Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 tfsi -08 nykii kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 tfsi -08 nykii kylmänä

    Eli A6 nykii matalilla kierroksilla kylmänä, ei ole kunnolla vetoja. Käy ilmeisesti välillä kolmella pytyllä. Normaali lämmöissä kaikki ok. Ei pala häiriövaloja ja vikakoodit ok. Ongelma paikallistettu yhteen pyttyyn. Tulpat vaihdettu, tulpanjohtoja ja puolia kokeiltu ristiin... niissä ei vikaa. Nyt vaihdettu yhteen pyttyyn ruiskutussuutin ja muut pesty, fortet ajettu läpi. Ongelma ehkä hiukan pienempi mutta ei poistunut kokonaan. Rahaa palaa eikä ongelmaa löydy, olisko kellään rakentavia vinkkejä?? Vois sitten ehdotella asentajalle :)

    #2
    Missä tankattu ?
    Jos käy kolmella pytyllä pitäisi varmaan jo tulla vikakoodia

    Comment


      #3
      Tankattu nesteellä sekä ST1:llä. Ite en vikakoodia nähnyt mutta asentaja paikallisti vian nelospytyn sytytyskatkoon, joko sytkähäiriö tai bensan saanti. Kolmella pytyllä käynnillä tarkoitan että esim. nelonen olisi poissa pelistä vain iskun tai kaksi, eli siitä terävä nykyttäminen.

      Ihmetyttää että merkkihuolto ei saa asialle selvyyttä, vaan antaa aina seuraavan ajan kahden viikon päähän ja jatkaa "tutkimuksia".

      Comment


        #4
        Taitaa olla samaa vikaa muissakin, eli vajaalämpösenä tulee misfireä yhteen pyttyyn. Kattoivatko miten on karstaa imusarjassa, kantta ei varmaan käytetty auki?

        Comment


          #5
          Sitä en tiedä onko katottu imusarjaa tarkemmin, irti se on ainakin ollu kun on vaihdettu ruiskutussuutin. Kantta ei ole avattu.

          Mikä "lääke" olisi tommoseen??

          Comment


          • #6
            Onko automaatti ja paljonko km mielestäni kulosta että kone käy laihalla
            miten kone toimii lämpimänä eli lämmöt yli 85 aseteta

            Comment


            • #7
              Sori en lukenut kunnolla minä tarkistaisin että moottori elektroniikka saa oikean lämpötila tiedon
              veden lämmöstä kylmänä ensin,

              Comment


                #8
                Eli manuaali, ajetttu 150tkm. Kylmänäkin kun saa kierroksia reilummin, noin 3000 ylöspäin, sit rykäsee puhtaasti ja vetää normaalisti, eli kakoo matalilla ja kylmänä.

                Comment


                • #9
                  Veikkaan että olaan tekemisissä kampikammion tuletus järjestelmän,imuilmanvuotojen tai ilmansaannin
                  kanssa. Millä tavalla on päätelty pytty mihin vaihdettiin suutin ( tulpanjohdoilla mikä TFSI
                  kone sinulla on?) Minun ymmärtääkseni sytytys katkokset niin moottorin elektroniikka yrittää
                  valvoa niitä eritäin tarkasti koska palamaton bensa on eritäin saastuttava lisäksi katalysaattori ei
                  pidä siitä eli kovasti ihmettelen jos on paljon sytytyskatkoja niin merkkivalon pitäisi syttyä.
                  Auton elektroniikka valmistaja kehitelevät kokko ajan eri teknikoita että voittaisin saada
                  heti tieto kun on sytytys katkoja. En tiedä mikä moottoriohjain sinulla on mutta veikkaan että
                  se on sellainen että se päättele että on sytytyskatkoja lambda anturin avulla.
                  Minä veikkaan että palaminen tapahtuu eritäin laihana seoksena ja sattumavaraisesti eri sylintereissä voi olla että joku sylinteristä on erilaisessa kunnossa jolloin sinä tapahtuu useammin epämääräistä /tehotonta palamista ja moottori toimi jotenkuten koska se on suunniteltu niin että se toimi laiha seos moottorina .
                  Laiha seos moottorit on epämiellyttäviä ajaa kun ne on laihaseosalueilla ja alun perin FSI suunniteltiin niin mutta hyvin nopeasti tämä toiminto poistettiin käytöstä.
                  Ymmärtääkseni niin FSI moottoreita ei käytetä niin laihalla seoksella kun ne oli suunniteltu toimimaan.
                  Kauanko olet omistanut auton?

