Niinhän siinä sitten kävi, että auton (A4 B6 1,8T manuaali quattro 2001) kone sanoi viimeisen kerran sopimuksen irti. Nyt pitäisi sitten uutta konetta jostain repäistä, mistä sellaisen saa käytettynä mahdollisimman halvalla ja luotettavasti? Sekä Suomi että ulkomaat kelpaa, ulkomailla ilmeisesti halvempaa, mutta oltava varmasti luotettava juttu. Kiitokset jo etukäteen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1,8T kone entinen, mistä uusi?
Collapse
X
-
Lagabasenista löysin pari vaihtoehtoa, onko nämä nyt varmasti ko. malliin sopivia koneita?
http://en.laga.se/delinfo.aspx?delin...18&delkod=7201
http://en.laga.se/delinfo.aspx?delin...18&delkod=7201
Lisäksi mitä kaikkea tuohon kuuluu kun tilaa käytettynä moottorin? Tuleeko vain lohko ja sisukset muttei mitään muuta. Nopeita vastauksia arvostaisin. Kiitos.
-
Tarkasta vaikka auton huoltokirjan etusivulla olevasta tarrasta auton moottorikoodi ja hae sillä Lagasta vastaava moottori.
Ruotsin purkaamoilta uskaltaa kyllä ostaa tavaraa, joten sen puoleen ei ole hätää.
Edit: Siinähän se omaa viestiä kirjoittaessa jo tulikin.
Comment
-
Comment
-
Ilmeisesti kiertokanki tuli lohkosta läpi... Mitään valoja ei vilkuttanut ja ei ehtinyt kissaa sanoa, joten en usko että sihdissä oli ongelmia. Uusi moottori taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto.
Ohjekirjassa lukee moottorinumerona AVJ, riittääkö että uusi on myös AVJ ja pitäisi sopia? Valmistusnumero eli tuo pidempi numerosarja on ilmeisesti jonkin sortin sarjanumero ja sen ei kuulukaan olla sama?
Ja on ilmeisesti oltava manuaalista uudenkin koneen, kertooko tuo AVJ jo sinällään että on? 5VXL laatikko noissa kaikissa näkyisi olevan, onko se tuo perus viislovinen manuaali? Onko väliä onko quattro vai ei?
Murre kiitos tarjouksesta, mutta taidan ottaa nyt niin vakiopelin kuin mahdollista.Viimeksi muokannut Vili; 8.7.2013, 09:32.
Comment
-
Nimimerkki Jartsake:n kautta sain uuden moottorin oikein kätevästi ja kilpailukykyiseen hintaan. Ja so far tuntuu pelittävän.
Vanhaa konetta on sen verran avattu, että voiteluhan siellä on selvästi pettänyt. Kiertokangen alapään laakeri leiponut kiinni ja lopputuloshan onkin jo tiedossa... Turbostakin oli samassa rytäkässä mennyt laakerit, eli voitelu tainnut sieltäkin hävitä.
Oudonhan hommaksi tekee se, että mitään valoja tuo ei vilkutellut ennen hajoamista. Muutama kuukausi sitten heitti merkkivalon, että öljyä liian vähän (öljynpaineesta ei siis varoitellut). Tällöin oli tuntemattomasta syystä öljyn määrä reilusti alle minimin, sammutin tuolloin koneen heti kun valo syttyi ja pistin lisää öljyä. Sen jälkeen on öljyn taso pysynyt ihan kohdallaan. Hieman outo keissi tuokin, kun heitti valon vasta kun oltiin reilusti alle minimin. Tuon jälkeen ehdin kuitenkin ajaa tuollaiset vajaa 2kk ja ~2000km ilman ongelmia kunnes levisi sitten varoittamatta kokonaan. Onko palstalaisilla sattunut vastaavaa tai hyviä ideoita mikä siellä on ollut syynä tähän episodiin?
Comment
-
Tänävuonna korjannu kaks moottoria, missä oli veivin laakeri porsinu jumittuneen öljysuihkun takia. 1.8t:n öljypumppu kehittää sen verta hyvin painetta, että veivin laakeri kerkee häviämään ennenkuin merkkivalo syttyy. Ite suosisin pikkusen korkeemmalta paineelta hälyttäviä antureita.
Comment
Comment