Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3B Huohotusletkut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3B Huohotusletkut

    Eli taas uusi mutka matkaan. Eli audi 2.2 20v 3B niin monesti kettuillut ja taas aivan vahingossa löytyi uusi, melko huolestuttavan näköinen vika. Eli, vähän nämä ahtopuolen osat hakusessa, mutta koitan selittää jos joku ymmärtäisi ja osaisi auttaa. Liitän myös pari kuvaakin.

    Elikkä, kun siinä moottorin oikealla puolella (kuskin) katsottuna menee iso ahtoputki, joka menee syyläriin ja siinä alla on kiinnitettynä, varmaankin joku turbon huohotusputki tjsp ja on kooltaan noin 15mm halkaisijaltaan. No se pienempi putki, mikä on kiinni siinä isommassa, oli kannake irronnut ja putki makasi lohkon päällä, ja oli aivan sulannut ja öljypaskaa täynnä. Välissä on joku musta mötikkä, josta haarautu vissiin kahteen eri suuntaan putkia. Toinen pää sitten siitä sulaneesta putkesta, menee sitten lohkon toiselle puolelle lohkoon kiinni. Joka rööri oli täynnä öljyn ja muovinsekoista mönjää ja näyttää todella huolestuttavalle. Heikko selitys, mutta koitan upata tähän pari kuvaa jos auttaisi.

    Osa numero tuolle sulanneelle putkelle oli 034 103 221 AF

    http://s1068.photobucket.com/user/Ha...633aa.jpg.html

    http://s1068.photobucket.com/user/Ha...35dfc.jpg.html

    #2
    Kerrankin ymmärsin mitä tarkoitat. 8-)

    Itte laitoin tuommoisen kolmisen vuotta sitten:

    http://www.034motorsport.com/engine-...b-p-20351.html

    Se on ihan bolt-on. Vanhasta tarttet check valven, tai sitten ruksi se tilatessa, mutta siitä on turha maksaa tulleja ja alveja. Osta se marmorilta tai tepolta.

    Comment


    • #3
      Ok, mutta entäs nuo kaikki letkut? Ja onko vaarallista kun sitä muovipaskaa on päässyt siitä aukosta sinne lohkoon, mihin lie meneekään? Tosta alemmasta linkistä näät. Ja onko ahdin ottanut siipeensä?

      Comment


        #4
        Huohotinlinjan letkujahan tuo (ja selittää monta ongelmaa, ja on yleisimpiä vuotokohteita vanhoissa 20v vitosissa). Painetesteissähän tuo yleensä löytyy ja muuttuu ajansaatossa lakumössön kaltaiseksi.

        Tuo Ramin linkkaama taitaa olla jopa ainoa keino saada uusi, sellainen itselläkin hyllyssä jo projektin kokoamista odottamassa. Laadukkaan oloinen uusiotuotanto. Siitä puuttuu sitten "liekkirassi".

        Comment


        • #5
          Jahas. Pitääpä tilata sitten. Mitenkäs toi paksu putki ja t-haara? Saako niitä enää mistään?

          Comment


            #6
            Tarkoittanet paksulla putkella lohkon kyljessä olevaa huohottimen liitosta. Sen saa varovasti prykattya irti ja putsattua. Takaisin menee varovasti naputtamalla. Ei tarvitse välttämättä irrottaa.

            T-haara tulee yo. letkujen mukana, se kun on osa letkua. T-haaraan tulee sitten yksisuuntaisventtiili, jonka saat marmorilta ja sen perään tulee se pienempi letku joka menee imusarjaan ja HC-kanisterin solenoidiventtiilille. Rst-klemmareita saa kaupasta.

            Huohotusjärjestelmässä on ylempänä myös kalvoventtiili jonka toiminta kannataa varmistaa. Paineilmalla puhaltamalla menee rikki (btdt). Ei ole muistaakseni pahan hintainen marmorilla.

            Mie jätin muistaakseni liekkirassin pois.

            Comment


            • #7
              Dodi, nyt on osat otettu irti ja putsattu ja lyöty takaisin. Oliko tuo kalvoventtiili se vaalean sininen / harmaa vai musta? Siihen vaaleeseen kun puhalsin hiljaa meni hienosti ilma läpi, kun puhalsi vähän lujempaa niin kuulu semmonen räpätys ääni, mutta ilma meni kyllä läpi. Eli onko kalvo hajalla vai onko ihan väärä mötikkä? Siihen tuli 2napanen liitinkin. Ja mikäs toi liekkirassi on? Onko se sitten se musta mötikkä?

              Ja sitten vielä se reikä mikä on lohkon kyljessä oli täynnä sitä öljykumipaskaa niin onko ne kaikki saatana pois sieltä jollakin konstilla?

              Ja vielä yks kysymys. Kummin päin toi by-pass tulee kiinni? Onko se niin että se pikkuletku osottaa ylöspäiten?

              Comment


                #8
                Sivulle lähtevä haara painepuolelle eli välijäähyn puolelle turboa. Suoraan alaspäin lähtevä haara turbon ja ilmanputsarin väliin.

                Voi myös päätellä katsomalla sitä venttiilin männän rakennetta kummalle puolelle kannattaa paine sijoittaa, ettei aukene itsekseen.

                Comment


                • #9
                  Osat tuli ja tuli huomattua että todellakin yks osa puuttuu, että saa yhdistettyä tän pienen putken mikä tuli tilauksen mukana siihen T-haaraan.
                  Laakkoselt tilasin, hinta 14.XX euroa.
                  Viimeksi muokannut HallaMaster; 27.6.2013, 17:24.

                  Comment


                  • #10
                    Joo ei terve.. tulipa taas tyhmä olo :)

                    Vähän kun näki vaivaa ja purki tavaraa edestä pois ja pääsi paremmin tarkastelemaan niin helppo hommahan tuo oli, eikä mitään osaa puuttunut, oli vaan niin perkeleen ahdasta.
                    Viimeksi muokannut HallaMaster; 7.7.2013, 17:11.

                    Comment

                    Working...
                    X