Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 C4 AEC hevoset hukassa!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 C4 AEC hevoset hukassa!

    juu en hausta löytänyt mitään järkevää vastausta tämän 4.2 aec käynti ongelmaan.. tehot hukassa lähes aina (kylmänä ja sopivalla kelillä saattaa toimia 100-1500metrin matkan normaalisti sitte alkaa taas röpötys ja nykiminen tasakaasulla pyörii kuitenkin kaikilla) vie kokoajan lähemmäs 20litraa ei vejä yhtään mihinkään 2 litrasella bmw merkkisellä kulkuneuvolla kylän rakkulat menee ohi!!! ja humppaa tyhjäkäyntiä välillä sammuilee tyhjäkäynti 1100-1200 hyvin harvoin 800-900... vikakoodia

    00515 camshaft position (hall) sensor (g40)
    30-00 - open or short to B+
    00515 Shareware version. To decode all dtcs
    03-00 - please register/activate
    00537 Shareware version. to docode all dtcs
    08-00 - please register/activate
    00513 engine speed sensor (g28)
    03-00 - no signal

    tuon vikakoodi listan jälkeen hall puhistettu ja mitattu toimii, virranjakajankannet vaihdettu ja tarkastettu jälkeenpäin ei halkeemia uusissakaan, pyörijät uusittu ei vanhoista jämiä akseleissa sekin tarkastettu, tulpat uudet, tulpanjohdot mitattu kaikki kunnossa, puristukset hyvät, jakokaan ei pomppannu jakopää remontoitu juuri ja itse tehty ja vika oli jo ennen tätä.

    Kysymys kuuluu mitä vi#&(/) vielä tälle vehkeelle pystyy muuta tekemään ku viedä laakkoselle 4000e arviointiin, ihmetykseen ja sen jälkeen vasta ruetaan vaihtelemaan osia? ja mitä nämä muut vikakoodit tarkoittaa, engine speed sensorissa johto kiinni vittumaisessa paikassa vaan en oo vielä sitä kerenny puhistaa ja voisko siitä pelkästään johtua nämä kaikki viat?

    kiitän etukäteen kaikkia jotka kehtaa asiaan vähäänkin paneutua ja auttakee miestä hätässä että bemaristit ei tarvii nauraa kylän kuitenkin ainualle täys sylinteriselle autolle!

  • #2
    Vaihda vaan suosiolla tuo hall anturi, jos se vikakoodin antaa:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...highlight=hall
    Olihan vikakoodit luettu auton käynnissä olessa? G28 herjaa aina jos luetaan koodit pelkästään virrat päällä.

    Comment


    • #3
      nii kai se on tehtävä kuopiostako sait fixukselta käypäsen tarvikkeena mikä viimesesä kuvassa? ja joo ei ollu käynnissä kun tuon g28 anto eli siinäki tuli virhe tehtyä pitääpä lukee sit uudelleen käynnissä oltaessa. onko ne nämä 2 activate vikakoodia sitte näihin kahteen liittyvää vai omia vikoja?

      Comment


      • #4
        Nykyinen Varaosamiehet kolmisopessa on liike josta hall on ostettu.
        Tuo 00537 numero taitaa viitata lambdaan, joten se samalla uusiin.

        Comment


        • #5
          kiitän paljon, jospa se audiki kohta potkia.

          Comment


          • #6
            Jokos tämän ässän hevoset on tallissa?
            Omasta pitäisi tota sytkäpuolta vähän tutkia niin millaiset arvot sait johdoille ja kuinka mittasit?
            On sen verran kalliit piuhat, ettei viitsi huvinvuoksi ostaa.

            Comment


            • #7
              Vaihda vaan uusiin ja bossin 4 kärki tulpat samalla, 2 tankillista ne on jo ilmaset :) 3:s tankillinen ainaki hymyylyttää ku kiihtyy :)

              Comment


                #8
                Noin 6kOhm pitäisi olla tulpan johdon vastus, jos uskomista johtojen hattujen merkintöihin. Jakajan päässä merkintä 1kOhm ja tulpanpäässä 5kOhm.

                Comment


                • #9
                  Täytyypä ottaa yleismittari esille ja testata millaset vastukset löytyy.
                  Mistä kannattaa johdot tilata, jos tarevetta? Minkä valmistajan?
                  Kävikös jonkun muun audin/wn:n sytkäosat esim. noi virranjakajat,kannet,pyörijät ym?
                  Tulppia tietenkin saa mistä vaan.
                  Viimeksi muokannut Janim110; 10.1.2014, 07:50.

                  Comment


                    #10
                    Oisko abh/aec:n sytkä paha muuttaa suoraksi?? Sen verran kalliita johdot sekä kannet, että vaihtoehdot kiinnostaa. Jos jollain sattus oleen kokemusta?

                    Comment


                      #11
                      Tarvikkeena jakajan kopat ja pyörijät + olleet n.130€ ellen väärin muista. Johtoja en lähtisi vaihtamaan, jos vastukset ovat lähelle uusien johtojen arvoja. Eli pytyille menevissä johdoissa 6kOhm /johto ja olikohan puolien johdoissa 2kOhm per johto. Aikaa mennyt, kun viimeksi omista mittailin.

                      Comment


                      • #12
                        Ja johdot täältä, jos niille tarvetta:
                        http://www.formulapower.com/index.ph...oducts_id=3622

                        Comment


                          #13
                          Suorasytkää löytyy ainakin S6+ ja S8 koneista, voi olla että vaatii aika paljon. On ne sen verran eri näköiset ja johdotuksiltaan erilaiset systeemit. Todennäköisesti moottorinohjaimelta asti menisi uusiksi.

                          Ymmärrän toki tuskan, tarvikeosien käyttö sytkäosissa on vähän harakiri puuhaa. Toimii jos toimii.

                          Comment

                          Working...
                          X