Mahtoikohan laatikko hajota tänään? Tapahtui jotain, kun lähdin liikenteeseen, varoitus valo syttyi näytölle ja vaihde jäi jumiin 4 vaihteelle. Pakki toimii. Ei auta kun yrittää ratista vaihtaa vaihteita. Saan huomenna vikakoodinlukijan, jolloin tiedän, mitä vikakoodia ilmottaa. Varmaan laatikko levisi, autollla ajettu 180000 km.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronicin vian hakua, Allroad '01 2,7 Bit
Collapse
X
-
jeps eli tuli luettua vika koodit
18170 shift lok solenoid n110 sort to plus p1762
18238 pressure control valve 4. n218 short to plus p1830
17137 shift solenoid 1.n88 circuit failure p0753
p0753 shift solenoid a circuit electrical
p1830 dtc definitions not found refer to vericle service manual
voi olla vähän kirjoitus virheitä. mutta mitäs noista voisi päätellä voisko vika olla noissa solenoideissa vai onko laatikko yksinkertasesti paskana
Comment
-
Vaikuttaa kun eri asiat olisi oikosulussa minä tarkistaisin vaihteiston elektroniikka boxin, joka sijaitsee apumiehen jalkojen alla sieltä lähtee käskyt automaitivaihteistolle. Jos haluat säästyy kustannuksilta niin suosittelen, että et aja autolla ennen kuin syy selviää. Itselläni tämä automaatinlaatikon toimimattomuus johti 30000 euron laskuun. Minun kohdalla syy oli, että auto seisoi käyttämättä 3 vko kesällä ja vesikaukalon poistoreiät oli tukossa jolloin voimakaan rankasateen jälkeen auton lattioilla oli vettä, joka seiso kaksi viikkoa ja tuhosi automaatinelektronikan ja mukavuus boxin. Minä erehdyin luulemaan, että vaihteisto menee vika tilaan (sinä autossa vika tilassa 4 ja pakki toimii) ja lähdin ajamaan autoa paikaan missä kuivattaa, mutta näin jälkikäteen selvisi, että näin ei ole ja henkilö, joka korjasi auton vaihteiston sanoi että hän ei ole nähnyt vastaavaa. Eli itse opin että ohjekirjan ohjeisiin ei pidä luotaa.
Comment
-
Vieras
Olisko 30000€ kuitenkin kirjoitusvirhe? Ja jos mahdollista, niin pari välimerkkiä ettei olisi yhtä lausetta koko teksti.
Ottaisin ensin ohjainlaitteen esille apparin maton alta. Sieltä katsoo ettei ole kosteutta/ vettä boksissa tai liittimessä.
Comment
-
Mulla oli akun kaapelit irti 2 päivää ja nollasin vikakoodit ni nyt rupes pelittää taas, mutta aina, kun lukee koodit ni se ilmottaa 18170. Moottorin varotus valo ei pala. Mulla oli kans tulva autossa joskus noin kuukausi sitten. Oli apukuskin puolella vettä lattialla aikas paljon. Oli kone huanees kusi reijät tukos
Comment
-
Vieras
-
Valitan että kirjoittamissani teksteissä esiintyy kaikenlaisia kömmähdyksiä johtuu siitä että olen lukihäiriöinen, mutta se siitä tässä teille muutama kuva miltä laiteet näyttää kun vesi on seissyt 2 viikko auton lattialla
Lisäksi automaatti laatikon piirissä oli ABT tekemä muutos jonka tehtävä minun ymmärtääkseni oli vaimentaa vaihdoissa esiintyvää nykäystä kun koneen oli viritetty heidän lastulla. Voin kertoa että minulla vei noin viikko, että korjailin lattialla olevien johtosarjan puristus haaroitus liittimien kohdat eli autossa ei ainoastaan hajonnut vaihteisto vaan myös mukavuus elektroniikka, takakontissa oleva vahvistin lakkasi toimimasta. Ymmärtääkseni jenkeissä oli ryhmä kanne tästä ongelmasta mutta taisi olla niin että vesikaukalon tukeutuminen ei katsottu suunnittelu virheeksi mutta ymmärtääkseni katoluukun vesi vahingot hyväksyttiin. En ole varma asiasta en ole seurannut asiaa vihmeaikana.Viimeksi muokannut gedu; 1.7.2013, 20:59.
