Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vw 1.4 TSI G71 vikakoodi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vw 1.4 TSI G71 vikakoodi

    Tuo talouden toinen konsernikulkine eli Golf Plus 1.4TSI vm. 2007 keksi ruveta sytyttelemään moottorin vikavaloa. Vikakoodina löytyi:

    000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96)
    P0106 - 000 - Implausible Signal
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01110000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 81251 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 12:26:11

    Freeze Frame:
    RPM: 1103 /min
    Load: 11.8 %
    Speed: 0.0 km/h
    Temperature: 72.0°C
    Temperature: 30.0°C
    Absolute Pres.: 1000.0 mbar
    Voltage: 12.319 V

    No, tuli sitten vaihdettua tuo G71 mutta vika ilmestyy silti välillä. Näytti myös sille että tyhjäkäynnillä välillä sytytysennakko heittelee aika rajusti ja tyhjäkäynti on silloin vähän epätasaista. Olisiko ajatuksia mikä moisen voisi aiheuttaa?

    #2
    Satunnainen vikavalon syttyminen vaivaa edelleen. Sen verran harvakseltaan ettei oikein pääse kiinni muuten kuin vikakoodin avulla. Voisiko kyseinen koodi johtua N75:stä? Ilmavuoto ei tunnu oikein uskottavalle kun hyvin harvoin ilmenee.

    Comment


    • #3
      jos saa veikata, niin huohotusventtiiliä veikkaisin syylliseksi. Kokeile irroittaa koneen käydessä öljykorkkia, onko voimakasta alipainetta?

      Comment


        #4
        Saapi veikata, omat ideat on loppu :)
        Kokeilen illalla kun ehdin kyseisen kulkuvälineen viereen. Onko tuo kyseinen venttiili purettavissa/puhdistettavissa?

        Comment


        • #5
          Yleensä sieltä on kalvo paskana. Uusi maksaa muutamia kymppejä. Hakusanalla "huohotusve*" löytyy paljon keskustelua asiasta.

          Comment


            #6
            Viimeinkin tuli katsottua eikä mielestäni mitenkään erityisemmin ollut alipainetta. Koneen ääni kyllä muuttui kun korkin avasi. Lisähuomiona että öljyä näytti olevan yli ylärajan ja ihan kuin olisi haissut bensalle. Voisiko tuokin viitata huohotusventtiiliin?

            Comment


            • #7
              Imusarjan päällä on paineanturi, niistä tuppaa lähtemään johdot irti liittimistä. Aiheuttaa mm. päästöjen pielessä olemisen mutta ei välttämättä polta vikavaloa. Kandee tsekata se. Onko siis tämä minkä vaihdoit vai se jakopään puolella oleva anturi?

              Comment


                #8
                Joo, mielestäni juurikin se. Eikös se ole tuo G71? Täytyypä tutkia liitintä tarkemmin. Hankalaahan tässä on se että vikakoodi saattaa ilmestyä aina muutaman sadan kilometrin välein. Siinä mielessä joku huono kontakti olisi mahdollinen.

                Comment


                  #9
                  Implausible Signal viittaa epäuskottavaan signaaliin. Siksi johtovika on epätodennäköinen, silloin vikakoodi olis tyyliä katkos/oikosulku plussaan/miinukseen/ sähköinen vika.

                  Joko anturi on viallinen tai sitten vika voi olla imuvuodosta jakoketjun venymiseen ( kyllä, sekin voi aiheuttaa ko.vian).

                  Comment


                    #10
                    Totta kyllä tuokin, vialliseen anturiin en oikein usko kun se on jo kerran vaihdettu. Venyykö jakoketju jo noilla kilometreillä, ajettu noin 80 tkm? Edelleen hämää se että vikakoodin uudelleen ilmestymiseen saattaa mennä useita satoja kilometrejä.

                    Comment


                    • #11
                      Barosensori (referenssi) taitaa olla vielä näissäkin ECUn sisällä, joten kannattaa tarkistaa ettei ECUn alueella ole isommin vettä.

                      Comment


                        #12
                        Ok, mistähän päin tuo mahtaa löytyä?

                        Comment


                        • #13
                          Tuskin niin paljoa vettä tulee että tuossa ecu kastuu. Ecu pitäisi löytyä tuulilasin alta keskeltä.

                          Comment


                            #14
                            Noissa TSI koneissa on ollut ilmeisesti jotain on ongelmaa ketjun tai ketjunkiristäjän kanssa ja jonkun verran koneitakin on mennyt solmuun ton takia. Näin mainitsi Skoda kauppias.
                            Ja nämä kaikki alle 100tkm ajettuja. Mukana oli Audieja ja Volkkareitakin.

                            Jotenkin tuo LL liittyi asiaan.

                            Comment


                              #15
                              No tuonhan voisi ymmärtää niin että pieni ennakoiva huolto sisältäen ketjun ja kiristimen voisi olla hyväkin ajatus?

                              Comment


                                #16
                                LL ei ole mitään tekemistä ketjuvikojen kanssa, kun niitä on hajonnut alle 30tkm ajetuistakin, paras ei tainnut päästä kuin viikon uudella autolla ja ketju poikki.
                                Mutta totta on, että ketjuvikaa on ja paljon. Korjauksessa menee ainakin silmämääräisesti täysin samaa kamaa tilalle.
                                Viimeksi muokannut pulla; 4.10.2013, 14:18.

                                Comment

                                Working...
                                X