Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200 ei käynnisty aina.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Joku lastu tässä on kyllä. Ei tietoa mikä. Missä tuo pumpun rele sijaitsee? Onko sielä kuskinjalkatilan yläpuolella olevassa relerasiassa? Ja voiko sitä jotenkin mitata tai jotenkin todeta onko paskana. Tosiaan kun teki sitä että alkuun se lähti käyntiin kun vähän aikaa sahasi, ja ajossa ei mtn ongelmaa. Sit yhtäkkiä ei lähtenykkään.

    EDIT:"Koittaa sitten silllain että, kytkee pumpun suoraan päälle." Niin miten tämä toteutetaan?

    Comment


    • #32
      Konehuoneessa B-rele. Olisiko nyt ollut kolmas rele, niitä on eri numeroilla.Vasemmalta/alimmaisesta rivistä.
      Mutta kun mainittit et, autossa on lastu, niin vika taisi löytyä. Lastut tuntuu olevan vikaherkkiä.
      Paras jos jollain olisi malli millä kokeilla.

      Kytkee ne kaksi leveää laattaliitintä johdonpätkällä yhteen, niin b-pumppu on ns. Pakko syötöllä. auto ei sitten sammu, ennenkö johdot irroittaa

      Comment


      • #33
        Okei, täytyy koittaa tuota hyppylanka viritystä.

        Comment


        • #34
          MTM:n lastu siinä on,arvoista ei sen paremmin tietoa.

          Comment


          • #35
            Ok, no siis itellähän ei näistä lastu hommista ole senkään vertaa tietoa? Eli voinko kotikonstein itse vaihtaa ns. vakio lastun jos joku lainaisi esim, ja tätä kautta todeta, että lastu viallinen.

            Comment


            • #36
              Tosiaan tuolla Martikel aiemmin kysyikin jo onko virtalukon pohja uusittu ? Ei ole kallis osa edes kokeilla. Omassa mennyt jo kaksi kertaa tarvike paskaks ja taas on epäillys sen suuntaan omassa ässässä -_-
              ps. itse uusin kerran pa-pumpun, hall-anturin virranjakajan sisään ja pengoin kaikki maat läpi sähköistä ja vika oli tuossa 10€ arvoisessa virtalukon pohjassa :)

              Comment


              • #37
                Ei mutta kun auto koittaa kyllä kovasti startata ja startti pyörii, mutta ei vaa hörähdä käyntiin. Eikö virtalukonpohja oireile just että kun kääntää niin ei tapahdu yhtään mitään.

                Comment


                • #38
                  Hieman vaihtelee kuinka oirehtii :/ Kerran meni sähköt aivan sekaisin toisella kerralla ei saanut bensaa eikä kipinää mutta pyöri aivan hyvin :D Oman kanssa aloitan jälleen tutkimukset kun päätti hyytyä tien varteen viime viikolla :)

                  Comment


                  • #39
                    No voi perkele kun pääsiskin näin helpolla. En ole kyllä ajokunnossa kun vasta maanantaina joten palataan asiaan silloin :)

                    Comment


                    • #40
                      Unohda ne lastuun liittymät ongelmat suoralta kädeltä. Ne ei ensinnäkään toimi noin, mitä arvuuttelette ja ei niitä ole kuitenkaan, ellei ole juuri viime viikolla joku Rane kolvannut.

                      Kuten sanoin, vikakoodit saat ulos ihan vaikka mittariston ENGINE -valon vilkkumisella ja jos sellaista ei ole, niin ledillä. Ei tarvita mitään kaapeleita.

                      Rautalanka ohje ENGINE-valon avulla lukemiseen:
                      1. Starttaa riittävästi (5s) ja jätä virrat päälle käyttämättä niitä välillä pois.
                      2. Yhdistä ratin alta tai sulakekotelosta mustan ja ruskean (tai valkoisen) littimen alimmat nastat hyppylangalla 4s ajaksi.
                      3. Valo morsettaa vikakoodin, esim. 1232 = vilk _ tauko _ vilk-vilk _ tauko _ vilk-vilk-vilk _ tauko _ vilk-vilk _ piiitkä tauko ... ja uudestaan sama.
                      4. Yhdistä hyppylangalla taas 4s ja seuraava mahdollinen vikakoodi morsetetaan.
                      5. Virrat normaalisti pois.
                      6. Lue, mitä koodi tarkoittaa: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/20vcodes.htm

                      Kuva liittimistä, joiden alimmat nastat yhdistetään eli L-linja maahan.


                      Jos ei ole ENGINE-valoa, ledi tai pieni poltin laitetaan mustan liittimen ylimmän nastan (+12V) ja kolmannen sinisen liittimen ylimpään nastaan (ENGINE-valon maadoittava ohjaus ECUlta).

                      Todennäköisesti siellä on vikakoodi(t) 2111, 2112 tai 2113.
                      Viimeksi muokannut jasso; 26.7.2013, 16:28.

                      Comment


                      • #41
                        Oih, kiitokset jassolle tästä paneutumisesta. Tosiaan katon sunnuntaina sitten kun tulen mökkeilemästä kotio.

                        Kaverille jo soitinkin, että hakee virtalukonpohjan, sitä koitan ihan ekana.

                        Comment


                        • #42
                          Mikä idea on vaihtaa kassikaupalla osia, kun yleensä tehdään vikadiagnoosi ja sen perusteella vaihdetaan viallinen osa. Ihan ensimmäiseksi sinun pitäisi selvittää, että miksi moottori ei käynnisty. Sen asian selvittämiseen menee jokunen kymmenen minuuttia. Oletko selvittänyt?

