Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hydrauliset vai kovat nostajat..?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hydrauliset vai kovat nostajat..?

    AAN moottori, schrickin nokat.

    Eilen penkissä alkoi venttiilit nakuttamaan johtuen ilmeisesti nostajista.
    Hydr. nostajat paikoillaan, kun antaa kierroksia ja ahdot nousee niin venat menee sekaisin. Kun käy vähän aikaa niin nostajat alkaa taas toimimaan.

    Öljynpaineet näyttää 5bar.
    Pitääkö öljykanavista poistaa jotain venttiileitä, vai mikä auttaa kun vaikuttaa et öljynpaine loppuu kannessa?

    Vai pitääkö vaihtaa kovat nostajat.

    #2
    Huonot öljyt/öljynkierto ongelma kannessa/nostajassa vikaa/löysät venttiilin jouset??

    Jäykemmillä jousilla vakio nostajat ovat kärsineet kierrättää ~8000kier
    Viimeksi muokannut kessu74; 11.7.2013, 09:12.

    Comment


      #3
      Onko vanhat nostajat? Onko ARP-pultit alakerrassa? Ettei vaan oo kanteen menevän kanavan takaiskuvena rutistunut..?

      Comment


      • #4
        Nostajat uudet, mallia tarvike.
        kokeilin myös käytettyjä, ihan sama homma.

        Öljyt castrolin 10w60, just ennen penkitystä vaihdettu.

        ARP-pultit rungossa, veiveissä ja kannessa

        jäykät jouset jotka olivat vanhassa koneessa ja toimi siinä.
        voihan se olla et ovat väsyneet.
        Ei tosin kuulu ääntä koko aikaa vaan reilummilla kiekoilla ja tasaantuu sit.

        missä toi takaisku sijaitsee..?

        Comment


          #5
          Se sijaitsee sen lohkon kyljessä olevan öljykellon takana. Mut tais olla niin päin virtaus et pitäis näkyä painemittarissakin jos ei kunnolla pääse virtaamaan.

          Comment


          • #6
            Oletteko laittaneent teho-koneisiin kovia nostimia vai riittääkö hytikka nostajat?

            Comment


              #7
              Ei ole niinkään tehoista kiinni mitä sinne laittaa vaan paljon haluaa kierrättää. Kuten kessu jo viittasi jos 8000rpm riittää niin ei tarvetta koville. jos mennään lähemmäksi 9000rpm niin on toinen juttu.

              Comment


                #8
                Melko jäykät öljyt eli paljon öljynlämmöt on vedossa ja kuinka korkealle kierrätetään ?

                Comment


                • #9
                  Rajoitin on 7800rpm.

                  Öljynlämpöä hankala sanoa mutta kuumaksi kone käytetty.

                  Ihmetyttää kun yhtäkkiä alkaa kuulumaan ääni ja sit alkaa vähitellen hiljenemään.

                  Venttiilikoneisto saa öljyä, nostimissa on öljyä(kun vaihdettiin toiset).
                  Mutta jostain syystä paine ei riitä?

                  Comment


                    #10
                    Itsellä oli vitosessa juurikin Schrickin nokat ja jouset hytikoilla. Aina kun käytti lähempänä 8k kierroksia niin selvästi tuli käyntihäikkää, joka tasaantui vasta kun tyhjäkynnillä ollut 5-10 sekuntia. Siksi laitoin rajummat nokat kovilla nostajilla, hengittää paljon raikkaammin ;)

                    Comment


                    • #11
                      Eilen kävin parit testilenkit, muutama kiihdytys noin about 5000rpm asti.
                      Hyvin pelasi kunnes reilumpi kiihdytys, 6000rpm asti ja sen jälkeen nostajat sekaisin.
                      Parin kilometrin päähän hallille ajokaan ei tasannut käyntiä.
                      Ykkös pytyssä paineet 0 bar. Eli venttiilit auki kokoajan..?
                      Mikä hitto on vikana??

                      Comment


                        #12
                        Mä aikanaan totesin, että 10W60 öljyt ei sovellu ainakaan mun ässän nostajille. Teki jo vakionokilla samaa, kuin sulla nyt. Vaihdoin 5W40:iin, niin nostajat hiljeni. Onko vasta-aikoihin tehty venttiiliremppaa? Jos liian tiukat välykset ohjuressa, niin voi alkaa sieltäkin hirttään kiinni. Varsinkin pakopuoli, jos liian ahtaat ohjurit. Jos nostimet jäänyt tyhjäksi öljystä, niin nokan ja nostajan väliin jää välys josta ääni syntyy. Nyt vaikuttais siltä, että joko venttiilin varsi jumii tai nostin takertuu kanteen kun ei kerta sylinterissä ole paineita. Kannattaa kuulostella paineilmatestissä, että vuotaako imu/pakosarjaan.

                        Comment


                        • #13
                          Kuulostaa vähän siltä että nokan laskuramppi ei sovellu hytikkanostajille. 6000rpm kohdalla nokkaprofiili pakenee niin nopeasti että jousipaine tippuu hytikkanostajan voimaa pienemmäksi. Hytikkanostaja venyy täyteen mittaansa ja venttiili jää auki. Huonot venttiilijouset voi myös aiheuttaa moisen tilanteen ihan kunnollisilla rampeilla olevassa nokassakin.

                          Vain yksi teoria jos kaikki muu on kunnossa...

                          Comment


                            #14
                            Voihan tuokin olla mahdollista. Laittaa TDI:n venajouset. Jostain olin lukevinani, että oisivat n.30% jäykemmät. Nostajathan noissa TDI:ssäkin on kutenkin samat kuin 2.2 20vt:ssä.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos jälleen vastauksista.

                              Siis koko kone on rakennettu uudestaan, venttiilit uudet, yläpään tiivistesarja myös.
                              Schrickin nokat + jouset jotka vanhasta koneesta mutta nokkien numero vastaa hydr.nokkaa.

                              Pitää alkaa venajouset katselemaan jostain uudet nyt seuraavaksi.

                              Comment


                                #16
                                Voiko ABK koneen hatuksi laittaa kannen missä on kovat nostajat? Tuossa koneessahan on hydrauliset alunperin. Onko 8v koneiden kannet ylipäätään keskenään vaihdettavissa ristiin?

                                Ykköskoppasen gtin kansi tiukalla nokalla ettii alakertaa ja nyt olis tuollanen ABK lähistöllä.

                                Comment


                                • #17
                                  Käyhän ne ristiin. Lohkossa on kaksi öljynpaluu kanavaa joista toinen jää auki, siihen täytyy jokin tulppa kehittää.

                                  Comment


                                    #18
                                    Haittaako jos se paluu jää avonaiseksi?
                                    Metalliahan siellä on vastassa.
                                    Kumman kannen tiiviste tuollaseen kannattaa laittaa?
                                    Hydraulisen kannen tiivisteestä löytys varmaan jotain tiivistävää auki jäävään paluukanavaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Haittaako jos se paluu jää avonaiseksi?
                                      Metalliahan siellä on vastassa.
                                      Siinä kannessa ei ole ko. uloketa joka peittäisi lohkossa olevan aukon.
                                      Hydraulisen kannen tiivisteestä löytys varmaan jotain tiivistävää auki jäävään paluukanavaan.
                                      Eipä löydy mutta mahdollistaa sellaisen tekemisen.
                                      Kannattaa kuuklettaa molemmat tiivisteet niin ero näkyy selvästi 1 ja 2 sylinterin välissä lohkon etureunassa.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X