Comment
-
Tässä voin kertoo että tämä ongelma tuli vastaan ensimmäisen kerran vakavasti esille minulle
vuoden 1986 Pasaatin kanssa(Audi 80 melkein yhtä kun Pasaati joka oli vaimon käytössä). Ja minä en voi ymmärtää miten tätä ongelmaa ei voida
ratkaista tähän päivään. Itse asentelen kaikenlaisia laiteita harrastusmielessä ja jos esimerkiksi
tein läpivetoja niin yritin välttää vesikaukalon (useasti Audeista löytyi kohtaa alempaa esimerkiksi ohjausakselin viereltä .Mutta jos tien kaukalosta niin yritän tehdä ne vesitiiviisti olen nähnyt monia
audeja missä esimerkiksi sissiä tilan pistoke johto on on viety läpi aliarvoisesti läpi tiivisteiden
vesikaukalossa .Suurin riski on VAG autoilla joissa on sijoitettu elektroniikka boxeja matkustamossa
latiallle mutta ongelmia on myös johtosarjoilla joissa on haroitust liitoksia jotka sijaitsevat matkustamon
pohjalla. Tehkää haku audi water on the floor tai volkswagen ,Skoda tai Seat syitä on erilaisia mutta
on olemassa yksi pääsyy.
Comment
-
Vieras
No tämäkin vika on kyllä isolla osalla foorumilaisia tiedossa
Tehtaalla oli kampanja jossa poistettiin vesikaukalossa oleva läpivientikumit, jotka menee tukkoon ja aiheuttaa tulvan. Toisaalta tehtaan huolto-ohjelmaan kuuluu vesikaukalon puhdistus roskasta, joka aina huollossa tehtynä estää melko hyvin reikien tukkeentumisen, koska se kaukalo pitää puhdistaa reikiä myöten.
Eli periaatteessa jos tehtaan huolto-ohjelmaa seuraa, ei näitä vikoja näinkään paljoa ilmestyisi. Toki jos auto sattuu seisomaan aina puun alla, niin huoltovälilläkin voi kaukalon poistoreijät ehtiä tukkoon. Yleensä niistä vain tulee kaivettua jo lähes mullaksi muuttunutta tavaraa.
Comment
-
Terve apumiehen puoleinen boxi on automaatinlaatikon ja pitäisi olla vesi tiiviissä muovi boxissa?? Kuljettajan puolelta löytyy samanlainen muovi boxi mukavuus elektronikaalle. Voin tietysti kerto minun näkemykseni tässtä ogelmasta.
Vettä voi tulla sisään kahdesta syystä joko tiivisteet vesi kaukalossa vuotaa tai jos
tiivisteet ei vuoda niin voi käydä niin että vesi nouse niin korkealle että se mene
raitisilma suodattimen kautta lämmitys laiteeseen ja sitä siten etu tilaan kumalekin puolelle ja
taka kanavien kautta taka jalkatilaan,Eli tarkista onko raitisilma suodatin märkä .
Vanhoissa audeissa 80 tai A4 niin ylensä ei kastunut kun oikea puoli koska ei olut lämmin ilma kanavia taakse
Tässä Audin vastaus
Hei,
olemme vastaanottanut palautteenne Audi AG:n palautejärjestelmän kautta tänne Suomen Audi maahantuontiin.
Kuvailemanne ongelma, missä sadevesi pääsee sisätiloihin mm. raitisilmapuhaltimen läpiviennin kautta, on ehkäistävissä ainoastaan riittävillä huoltotoimenpiteillä. Tuulilasin alla oleva vesikaukalo ja sen vedenpoistotiet on syytä puhdistaa vuosittain ja erityisesti puhdistus kannattaisi ajoittaa syksypuolelle. Jotta ongelman ennalta ehkäisy olisi mahdollisimman tehokasta, on auton iän myötä syytä alkaa kiinnittää huomiota myös läpivientien tiivisteisiin ja kunnostaa ne tarvittaessa.
Auton asento vaikuttaa veden kertymiseen ja poistumiseen vesikaukalosta, joten auto on aina pyrittävä pysäköimään vaakasuoralle alustalle, etenkin pitkäaikaissäilytyksessä tai mikäli rankkasateita on odotettavissa.
Äänentoistojärjestelmään emme pysty toimittamaan kaipaamanne tietoa. Audin huolto-organisaation tiedot rajoittuvat ainoastaan järjestelmän korjaus ja ylläpito-ohjeisiin, mutta niistä ei ole hyötyä äänentoistosta tarkemmin perillä oleville henkilöille. Korjausohjeisiin on kuitenkin mahdollista tutustua Audin Erwin palvelun kautta (https://erwin.audi.com/erwin/showHom...405A8.ASTPVWE1).
Comment
-
Tässä vielä ajatuksia mitä minulla oli silloin.
Muistaakseni Longlife huolto on maksimssa 30000 km tai 2 vuotta eli tässä välissä pitäisi käydä vuoden välein tekemässä kaukalon puhdistus.