                          Comment


                          • #43
                            Etä korjaminen on aikas vaikeata=))) eikös vain.. tarvii vain olla ajatuksissa omistajan kanssa..

                            Hauska juttu taannoin..(25v sitten) kaverin dodgen sähköt paloi.. Porukka läks kääveleelen baariinpäin.. Ajajattelin etten kävele ja ja repäisinsin palan kajarin johtoa ja akulta puolalle virtaa ja pieni tönäisy ja auto käyntiin ja porukka takaisin kyytiin ja baariin..=)))

                            Comment


                            • #44
                              Helpoinhan on tässä tapauksessa, kyllä lukea ensin vika koodit. Huom virtalukolta ei tule vikakoodia kun on niin vanha auto ja sillä kokeileminen näinkin vanhan auton kohdalla ei ole mielestäni hukkaan heitettyä rahaa. Virtalukon pohja kumminkin menee jossain vaiheessa ja on halpa sekä nopea kokeilla.. Tässäkin tapauksessa jo taidettu pa-pumppukin hypyttää että saa bensaa/ edes toimii ? Näiden jälkeen vasta aletaan tosissaan tutkimaan missä menee vikaan ja miksi.

                              Comment


                              • #45
                                Hitsi kun on kaukana.. Auto käynnissä olisi alle tunnin.. (omakehua)..=))))))))))

                                Comment


                                  #46
                                  Kantsii käydä läpi myös kaikki maadoituksetkin. Imusarjaan taitaa tuossakin mallissa tulla muutama ruskea johdin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ja edelleen olen bensan saannin kannalla.. Eli ei saa tarpeeksi soppaa.
                                    Koitas tulpata se b.paineen säätimen letku.. Ei olisi ensimmäinen lötkö jossa kalvo rikki.. Siis tässä taas pari kokeiltavaa juttua.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Juu, huomenna katon taas, tulin just mökiltä. Mutta siis Jussi, olen ostanut nyt 20eurolla osia, luen vikakoodit kyllä, jos tää ei tästä selvii nyt näillä neuvoilla mitä täältä nyt saanut. Helvetin pienet kassit sulla näköjää :)

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ja halvallahan tässä on yritetty kuntoon saada ja samalla saa omistaja kokemusta testauksista jne.
                                        Ei kaikkiin vikojen etsintään kannata sijoittaa isoja rahoja.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Mikähän kanta* tuossa virranlukonpohjan kiinnitys ruuveissa on? Muistaakseni coupessa oli kuusiokanta, mutta ei kyllä mikään sovi mitä ollaan kokeiltu. T15 törksikään se ei ole.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Jos virrat ja sähköt pelaa, Ni onhan se hyvä vaihtaa tuo osa. Mutta..

                                            Olikohan lötkössä maalin alla tavan ruuvi

                                            Comment


                                            • #52
                                              No vaihdetaan nyt kun tuli ostettua, jos vaan tietäis mikä työkalu siihen sopii, tuli aika montaa koitettua.

                                              Sain auton muuten käyntiinkin. Ei tullut kipinää ollenkaan kun irtotulpalla koitettiin uudestaan. Viimekski kyllä löi kipunaa, mutta tais olla joku ihme. Tällä kertaa ei lyöny ollenkaan. Sit katottiin niin puolalle tuli kipuna. Koitettiin hyppylangalla vähän niin lähti käyntiin ja löi kipinää hienosti käsille. Koitettiin sitten vähän puolanjohtoo hioo ja puhdistaa ja heilutella vähän ja iskettiin kiinni ja kaveri heilutteli vähän niin lähti käyntiin ja pysy käynnissä. Jotenkin vähän laiskan oloinen oli kyllä.

                                              Tekeekö noilla motonetin johtosarjoilla mitään? Vai voiko / kannattaako vaihtaa pelkkää puolanjohtoa, kun selkeesti siinä vika.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Hommahan etenee mukavasti!!.. Sitten kun saat kunnolla toimiin, niin tuntee itsensä jopa asentajaksi..=))))

                                                Comment


                                                • #54
                                                  No juu, mietin vaan et pitäskö kunnon johtosarja ostaa kun ne maksaa joku +200e muistaakseni? Vai saako jostakin toimivaa halvemmalla. Pari hattua kyllä murtunu vähän jo juuresta. Lukenu juttua, että motonetin johtosarja ei kauhean hyvin / kauan toimi. Onko tossa perää?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Ja tulpanjohtoja voi mitata vastusmittarilla onko toimivat vai ei.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ei se tulpanjohtovika aina selviä vastusmittarillakaan. Joskus on mittaamalla tullut ihan ohje arvoja, mutta johto ollut silti viallinen. Puolankin voi testata penkissä, jos lähistöltä löytyy korjaamo jolla vehkeet sitä varten.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Juu mut kertokaas ny mielipiteitä noista motinetin johdoista, tekeekö mitään? Käyn töiden jälkeen hämeenlinnan varaosa varikolla myös kysymässä. Luulisi löytyvän vähä useempaa merkiä. Jossd ei ole niin mistä saa tilattua toimivan sarjan ja suht. edullisen.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          BTDT

                                                          Yhden otannan kokemuksella, ei tee - mutta voivat toimia paremmin kuin rikkinäinen oikea osa.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Jotain tuollaista. Itse ostaisin suoraan Berut, mikäli auton aikoo pitää.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              beruja just tarjosin...=)))) Laatua!!!

                                                              Boschit kovenee viikossa moottorin lämmöstä....=))) ja seuraavalla tulpanvaidolla taas johtomurheet.=))

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X