Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorielektroniikan häiriövalo

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Moottorielektroniikan häiriövalo

Keltainen syttyi,kävin lukeen vika koodit joka oli tämä " 17746 Nokka-akselin asentoanturi avoin virtapiiri / oikosulku maadoitukseen". Soitin merkkihuoltoon jossa sanottiin jotta voin jatkaa ajamista, tässä koneessa joka on hihnavetoinen bensa 2.4V6,tuo vika ei voi kuulemma johtua muusta kuin itse viallisesta anturista.Tuo hihnakin on aika uusi.

No, mulla on nyt sitten aika korjaamolle kahden viikon kuluttua. Tässä välissä tarviii kuitenkin ajaa noin 500km. Hiipi mieleeni että onko tuo nyt turvallista jos tuon myllyn aivoista uupuu tieto nokkaakselin asennosta. Kone käy normaalisti mutta starttaa ehkä normaalia pidempään :/

Jos merkkiliikkeessä on sanottu että voit jatkaa ajoa, ja sitten tuleekin jotakin niin luulisi korvaavan. Tosin, ei kai mikään laki sitä määrää, että olisivat jotenkin vastuussa siitä.

Comment

No ei sulla siellä jako hyppää, vaikka yksi anturi nyt olisi mykäksi mennytkin :) Oikari tai avoin -vikakoodit kieltämättä tulee väkisinkin anturi- tai kontaktiviasta. Eri asia olisi ollut epäluotettava signaali tai signaali yli raja-arvojen tms.

Sanoisin, että Motroniceissa ainakin yhden anturin putoaminen pois joko sammuttaa moottorin tai vetää truvallisesti vikaohjelmalle. Kummassakaan tapauksessa et siis saa ajamalla mitään rikki.
      Viimeksi muokannut jasso; 22.7.2013, 23:22.

Comment

Joku viisaampihan kertoo mistä moinen sensori lohkonkyljestä löytyy ja vaihdat itse ehjään. Osalle hintaa abouts 100€(?), eikä tartte odotella kahta viikkoa ja maksaa kenellekkään kahden ruuvin avaamisesta...

Comment

V6-koneessa on noita nokka-akselin asentoantureita kaksin kappalein; G40 keulassa pelkääjän puolella ja G163 moottorin takapäässä kuskin puolella. Ovat siis sylinterikansien päissä, imunokka-akselin kohdalla.

Vikakoodin pitäisi kertoa kummasta anturista on kyse. Oikea osanumero anturille on 058905161B, tarvikkeena pitäisi saada alle satasella.

Comment

Kuten Jasso tuolla mainitsi niin kaksi vaihtoehtoa. Mulla oli kansanautossa anturin sijasta anturille menevä johto poikki. Ostin siis turhaan nokka-akselin asentoanturin.

Comment

Kannattaa kokeilla antureita ristiin, kun niitä kerran kaksin kappalein on. Sillähän se selviää onko vika johdotuksessa vai anturissa.

Comment

Working...
              X