Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

starttausongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • starttausongelmaa

    Voitteko auttaa tässä.
    Audi 80:ssa startti ei pyorahda ollenkaan, akku on taynna eika johdu siita.
    Sulakkeet ok.

    BTW, postauksen lahetys ei toiminut Symbian-luurini oletusselaimesta. Yritan Opera Minilla...
    Viimeksi muokannut Arto1234; 24.6.2013, 15:07.

  • #2
    Naksahtaako startin solenoidi avainta kääntäessä?

    Comment


    • #3
      Eilen viela naksahteli, tanaan ei sitakaan.
      Haynesin manuskassa oli kuva 90:n startista, 80:ssa se on nakojaan menosuuntaan katsoessa oikealla puolella.

      Comment


      • #4
        Vaikka akun on kerrottu olevan täynnä, niin oireet sopivat jänniteongelmaan. Onko akun lepojännite mitattu? Voisi olla paikallaan mitata jännite startatessa niin, että kytkee ensin jännitemittarin akun napoihin ja jos jännite ei ihmeemmin notkahda, niin seuraavaksi kytkee mittarin startin päähän. Maa startin tai moottorin rungosta ja plussa mielellään startin +30 navasta, eli siitä mihin tulee paksu kaapeli akulta.

        Samoilla ryömimisillä herätejohdon tarkistus, eli nasta +50 solenoidista. Tähän tuleva johto siis jännitteellinen vain startatessa. Johtoon olisi hyvä saada vähän kuormaa perään, kun johtovikakin on Audin kyseessä ollessa mahdollinen.
        Tässä tapauksessa, kun on syytä olettaa, että vikoja on vain yksi, niin voi kuormana käyttää solenoidia, eli mittauksen aikana liitin kiinni solenoidin nastassa. Mittaustuloksien mukaan sitten jatkotoimenpiteet.

        Comment


        • #5
          Akun lepojannite oli 13,0V.
          Solenoidin heratenapaan tuli startatessa 10,5V, startin virtanapaan 12,5V.
          Taytyy repia osat ulos ja tutkia.

          Comment


            #6
            Eikös tuo akun kunto ole helppo tsekata siten, että lähteekö hyppykaapeleilla toisen auton avustuksella käyntiin?

            Comment


            • #7
              Onko joku irroittanut startin 80:sta joskus? Noi akku arvaukset on taas oma lukunsa.
              Lahinna kysyn, onko pakosarjan irroitus valttamatonta?
              Monellako pultilla startin asetelma on koneessa kiinni?

              Comment


              • #8
                Vastaan itselleni...
                Startti on kahdella pultilla koneessa kiinni, joista ylempaan paasee kasiksi akun kotelon pohjassa olevan luukun kautta. Tieto loytyi www.audizine.com.
                Alemman pultin takia pitaa ryomia alla.

                Startti ja solenoidi on nyt auki ja nayttaa silta, etta solenoidi oli viallinen.
                Haisi ainakin karvahtaneelta. Motonetissa Boschin solenoidi maksaa 23e.

                Perusteelliseen tyyliin kiillotin roottorin filamentit myos.

                Comment


                • #9
                  Jos startti on samanlainen rakenteeltaan kuin 100:ssa, niin senhän voi koeponnistaa käynnistyskaapeleiden avulla irrallaan. - Solenoidin kanssa tai ilman. Lähinnä, että onko startin moottorin puolella jotakin ongelmaa, joka kuormittaa solenoidia.
                  Helathan siihen vaihtaisi myös melkein samalla vaivalla nyt kun on startti irti.

                  Comment


                  • #10
                    Kokeilin starttimoottoria 2 tavalla: kytkin sen Bilteman laturiin, pyorahti jo silla sekunnin. Laturi ei jaksa antaa tarvittavaa virtaa... Akkuun suorilta pyorikin jo taydet.

                    Uuden solenoidin kera pelittää taas normaalisti.
                    Viimeksi muokannut Arto1234; 28.6.2013, 22:40.

                    Comment

                    Working...
                    X