetejä koneistaa, jos nokat on paikallaan... Jos tulpasta on palaa lähteny voi olla sata varma, että seetipinta ei ole enää ehjä. Mä nyt suosittelisin kääntymään ammattilaisen puoleen asiassa. Moni osa voi näyttää ehjältä äkkivilkasulla, mutta totuus on jotain ihan muuta. Tulee kallis remontti, jos teet sen kahteen kertaan.

              Comment


              • #8
                Otan sen kannen käteen mahd. nopeesti niin näkee kaikki vauriot :)

                Comment


                • #9
                  Jeps elikkä kansi irrotettu. 4. sylinerin mäntä kunnolla sulanu yhestä reunasta, sylinterissä alumiini jäämää vähän ja kynnen levynen reilun millin syvä vekki, mitähän sille? ja kansi sen sylkän kohalta karstanen muuten iha ok. Mikähän ton sulamisen on tehny?

                  Muita vikoja mm pakosarja halki parista kohtaa ja turbossa välystä. Taidan laittaa tilaukseen uuden pakosarjan, hukkiksen ja holset h1e/d. Mahtaakohan olla hyvä turbo? Noin 350 heppaa tavotteena ja mitä muuta kannattaa vaihtaa (plus softa tietty)?

                  Miten tosta nyt jatkais? Uudet männät? Käytetyt männät? 1 uus/käytetty mäntä? Mitä sylinterille voi tehä? Paljonko tommonen haittaa menoa?


                  Toivottavasti joku jotai tajus ja osaa auttaa eteenpäi:)
                  Viimeksi muokannut Äskolme; 5.8.2013, 14:01.

                  Comment


                  • #10
                    sylinterissä alumiini jäämää vähän ja kynnen levynen reilun millin syvä vekki, mitähän sille?
                    Uusi lohko, jos siinä oikeasti on reilun millin syvyinen kolo.

                    Comment


                    • #11
                      Saahan siihen ylikokomäntää, esim 83 millistä. Sanoo koneistajalle että ottaa mäntää siihen laitaan missä ura on, jos muuten ei riitä.
                      http://www.intengineering.com/je-1-8...-stroke-86-4mm

                      Comment


                      • #12
                        Saahan sen vaikka kuivaputkitettuakin, mutta onko se järkevää on ihan toinen juttu.

                        Comment


                        • #13
                          Onko niin että sit ei saa millään paikattua parempaan suuntaankaan vaan on pakko laittaa uus lohko? Isoin on se sen vaihtaminen. Loppu kone ja vaihelaatikko pois?

                          Comment


                          • #14
                            No on se vähintään porautettava jos siellä on iso naarmu. Ja kaikki männät uusiksi.

                            Comment


                            • #15
                              Ja sitä ei varmaan paikallaa pysty tekee? Millanen homma kannen irrottamiseen verrattuna toi lohkon irrotus on?

                              Comment


                              • #16
                                No ei todellakaan pysty :) Lohko pitää tyhjentää kaikesta ylimääräisestä, ja viedä koneistamolle. Lohkon irroitus tarkoittaa siis koko koneen irroitusta. Onhan se vähän isompi työmaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Jeps. No tammer dieselissäkin suosittelivat vaihto konetta ja nyt löyty yks amk koodilla oleva. Menekö suoraa? Lähteekö kone ja vaihteisto ala vai yläkautta pois? Ja lähteekö kelkan kanssa vai ilman paremmin ja mitä siihen kelkkaan kuuluu? Mitä kaikke irti ?:)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Donalla voipi olla ylimääräisiä moottoreita myynnissä, kysy siltä. Varmaan edullisempi vaihtoehto ostaa valmiiksi kutiteltu kone Donalta kuin ostaa toinen perusmoottori ja lähtee virittelemään..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Katotaan mistä löytää parhaimman yksilön :) mitkä koneet menee apx n kanssa yhteen? Softa muutos jokatapauksessa tulee koska uus ahdin, pakosarja ja hukkis tilattu. Ahtimena toimii h1ed

                                      Comment


                                      • #20
                                        Millä siivillä ja pesällä tuo holset on valittu? Entä portti ja mikä sarja? Mahtuuko ko sarjalla paikalleen? Vai tehdäänkö siihen sarja?

