Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi ei (aina) käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi ei (aina) käynnisty

    Hello!
    Uutena foorumilaisena kyselisin seuraavaan probleemaan jelppiä. Alla -04 A6 farmari 2.4 koneella ja automaatilla (145 tuh.). Alkanut vika ilmetä pikkuhiljaa, keväällä ostin uuden akun jo vain pelasi muutaman kuukauden. Mutta sitten taas temppuilee, eikun startti vaihtoon. toimi viikon sit taas.

    Yleensä ajon jälkeen ilmenee ettei starttikaan pyörähä, aikansa kun odottaa noin 15 min. lähtee yks kaks taas tulille. jos ei vika päällä auton seioessa ei vikakaan tule päälle vaikka kuinka starttailisi ja sammuttelisi, eli paha lukea tuolloin vikakoodiakaan...

    Onko muita vaihtoehtoja kun jokin kaapeli hapettunut, poikki, kosteutta...?
    Mikä niistä ?
    Nykyisin ei vissiin virtalukon pohjaakaan voi syyttää :)?

    ---------------------------------------------------

    Ja pitääkös tuo kuskinpuolen sisälokari irrootella, jos haluaa uudenputken takalaisin pesurille säiliöltä vaihella? Siellähän tuo säiliö lötköttää, mutta muuten ei taida hoommaa päästä tekemään.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 16.6.2013, 15:14. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

  • #2
    Nykyisin ei vissiin virtalukon pohjaakaan voi syyttää :)?
    Miks ei?

    jos ei vika päällä auton seioessa ei vikakaan tule päälle vaikka kuinka starttailisi ja sammuttelisi, eli paha lukea tuolloin vikakoodiakaan...
    Mites se vikakoodien lukuun vaikuttaa?

    Comment


    • #3
      Automaattilaatikon vahteentunnistusboksi voi myös estää starttauksen. Itse joudun välillä vaihdekeppiä liikuttelemaan että suostuu starttaamaan kun tuo tunnistin häröilee

      Comment


      • #4
        Niin se virtalukon pohja ainakaan paikallisen korjaamon mielestä nykyisin enää todennäköinen syy. Tiedä sitten mihin perustaa, kokemukseen vai nykyelektroniikkaan.

        Vikakoodiin se vaikuttaa siten ettei vika jää muistiin silloin kun sitä ei ilmene, ts. kun vika ei ole päällä. Pitäisi päästä mittailemaan vian päällä ollessa, pitänee hinailla pajalle kun ei seuraavan kerran starttaile ja mitata silloin.

        Jostain luin että paskaset maajohdot tai huono kosketus voisi tehdä tuollaista. Taitaa A6:ssa olla kuskipuolella konetilassa maadotus. Parilla mutterilla rungossa oli kiinni tuo ihmeellinen levy, johon ne oli taasen pultattu. Hioskeli ja CRC käsittelin tuon sydeemin, pitäis päästä kokeilemaan, josko tuossa vika oli.

        Comment


        • #5
          Kyllä se Virtalukon pohja voi olla hyvin todennäköinen syy, jos kerran startti on vaihdettu, mutta se on vain yksi ehdokas.

          Vikakoodiin se vaikuttaa siten ettei vika jää muistiin silloin kun sitä ei ilmene, ts. kun vika ei ole päällä. Pitäisi päästä mittailemaan vian päällä ollessa, pitänee hinailla pajalle kun ei seuraavan kerran starttaile ja mitata silloin.
          Tämä ei pidä paikkaansa. Jos vika on diagnostiikalla tulkittavissa, niin siitä jää vikakoodi muistiin.
          Monikaan asia ei vaan ole vikadiagnostiikan piirissä. Mutta vikakoodit kannattaa lukea joka tapauksessa. Vikakoodien puutekin rajaa vikamahdollisuuksia.

          Comment


          • #6
            Olit Aki ihan oikeassa, jääpi ne muistiin josta sitten pitää erikseen resetoida. Vika koodiin tuli merkintä lamdasta vasen ja taempi, eli katin jälkeinen. Sinänsä hassu juttu koska tuossa mallissa (ihme kyllä) ei näyttänyt olevan kuin kattien etuosassa Lamdat???

            Ja Juu humppa jatkuu, eli ei lämpimänä starttaa (talviauto :) ). Tähän mennessä vaihdettu startti, laturi, akku, viimeksi käynnistysrele (kojetaulusta 369nummero oli kyljessä), jonka mittauksien jälkeen piti olla syyllinen. Kuskin puolen lamdan vaihdoin myös juuri tuon vikakoodin vuoksi. Vuan ei!

