Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 C4 2.2t Käynnistysongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 C4 2.2t Käynnistysongelmia

    Eli joo, otsikon mukainen auto kyykähti suoraan ajosta paikallisen lidlin pihaan eikä suostu käynnistymään. Avainta kääntäessä virrat menee päälle aivan niin kuin pitääkin mutta kun startin pitäisi lähteä pyörimään ei konehuoneesta kuulu inahdustakaan. Mistä kannattaisi lähteä vikaa paikallistamaan?

    #2
    Virtalukon pohja. Startti on toinen potentiaalinen ehdokas. Juuri yhdestä 2.2t:stä avattiin startti ja putsattiin pasat pois niin lähtee taas hyvin pyörittelemään.

    Comment


    • #3
      Jees, eli auto hinurilla porukoiden pihaan ja auton alle möyrimään josko sieltä lähtisi vika löytymään.
      Edit: minkäs moisia amerikantemppuja pitää tehdä jotta tuon virtalukonpohjan saisi esiin kaiken muovin takaa?

      Comment


        #4
        Olikohan siitä viiksien päältä suojamuovi pois, mittaristo irti, jonka jälkeen virtalukko näkyykin jo. Urssimiehet vahvistakoot asian.

        Comment


        • #5
          Vahvistan edellisen. Suosittelen katsomaan myös että onko startin herätepiuha kiinni, jos auto on vielä kaupan pihassaa niin voi kokeilla kopauttaa jollakin lyömä aseella startin päähän. Sillä voit saada ensiavun käynnistykseen jos on startti lopussa.

          Comment


          • #6
            Koitin jo eilen illalla kurkkia konehuoneeseen starttia etsien tuloksetta... Mihin moinen mötikkä mahtaa olla piilotettuna?

            Comment


            • #7
              Pakosarjan alle.

              Comment


              • #8
                Ässä matkusti sjöbergin kyydillä paikalliselle autokorjaamolle ja pikku käpistelyn jälkeen vika löytyi hajonneesta startista (yllätys sinänsä). Ei muuta kun osaa tilaukseen ja viikonloppuna auton alle möyrimään. Kenellään mitään havaintoa millä varaosanumerolla tms. moinen murikka voisi i-netistä löytyä?

                Comment


                  #9
                  Onko se varmasti rikki vai vaan täynnä pasaa?

                  Comment


                    #10
                    Eihän startin päävirtasillan kuparinen punosjohdin (menee solenoidilta startin rungon sisään hiilirunkoon) ole "ihanan haperoa" ja poikki? Yhden sellaisen S2.een jokunen vuosi sitten korjanneena.

                    Comment


                    • #11
                      Nostettiin ässä korjaamolla nosturille ja piuhat näyttivät olevan silmämääräisesti kunnossa. Ja starttia kun vasaralla koputeltiin ja samalla yritettiin käynnistää niin antoi pieniä elonmerkkejä itsestään joten oma maalaisjärki sanoisi että kyseinen murikka olisi ns. vaihtokunnossa.

                      Comment


                        #12
                        Tai putsauskunnossa. Samaa se teki kaverinkin auto.
                        Edit: Tietysti korjaamon tuntiveloituksilla on edullisempaa ostaa uusi startti, kuin purkaa ja paskarrella vanhaa.

                        Comment


                        • #13
                          Viikonloppuna olis tarkotus nostaa auto pukeille ja käpistellä sitä vanhaa starttia josko siihen tulisi eloa...

                          Comment


                            #14
                            Yli 200 tkm. ajetussa S2.ssa hiilet olivat kuin uudet. Käynnistin oli varmasti orkkis. Putsausta kehiin.

                            Comment


                            • #15
                              Vietin aamupäivän auton alla jonka seurauksena startti saatiin irti. Operaatio jatkukoon huomenna puhdistuksen merkeissä.

                              Comment

                              Working...
                              X