Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0tfsi pätkii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0tfsi pätkii

    A6 -07 75tkm. ajettu rupesi nykimään ja syttyi moottorin häiriövalo.
    Vikakoodit luettiin niin oli antanut vikakoodiksi vian imusarjassa,(en
    ollut itse paikalla kun auto oli töpselissä en tiedä tarkkaa vikakoodia..).
    Asentaja ehdotti että imusarjasta poistetaan imuläpät joten onko
    kenelläkään kokemusta miten poisto vaikuttaa auton toimistaan?
    Auto menossa pajalle ens maanantaina kyseiseen "korjaukseen",
    olisiko kenelläkään parempaa tietoa mistä vikaa rupeisi etsimään?

    #2
    Tuskinpa aiheutuu nykiminen imuläpistä. Ilman vikakoodia turhaa arvontaa. Kaiva vikakoodi ennen korjaamolle menoa.

    Comment


    • #3
      Siis rykiikö oikein saatanasti/käy kolmella? Jos nimittäin sattus oleen viallinen puola (alkuperäisissä tyyppivika), niin menee merkkiliikkeessä luultavasti täysin ilmaiseksi kaikki vaihtoon. Näin ainakin itsellä kun auton ostosta ekana viikonloppuna putos yksi pytty pois. Antaa tosin vikakoodin aiheesta, mutta kyllä sen käynnistäkin huomaa. :D

      En oikein usko itsekkään tuohon imusarjan läppien poistoon. Taitaa olla enemmänkin BMW dieselkoneiden juttuja nuo imusarjan läppien hävitys.

      Koodi talteen ja nollaus... tuleeko imusarjan läppien vika uudestaan vai onko ollut joskus historiassa vain hetkellinen toiminta-alueen ylitys? Toki kaikki korjausta vaativat muut koodit tulee huomioida.
      Viimeksi muokannut Dwarner; 6.6.2013, 17:15.

      Comment


      • #4
        Ei se kolmella käy,ainakaan koko ajan.Kun lähtee kiihdyttää pätkii silloin.
        Vikakoodit nollattu eikä ollut ottanut niitä (koodeja)tarkemmin muistiin,en ole vikakoodien luvun jälkeen ajanut kun korjaamolta kotiin,nyki sen verran paljon et arvelin työntävän bensaa raakana katille.
        Autolle on maanantaina aika sinne samalle korjaamolle niin saavat ruveta arpomaan mitä sille tehdään..

        Comment


        • #5
          Imusarjan läppien säätömoottori oli tullut tiensä päähän.
          Onko kellään tietoa onko sitä muualta saatavissa kuin marmorilta?