            Tuli mieleen, että jossain oli maininta samasta ongelmasta liittyen nokka-akselin tunnistimeen, se kun on menossa ilmaantuu vikaa juuri edellämainitusti (ei lämpimänä worki). Lienee syytä tilata yksi ja kokeilla vuoronperään molempiin. Olikos se niin että auto starttaa (lämpimänä) mikäli johto nyppästy irti viallisesta anturista? Ainaki silloin tietäisi kumpi on menemässä sököksi?

            Muutenhan tätä tekisi, mutta leima loppuu 8.7 ja päivittäistä työmatkaakin on 100km, jee!!!

            Comment


            • #7
              Vika koodiin tuli merkintä lamdasta vasen ja taempi, eli katin jälkeinen.
              Eli Bank2 Sensor2?
              Laita tänne se tarkka vikakoodi, lambdaan liittyen voi olla monenlaista vikakoodia ja kaikki ei välttämättä johdu itse lambdasta.
              Sinänsä hassu juttu koska tuossa mallissa (ihme kyllä) ei näyttänyt olevan kuin kattien etuosassa Lamdat???
              saastemääräyksien takia 2001 jälkeen kaikissa on kahdet lambdat eli ennen ja jälkeen kattien. Ellei niitä ole jälkikäteen poistettu.

              Comment


              • #8
                Jep jep, oli siellä kahet Lamdat, kun oikein tarkkaan katseli. Vähän lähempänä pakosarjaa kuin esim. Omegassa (vm.-02). Hilpeyttä herätti kun paikallinen varaosakauppa myi sen etummaisen takimmaisena, ikäänkuin varmuuden vuoksi :) No eihän se vörkkiny, pikkasen puuttu piuhasta pituutta.
                Siitä vikakoodit nyt kuitaantuneet, mutta alkuperäinen probleema vaan jatkuu. Hyvä muuten toi merkkikorjaamo, kun auto ollut kolmeen kertaan siellä yht. neljä viikkoa eikä vaan oikeaa vikaa löydetä!?? Hienoa työtä.

                Vaihoin siis pajaa ja vot, ohjauslaitteen ohjausboksi lilluu vedessä ja eipä nuo laatikon valotkaan ihan toimisi niin kuin pitäisi. Lienee tässä tuo vika, eikä halvimmasta päästä tule tämä seikkailu olemaan... Taitaa tämä nesteen kertyminen kuskin/apparin jalkotilaan olla nk.sukuvika Audeissa ja Volskeissa, kumma kun sitä ei ajoissa tarkisteta...

                Mites tuo pelkkä boksin vaihto? Onnistuuko käytettynä, vai joutuukon uuden sinne hirveellä hinnalla laittamaan, vai onko mahdollista löytää juuri sopiva jostain, kun vaihtoehtoja tuntuu löytyvän moottorien ja laatikkojen mukaan melekosesti? onko kellään tästä tietoa? Omegaan (2.6l) kun vaihoin autom.laatikon kolmilitrasesta bokseineen, vaati se vain koodailun ja boksin asennuksen (kolvailun :) ) merkkiliikkeessä.

                Ja kivahan tuo olisi uudenkin ohjainboksin hintaakin vertailla , jos jollain niistä tietoa löytyisi.
                Viimeksi muokannut jukkako; 25.7.2013, 20:19.

                Comment


                • #9
                  Kato siitä boxista se osanumero ja kirjoita googleen. Hyvällä tuurilla jossain on myynnissä käytettynä sama boxi.

                  Comment


                  • #10
                    Kunnossa taas!

                    Paikallinen (Vihti) paja löyti kuin löytikin siis vian, jota merkkiliike ei siis osannut hoitaa. Pisteet (-miinus sellaiset ) Lohjalle. Laatikon (Multitronic)boksin vaihto auttoi tähän probleemaan. Samalla vaihtui ölpät ja suodatin. Hintaa tuli koodauksineen kaikkineen 2200€. Tietää miks töihin taas ajelee. Tulipa kerrankin katsastettua auto "älä sammuta, kun ei käynnisty", vian ollessa päällä. Pientä hymyä kyllä aiheutti.

                    Comment


                    • #11
                      Eli siis laatikko ei antanut ECUlle järkevää tietoa siitä, mikä pykälä on päällä. Ei P:llä, joten ei käynnistetä.

                      Comment

                      Working...
                      X