                                        Comment


                                          #21
                                          Dumppaa Holsetti suosiolla pois, sehän suunnittelultaan jotain kivi ja liitukauden välistä. Suosittelen kyllä kääntymistä Donan puoleen kone asiassa, koska selkeästi tietoa ei ihan kaikesta ole. Näin saat kunnon koneen kerralla, palkitsee parhaiten lopussa.

                                          Comment


                                          • #22

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hemmetti ihmiset pelottelee.. menin ostaan jo, ollut seat leonissa pari kyt tuhatta kilsaa kiinni ja suora setti nyt mulle. Luultavasti menee siis tohonkin? Miten noi donan koneet nyt on kutiteltu? Mulle hän sanoi että vakio 1.8t kone ttn käytetyillä männillä ilman kantta ja maksaa enemmän ku kokonainen s3n kone. Mut mikä vika turbossa on? Turbon kokoja en huomannu kysyä mutta hukkis 38mm joku kopio.. se nyt halvin osa siinä on.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ainahan sitä myyjät koittaa kertoa hinnat sellaiseksi, että saisi omat romut myytyä. Onneksi googlella löytää useampia lähteitä koneille ja osille.
                                                Ja kyllä se leonin kone siihen menee siinä missä vakiokin kunhan vain on 210/225 kone.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Siis selvennykseks kone on kylläkin ässä audista mut turbo ja hilppeet ollu leonissa. Ja ei noi donan koneet vielä pois suljettuja oo.. pitää vaa harkita mikä on parasta rahapussille ja autolle.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Johtuiskohan hinta siitä, että mun tarjoomassa koneessa on siihen käytettyyn moottoriin erona:

                                                    -Hoonautus 66e
                                                    -uudet männänrenkaat 85e
                                                    -uudet laakerit 75e
                                                    -uudet stefat 25e
                                                    -uudet pultit ja tiivisteet 70-80e
                                                    -uudet ohjurit 60e (ilman vaihtotyötä)
                                                    -uudet venavarrenkumit 20e
                                                    -venttiili ja seetityö (+250e)

                                                    -osien pesut, mittaukset, kasaus...

                                                    Kaikista osista ja koneistuksista kuitit. (ja noissa osahinnoissa on laskettu 20-35% alennus jo mukana)

                                                    Sovitaanko, että jatketaan priva puolella keskustelua, jos siihen on tarvis.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jos siis haluaa halvemmalla päästä, niin käytetty kone kiinni ja kovaa ajoa. Jos on tarkoitus hieman enemmän vireistää(yli 300hv noin nyrkkisääntönä) ja olla huolehtimatta koneen kestosta, ostaa valmiiksi kasatun ja tsekatun koneen, johon mielellään vaihdettu veivit.

                                                      Toki se tsekattu kone maksaa enemmän, onhan siihen uusittu läjä osia, kuten Dona sanoi ja tietenkin työlleenkin haluaa jonkun euron. Koneen purku ja läjäys kuitenkin vie useita tunteja+osien kiikutus kansipajalle yms.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Joo ei täällä tarvitse alkaa spekuloimaan jonkun myyjän hinnoista. Jos hinta ei miellytä, niin sitten ostaa osat muualta.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ja vielä täytyy lisätä että kaupankäynti on oman kokemuksen mukaan niin kivutonta Donan kanssa että pieksee melkein kaikki muut tähänastiset kauppakumppanit joiden kanssa olen kauppaa tehnyt; lähinnä ffp:n puolella. Kaupanpäälle saa aina hyvät neuvot, niksit ja vinkit joka tilanteeseen. Siis jos saa vapaasti kehua. Naamatusten ei olla ikinä tavattu mutta homma toimii.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tänks :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X