Jos boxiin pääsyt vettä, niin suosittelen että otat autosta akun irti, mutta huomioi, että siten ei keskuslukitus toimi enää. Esimerkiksi takaluukun sähkölukko. Siten voin kertoa, että Audin tiskillä automaattielektroniikkaboxi, esimerkiksi minun tapauksessa ovh 1400 €, mukavuus elektroniikka noin 400 €
mutta se ei olut allroad.Viimeksi muokannut arto s; 2.7.2013, 08:44. Perustelu: Edellistä voi muokata, ei tarvitse tehdä uutta, jos välissä ei ole kukaan kirjoittanut.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja marker Näytä viestiotin maton pois lattialta ni löyty musta laatikko missä oli boksi sisällä ja myös vettä onkos tää se kyseinen boksi? Kännyl on huano kirjotel
Kun paikat on kuivat, liittimen tarkastus ja elektroniikkaspraytä runsaasti. Ohjainlaite kiinni ja kädet ristiin että kaikki toimii kuten pitää. Jos ei, niin ohjainlaitekauppaan.
Comment
-
tänään tuli laitettua boksi takaisin paikoilleen ja rupesin jo vähän tuulettamaan että nyt toimii. mutta toimii noin 15 min . auto toimi ok normi ajossa ja kun tulin risteykseen mihin pysähdyin melkein vauhtia varmaa 20 ja painoin kaasua ni kierokset meni 3000 asti jolloin tapahtu nytkähdys ja vaihde pomppas 2sesta neloseen ja taas samat viat kuin ennen mutta vikakoodi oli 17114 incorrect gear ratio p0730 display
voi ol selitin kaikki vahän vaikeesti
Comment
-
Miten mittaristossa oleva vaihteiston näyttö käyttäytyy ymmärtääkseni sen pitäisi muuttua peilikuvaksi
kun vaihteisto on vikatilassa. Lisäksi jos muistan oikein niin tiptronicilla on kaksi eri vika tilaa
jos pieni ongelma ja iso ongelma. Silloin kun on iso ongelma niin ainoastaan 4 ja peruutus(5 vaihteinen tip)
toimi eli voi sanoa että vaihteisto toimii pelkästään mekaanisesti. Pieni tila voi esimerkiksi
esiintyä kun vaihteiston lämpö anturi antaa väärä tieto(rikki). Olisin varovainen koska
minuun tapauksessa taisi tapahtua että vaihteistossa rikkinäisen boxin johdosta
oli kaksi vaihdetta yhtä aikaa kytkettynä joka sitten rikkoi vaihteiston. Itselläni oli onni
löytää samanlaisen auton käytetty boksi 300 eurolla mutta käytetyissä ei
koskaan voi olla varma missä kunnossa ne on. Lisäksi minulla oli moninapa liitimessä
syöpynyt yksi liitin jossa on jatkuva plussa vaikka virta katkaistaan avaimesta.
Eli moninapa liitin on oltava kunnossa siihen on myös ehkä mennyt vettä itse olen
löytänyt Novatio valmistaman aine joka minun mielestäni on erinomainen aine sähköliitimiin
Näitä sähköliittimen puhdistus aineita on mutta niitä mitä minä olen käyttänyt niin tämä on
paras .
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiNo tämäkin vika on kyllä isolla osalla foorumilaisia tiedossa
Tehtaalla oli kampanja jossa poistettiin vesikaukalossa oleva läpivientikumit, jotka menee tukkoon ja aiheuttaa tulvan. Toisaalta tehtaan huolto-ohjelmaan kuuluu vesikaukalon puhdistus roskasta, joka aina huollossa tehtynä estää melko hyvin reikien tukkeentumisen, koska se kaukalo pitää puhdistaa reikiä myöten.
Eli periaatteessa jos tehtaan huolto-ohjelmaa seuraa, ei näitä vikoja näinkään paljoa ilmestyisi. Toki jos auto sattuu seisomaan aina puun alla, niin huoltovälilläkin voi kaukalon poistoreijät ehtiä tukkoon. Yleensä niistä vain tulee kaivettua jo lähes mullaksi muuttunutta tavaraa.
löysin jopa matoja ja hyvää kukkamultaa. Eniten minua häiritse se että jos lueskelet auton huoltokirjoja
niin tästä ei mainita mitään ennän. Sitten tässä ei ole kysymys mitä forumilaiset tiettä vaan myös tavalliset
Audin käyttäjät ,mitä veikkaat kun on vienyt audin huoltoon ja he soitavat että puhdistavatko kaukalon
ja asiakas kysy mitä se maksaa ja he sanovat että 140 euro. Lisäksi kyysysin kuinka moni on uusinut
tiivisteitä vesikaukalossa, vähän vanhemmissa autoissa Lisäksi vesi ei aina tule sisään tältä ymmärtääkseni
katoluukku ja ilmastoinnin lauhdevesi putkissa voi olla ongelmia ja monia muita mahdollisuuksia.
