Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämppäri ALG:hen (2.8 30V)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lohkolämppäri ALG:hen (2.8 30V)

    Tiedoissa mainittu A6 on tilattu, ja se saapuu ensi viikolla.
    Lohkolämmitin on tietenkin pakollinen varuste polttoainelämmittimen puuttuessa, mutta Defan taulukosta ei kyseistä konetyyppiä löytynytkään.

    Pikainen soitto Defan maahantuojalle (Kaha) selvitti, että konetyyppi ei ole listassa, koska sitä ei ole koskaan tuotu uutena pohjoismaihin, jolloin ei Defa ole myöskään testannut sitä. Muihin sitä ennen ja jälkeen tulleisiin yleisiltä spekseiltään vastaaviin moottoreihin (ilmeisesti myös 2.4:t) sopivan 384-paketin pitäisi sopia tähänkin.
    Sopii ainakin, jos lohko on relevanteilta osiltaan samanlainen kuin testatuissa 2.4- ja 2.8-koneissa.

    Lähimmällä AD-pajalla kuitenkin sanoivat, että joistakin ei pohjoismaiden tuontiohjelmassa olleista moottoreista puuttuvat jotkin kierteet jostakin, jossa sellaiset pitäisi olla.

    Lopulta päästäänkin itse kysymyksiin:
    Onko jollain kokemusta ALG-koneen lohkolämmitinasennuksista Defan 384-sarjalla (tai vastaavalla)?
    Onko ALG asiaan liittyviltä osiltaan vastaava, kuin esimerkiksi 2.8:t APR, AQD ja AMX tai 2.4:t APS, ARN, AGA ja ACK? Näihin kaikkiin käy nimittäin tuo sama 384-satsi.

    #2
    ALG:hen ei löytynyt Calixiltakaan vastusta, mutta esim ACK on useimmin mainittu, ja sama satsi kävi. ACK myös 2.8 30V.

    Edit:
    Siellä ainakaan mitään kierteitä ole, melko hankalassa paikassa vaan se pakkasroppu johon vastus asennetaan. Siis jos asentaa minimipurkamisella. Eli jättää ilmastoinninkompuran, moottorikorvakkeet yms paikoilleen. Ahdasta sanoisin jopa.

    Comment


    • #3
      Olikos tossa ACK: ssa estetty ettei pakkasproppua pysty lyömään sisäänpäin vaan tarttee lyödä jotain propusta läpi ja sitten repiä se jollain ulos.
      Näin tarvi tehdä ainakin AAH koneessa.
      On vaan tossa satkussa aikas paljon enemmän tilaa mitä A4:ssa, voi mennä vähä hankalaks jos tossakaan ei pysty proppua lyömää sisään.

      Comment


      • #4
        Itsellä meni ainakin Defan laitteet mukisematta sisään, tosin ahdasta oli:) Koneena siis 2.8 v30. auto A4 1999-2000.

        Comment


        • #5
          Nostetaas vähän vanhaa topicia jos joku muuki näitä vielä rassaa. itsekin asensin lohkolämmittimen ja auto -00 A6 V6 2.4 yhdyn edelliseen kommenttiin sangen ahdasta sanoisin jopa haastavaa. (mutta ei silti vedä vertoja termostaatin vaihdolle joka kesti 5h johon sisälty hivenen keulan ja jakopään purkua ja kasausta)

          Comment


          • #6
            Nostetaan vanhaa kun sattuu moottorityyppi olemaan sama, ja lohkolämppärin vastus pitäisi saada asennettua. Eli haluaisin varmistua ett meneekö siis tuohon ALG:hen tuo vastus 384?

            Comment


              #7
              Eiköhän tuo 384 ole ihan oikea vastus.

              Comment


                #8
                Sattuisiko kellään olemaan tuon 384-vastuksen O-renkaan mittaa tiedossa? Myös tieto V6:n pakkastulpan koosta auttaisi, kyseessä 2.8 30V (APR).

                Comment

                Working...
                X