                  Comment


                    #10
                    Sytytyskatkotunnistus on toteutettu G28 kampiakselin asentotunnistimella, ei lambdalla. TFSI koneissa ei ole koskaan ollut laihaseos toimintoa ja esim. Männän muoto ei sitä edes tue. FSI koneessa on erilainen mäntä kuin TFSI koneessa.

                    Comment


                    • #11
                      Terve pulla olen viime aikoina leikki Audio järjestelmien kanssa joka on vaikeampia kun
                      moottorin kansa . Moottorit on ainoastaan vaikeampia kun ohjelman suunnittelijan tekevät
                      virheitä kun esimerkiksi eivät huomio erikoisia tilanteita ja tämän takia niin joudutaan
                      päivittämään . Jos huomioit tekstistä niin mainitsi että en tunne mikä moottorin
                      ohjainta koneessa ja arvelin että valvonta suoritetaan niin kuin mainitsen . Tämä mitä
                      mainitset että FSI ja TFSI männät eroavat toisistaan pitää paikkaansa mutta uskon että
                      ajatuksena on olut samat eli että ne toimivat laiha seoksella( turbo / vapaasti hengittävän puristus suhde!).
                      Siten tullaan muutu tunteeseen esimerkiksi BMV niin veikkaan että heillä on jonkinlainen patentti esm valve tronicelle mutta kun se umpeutuu niin tämä löytyy myös Audilta ja Mersulta vähän niin kuin Alfan Romeon patentti yhteispaineiseen ruiskutukseen dieselissä ja Vag leiki pumppusuutin dieseleiden kanssa.

                      Comment


                        #12
                        Nyt ihan oikeasti micke. Auttamisen halu on ehkä kova, mutta faktat on nyt kateissa. Sovitaanko niin, että siinä vaiheessa kun kirjoitus koostuu lähinnä sanoista "ymmärtääkseni, luulisin, en tiedä, en tunne, arvelin, mutu tunne", niin jätetään painamatta sitä lähetä nappulaa. Väärä tieto ainoastaan hankaloittaa vian löytämistä.

                        Ja muuten, TFSI kone ei toimi laihaseoksella vaikka kuin näin haluaisit uskoa. Pulla on entinen audin diagnoositeknikko (tuliko oikea termi?) ja tietää kyllä mistä puhuu. Sama voi lukea myös mistä tahansa TFSI konetta käsittelevästä SSP:stä, vaikka SSP 337:stä. FSI:n toiminnasta kiinnostuneille löytyy mm. muutama kiva kuva toiminta-alueista SSP 332:sta.

                        Sitä paitsi TFSI kone on lähinnä "rikasseosmoottori", koska pakolämmöt pidetään kurissa tiputtamalla AFR aina sinne kympin puolelle, jos tarvetta ilmenee. Ja sillä se "vaparin puristussuhde" mahdollistetaankin suoraruiskutuksen lisäksi.

                        Tajunnavirta siitä mitä autovalmistajat kehittelee, mitä patentteja on jne eivät TODELLAKAAN kuulu tähän ketjuun vaan Esson Baariin. Tarkoitus on pitää ketjut sellaisina, että niin tulevaisuudessa myös muut hyötyvät tästä ja että haku löytää jotain järkevää.

                        Seuraava diipadaapaviesti, jossa ei keskitytä itse aiheeseen lentää roskikseen.

                        Comment


                        • #13
                          Polttoainesuodatin kannattaa vaihtaa 100tkm jälkeen. Aa nelkussa sijaitsee ainakin takana repsikan puolella takana. Vaihdetaan alhaalta päin. Helppo homma. Vähän hakuammuntana menee, mutta ei liene se kallein osa ja on hyvä jokatapauksessa vaihtaa. Nuo ilmeisesti menee aika karseaksi sisältä. Omaani en lähtenyt avaamaan, mutta netissä kuvia paskamuhjuksi menneistä suodattimista.

                          Comment


                            #14
                            Syy löytyi lopultakin. Karstanen imusarja. Puhdistuksella loppui nykiminen.

                            Comment

                            Working...
                            X