          Comment


          • #6
            Tässä eräs huomautus kun kysytään asioita on hyvä antaa moottorin typpimerkintä. Tämä löytyy audin
            huolto ohjekirjassa tai useasti tarra takka kontissa pohjassa missä on vararengas .Nimitäin
            on välillä ongelma esimerkiksi että tapahtuu facelift ja esimerkiksi moottorit vaihtuu
            eli auto joka on rekisteröity vuona 2007 loppupuolella niin onkin esimerkiksi maaliltaan vuoden 2008.
            Siten vielä vanhoilla autoilla saateta vaihtaa moottori jolloin ainoastaan moottorin leimattu
            tieto kertoo mikä moottori autossa on. Lähden tässä tapauksessa ajatuksesta että on
            TFIS kone hammas hihnalla ja jos puhutaan ilmaläpistä jotka on lähellä venttiileitä niin
            tehtävä on ohjata ilmaa imu venttiilien jaetun kanavan toiselle puollelle näin tehdään
            esimerkiksi kun moottori elekronikka käskee koneen mennä laihemmalle seokselle. Eli jos
            läpät poistetaan niin auton kulutus nousee (lisäksi moottorin elektroniikalle on kerrottava että ne ei ole käytössä) koska auto ei mene säästö alueelle. ”laihemmalle
            seokselle”. Eli nykimineen johtuu joko läpistä tai jostakin muusta. Esimerkiksi yksi
            syy että karstaa keräntyyny vaikkapa imuventtiileihin. Itselläni TFIS koneessa ei ole virhe koodeja
            mutta lämpimällä säällä yli 25 aseteta niin esiintyy sattumanvaraisia ei voi sanoa nykimiseksi van
            lyhyeksi sattuman varaisia nykäyksiä niin kuin eri sylinterissä ei palamin olisi aina hyvää.
            Siten kysymys että onko läppä järjestelmä tullut tiensä päätökseen voisiko olla että niihin on kerääntynyt niin paljon likaa että ne takertelee????Eli puhdistus riittäisi. Tässä ollaan sinä ongelmassa
            että kun liike korjaa niin vika pitää saada pois ensimmäisellä keralla kun” taas te se itse mies” puhdistaa
            ne. Ja lopputulos te se itse miehelle voi olla että ne toimi 150000 km taas tietysti on mahdollista
            että niissä on vika jolloin ”te itse mies joutuu vaihtamaan ne”. Mielestäni näiden läppien kohdalla
            on 4 mahdollisuutta, sähkömoottori /hammasvaihteisto joka liikuttaa on rikki, takasin kytkentä tieto eli potentiometri on kulunut. Mekaaninen ongelma esimerkiksi lika ,tai yksinkertaisesti sähköinen kosketus häiriö sähkö liittimissä vaikkapa takasin kytkentä potentiometrissä , mutta useasti nämä on kaksois- potentiometri jolloin elektroniikka pitäisi tunnistaa jos niissä ongelma. Kuvailemiesi ongelman mukaan niin minun ajatukseni on että liikerata estynyt. Sitten otan vielä yhden esimerkkiin vaikkapa
            A4 vuosien varrelta eli 2001-2008 vuona 2005 facelift auton tulli 2 litranne TFIS ja sinä oli vain
            yksi jäähdytys veden lämpötila anturi piiri joka on kytketty moottorin elektronikaan joka viestitä
            tämän tiedon mittariston lämpömittarille kun esimerkiksi ymmärtääkseni esimerkiksi vanhempi
            TDI 2,5 niin sinä oli jäähdytys veden anturissa / antureissa kulki tieto erikseen moottori elektroniikan
            ja mittariston veden lämpö tieto mittarille. Tästä seura esimerkiksi se että autossa jossa on
            lämpömittari näyttä vaikkapa talvella alhaista lämpötilaa niin moottori elektroniikka voi saada täysin oikeatta tietoa jäähdytysveden lämpötilasta. Oikeastaan minä painin semmoisen asian kanssa että kun käytän VAG comia
            niin sieltä löytyy moottorin ulos lähtevän veden lämpötila ja sisään tulevan moottorin veden lämpötila
            niin ongelma on että minä en löydä sisään tulevan veden lämpötilan anturia en edes sähkökaavioista
            eli veikkaan että se on lastenalinen suurus jonka moottorielektroniikka tekee. Että tällistä.

            Comment


            • #7
              Taisi syy selvitä?? Tein autolle 15000km huollon ja tämän jälkeen niin vika muuttui pahemmaksi eli
              selvästi tehon puute epäröintiä kun kaasua painoi kevyesti ja kierrokset kohosi lähelle 2000 r/min
              Mietin kauan mikä voisi olla syy. Lopulta päädyin kampikammion huohotus venttiili ryhmään vaikka
              olin vaihtanut sen noin 3 vuotta sitten eli noin 35000 km siten. Kävin Audilta ostamassa uuden
              hinta noin 42 euro(ilman tiivistetä) viime keralla taisi maksaa noin 36 euro. Vaihdoin sen ja
              kävin koeajolla ja vaikutti kun ongelma olisi poissa. Jos syy tosiaan sinä niin naureskelen
              tähän autoon vaihdettu ainakin 3 kertaa samainen osa eli osa kestä pahimmassa tapauksessa vain
              noin 35000km.Kun tein huollon niin katselin tulppia ja 3 pyttyyn tulppa oli ruskea kun muut
              oli harmaat eli joskus tulevaisuudessa tulee uusia ongelmia todennäköisesti. Mutta se on sen
              ajan ongelma.

              Comment

              Working...
              X