Tämä vesikaukalo asia mielestäni pitäisi olla ratkaistavissa 30 vuodessa hyvin helposti ja esimerkiksi tehdä helpoksi puhdistaa .Monissa Audeissa on hankalaa päästä käsiksi näihin reikiin jotka on akun tai jarrutehostimen alla ja paineilma puhdistus ei mielestäni ole sataprosenttinen puhdistus tapa.
Tässä Audi vastaus erääseen tiedusteluun.
”Hei,
Olitte jättäneet seuraavan yhteydenottopyynnön:
Hei tarvitsen tietoa kun Audi autolle tehdään longlife huolto niin kuuluko kaukalo
tilan puhdistus eli mistä ilmastointi laite imee raittiin ilman (eli tila missä sijaitsee esimerkiksi jarrutehostin ja useassa Audeissa on sijoitettu Akku
en ole löytänyt tätä asia Audien huolto ohjekirjasta mutta sehän saata olla silmä märisten tarkistuksien
kohdalla jolloin te varmaan annatte puhdistus kehotuksen asiakkaalle, muuten mikä hintainen tämä puhdistus on ?
Onnellinen Audiejen omistaja 1 kpl A6 FSI quattro tip
Audi A4 2,0 TFIS quattro tip
Audi A6 2,5 TDI quoattro tip
Minulla nimitäin on ongelma että minun on ositettava vakuutus yhtiölle että
tapahtuma on olut äkillinen ulkoapäin tapahtunut vahinko .(Äkillinen Rankasade)
En muuten ymmärrä miten tätä ongelmaa ei ole voitu vielä ratkaista????. Tämä ongelma tuli minulle vastaan ensimmäisen kerran vastaan Volkswagen Pasaatissa 1985 (melko sama tekniikka kun Audi 80) oli muuten ainoa muun merkinnen auto mitä olen omistanut 30 vuoden aikana Kaikki muut on olut Audeja
Lisäksi kysymys yllä olevan autoihin A6 FSI ja A4 TFSI polttoaine
suodattimista mikä on näiden vaihtoväli vai onko
Audi suunnistelut ne niin että ne kestetä Auton iän?
1. Vesikaukalon tarkastus on aiemmin ollut mukana huolto-ohjelmassa tarkastuksissa. Huoltokirjassa sitä ei tosiaan taideta mainita. Merkkihuollossa autoon tulostetaan aina tehtaan tietokannasta autokohtainen huoltoseloste. Siinä on erikseen kuitattava kohta Vesikaukalon tarkastus, puhdistus on erikseen veloitettava työ. Tarkistus siis kuuluu huolto-ohjelmaan ja meillä se tehdään huoltojen yhteydessä.
2. Audeistasi TDI moottorilla varustetussa autossa on polttonestesuodattimen vaihtoväli 60tkm ja FSI & TFSI moottoriin ei Audin huolto-ohjelman mukaan tarvitse suodatinta vaihtaa.
Ystävällisin terveisin
x x
Huoltoneuvoja trainee”
Eli tästä vastauksesta saan sellaisen kuvan että asia tarkistetaan mutta ei tehdä mitään ja jos tehdään
niin siitä laskuttaan.(Siten minua kiinnostaisi tietää miten ne reiät tarkistetaan kun niitä aika vaikea päästä näkemään vaihteelle eri audeissa riippuen mitä osia on asennettu kaukaloon)
Comment
-
Vieras
VV-Autotalojen liikkeissä vesikaukalo myös puhdistetaan, ei pelkästään tarkasteta. Ja se kuuluu huollon hintaan. Muista liikkeistä en tiedä, mutta minusta tuo kuuluu jopa tehtaan huoltotestin tarkastusohjelmaan. Eli jos jätät kaukalon puhdistamatta testiautosta, tulee testi hylkäys.
Comment
-
Käytä itse auto Latviassa. Omaani hinta olisi ollut 1936€ jos tuo laatikko, mikä oli alla, olisi
ollut auton oma. Nyt tuli 500€ lisää kun jouduttiin hommaamaan sopiva laatikko. Lautta 2 henkilöä 178€ ja majoitus 30€ yö/nuppi + polttoaineet tietysti päälle. Pyydä tarjous sales@recro.eu ja laita tarjouspyyntöön vikakoodit kun ne pyytävät kuitenkin. Omaani hommaan olisi mennyt 1,5 päivää ilman tuota laatikon hommaamista. Lisäksi tulee 2v/100000km takuu päälle. Perjantaina olen menossa hakemaan autoni pois tuolta.
Comment
Comment