Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 D2 pulputtaa paisuntasäiliöön.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8 D2 pulputtaa paisuntasäiliöön.

    Eli audi rupesi moottorinvaihdon jälkeen (vanhasta oli öljy- ja vesikanavan väli syöpynyt) pulputtamaan paisariin. Ajon jälkeen kun paisarin korkkia avaa rupee ilmaa ja nestettä tulemaan runsaasti ja jostain moottorin sisältä kuuluu selvää pulputtamista. Epäilin heti kansipahvia ja kävin sylinterien painemittauksessa Hyvinkäällä Petri Oppaalla ja paineet pysyivät sisällä (Oli koko yön ajaksi jättänyt). Oon kaikki mahdolliset foorumit käyny läpi ja nyt on ideat lopussa. Olisiko kellään heittää edes teoreettisia ideoita mistä tuo voisi johtua? :)
    Viimeksi muokannut Reventon; 9.7.2013, 14:25.

  • #2
    Mitenhän tuo painemittaus on suoritettu?

    Comment


    • #3
      Tarkkaa operaation kulkua en sen enemmin kysellyt, mutta ilmeisesti kansipahvin vuotaminen ei kaikilla mittaustekniikoilla ilmene?

      Comment


      • #4
        HC kannattaa mitata paisarista.

        Comment


        • #5
          Ohivuotomittauksessa näkyy kyllä.
          On kyllä melkoisen tiukka moottori jos paineet pysyvät yön yli ja monta yötähän siinä on vielä vierähtänyt kun joka sylinterille tekee.
          Kyllä tuota kansipahvia veikkaan vialliseksi kuitenkin.

          Comment


          • #6
            Kylmällä ilmalla se ei pulputtele, eikä lyhyellä ajolla, vaikka lämmöt nousseet 90 asteeseen. Voisiko tämä olla merkki siitä, että jossain päin on tukos ja nesteet kuumenee liikaa?

            Comment


            • #7
              Onko järjestelmä ilmattu kunnolla?

              Comment


              • #8
                Olettaisin näin, sillä kaveri joka näitä audeja korjailee taitaa olla suomen yksi ammattitaitoisimmista. Tosin syyläri siinä vuotaa, mikä on ollut tiedossa jo kauemmin, mutta vielä ei oo löytynyt uutta sopuhintaan :)

                Comment


                • #9
                  Sitten hän varmaan löytää tai tietää vian.
                  Syylärin vuotaminen on yksi syy.

                  Comment


                  • #10
                    Miten tuollainen kone ilmataan oikeaoppisesti? Kyseessä S8 D2 360 hv

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Reventon Näytä viesti
                      Ajon jälkeen kun paisarin korkkia avaa rupee ilmaa ja nestettä tulemaan runsaasti ja jostain moottorin sisältä kuuluu selvää pulputtamista. Olisiko kellään heittää edes teoreettisia ideoita mistä tuo voisi johtua? :)
                      Eiköhän tämä ole ihan normaalia. Kun sammutat auton heti ajon jälkeen kuumenee jäähdytinneste moottorissa vielä hetken aikaa entistäkin kuumemmaksi, koska vesipumppu ei ole enää kierrättämässä vettä.
                      Sillä hetkellä kun avaat jäähdytysjärjestelmän korkin, järjestelmän paine laskee ja sitä myöten myös jäähdytysnesteen kiehumispiste -> kiehuu samantien sylinteriseinämien läheisyydessä -> kuplintaa paisariin ja muuallekin.
                      Tuon kokeen voit tehdä millä tahansa moottorilla ja autolla, mikä on juuri ajettu normaalilämpötilaan tai kuumemmaksikin.

                      Vuotava syylarikin voi aiheuttaa ilman pääsyä järjestelmään. Korjaa se ja murehdi sitten lisää.

                      Comment


                      • #12
                        Ja ajon jälkeen ei pitäisi availla paisarin korkkia.

                        Comment


                        • #13
                          Hajoaako siinä kone vai mitä, jos avaa paisarin korkin? Tuli itselläkin raotettua sitä epähuomiossa äskettäin. Miten tuo kone ilmataan sitten oikeaoppisesti?

                          Comment


                          • #14
                            Hajoaa pää kun yhtäkkiä suljetussa järjestelmässä paine ja nesteen kiehumislämpötila laskee ja neste muuttuukin höyryksi.

                            En ole koskaan ilmannut millään muulla tavalla kuin käyttämällä korkki auki lämpimäksi ja kun alkaa tulvimaan niin korkki kiinni ja tarkistus kun on jäähtynyt.

                            Comment


                            • #15
                              Tarkoitat siis tuolla päällä sen korkin avaajan päätä kun pitää sitä siinä aukon edessä? Olen ajellut tuolla ihan sujuvasti 10 000 km viime nesteenvaihdon jälkeen eikä mitään ongelmia ole tullut. Piti muistaakseni lisätä nestettä kuitenkin hieman sen jälkeen kun oli eka kerran käyttänyt käynnissä.

                              Comment


                              • #16
                                Eiköhän nimenomaan viitata sen korkin avaajaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Mjaah, no, ei se niin nopeaa tullut kun löysäsi vain yhden kiekan korkkia. Lienee tuo nyt sitten ilmattu jo.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Juuri näin, melkoinen suunnittelubugi jos paisarin korkin avaamalla sais jotain muuta rikki. Asentajan kädet ja naama siinä vaan palaa jos sen nopeasti avaa kun kone kuuma. Näissä on sentään paisari jonka korkissa monta kierrosta jenkaa, joku vanhempi auto jossa syylärin päällä peltikorkki joka aukeaa kun naksauttaa vartin aukipäin. Siinä ollaan yleensä just yläpuolella ja paine korkin takapuolella saattaa yllättää jolloin se korkki oikeasti lähtee kädestä ja sitten polttaa ittensä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jepu, olin itse huolissani hetken tuosta paineesta kunnes leikkasi itselläkin, että se neste varmaan kiehuisi joka kerta jos siellä olisi vain atmosfäärinen paine.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X