Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 Ohjaustehostin ääntää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 Ohjaustehostin ääntää

    Haulla löyty niukasti tietoo joten laitampa uutta tulille.

    Alkaa ääntään lämpimänä, noin tunnin ajon jälkeen, ja ääntää käännettäessä. Ei tapissa asti eikä kun pitää rattia jossain asennossa vaan liikuttaessa sitä.

    Ääni kuuluu jostain moottorin takaa alhaalta(?)

    Vaihdettu juuri laturi ja ohjastehostin..

    auto on vmallia 2000 ja aj, 240tkm.

    Ja aiheesta poiketen onko lievä sininen savu putkesta vakavaa? Mistä kertoo? Ei syö hirveesti öljyä, mutta vähän kyllä ja ahtoputketkin on vähä öljyset.

  • #2
    Onko ohjaustehostimella öljyä tarpeeksi? Onko sen remmi löysällä?

    Comment


    • #3
      Remmi ei oo löysällä, päin vastoin.. melkone homma oli saada takas ku kiristäjä on nii tiukka. Redlinen öljyt sisässä ja niitä on tarpeeks sekä on ilmattu..

      Edit: Ääni kuuluu vain alakierroksilla/hitaassa vauhdissa. Joskus poistuu uudestaan käynnistettäessä(?,(kun on saanu vähä laskee?))

      Comment


        #4
        Kokeile ensin oikealla öljyllä.

        Comment


        • #5
          Mää kyllä luulin että toi ois ollu parempaa kerta suositeltua ja kalliimpaa.. :s Vanhatkin öljyt oli kirkkaan keltaset..

          Comment


            #6
            Joo ja hienompi nimi vaan ei sovellu vag-konsernin tehostimiin. Kuka suosittelee ?
            Viimeksi muokannut Sleepy2; 5.6.2013, 23:04.

            Comment


              #7
              Vanhatkin öljyt oli kirkkaan keltaset..
              Vihreä ois kuulostanu vähä tutummalta.

              Comment


              • #8
                http://speed-autoteile.fi/index.php?...product_id=407
                itellä on tommonen purkki

                Comment


                • #9
                  Niinhän se menee että kannattaa mahdollisimman kaukaa kiertää merkkari koska kaikki edulliset tai samanhintaisetkin virapelivälittäjät toimittaa laadukkaampia tuotteita.
                  Mielestäni on ihan sama minkä värisiä nuokin öljyt on, kunhan on muuten oikeita, omassakin on tehtaalla laitettu sitä keltaista ja merkkari antoi purkin jossa oli vihreää litkua, eikä ulise.
                  Suurin ja tärkein vaade lienee ettei saa laittaa synteettisiä litkuja, sehän taidetaan sanoa jossain auton korkin tietämilläkin, niin taisi muuten olla samanhitaista merkkarillakin, toki on tosiasia ettei Audilla voi ajaakaan ellei nuukaile viimeisen päälle, on se niin kallista...

                  Comment


                    #10
                    Nykyinen G004000, jolla vanha G002000 on korvattu, on nimenomaan synteettistä. On myöskin sekoituskelpoista vanhan mineraalipohjaisen kanssa.

                    Comment


                    • #11
                      Nykyinen G004000, jolla vanha G002000 on korvattu, on nimenomaan synteettistä. On myöskin sekoituskelpoista vanhan mineraalipohjaisen kanssa.
                      Juuri näin on.

                      Comment


                      • #12
                        No eihän ole, uusi on G004000M2, ilmeisesti tämä minun on sporttisempaan ajoon kun myyjä kysyi että hiljennänkö kurviin vai päästänkö suoraan sladiin...

                        Comment


                        • #13
                          Oletko varma että ääni tulee ohjaustehostimelta. Tarkista laturin vapaakytkin ensin. Jos se on rikki niin kiristin pomppii ja hihna värisee.

                          Comment


                          • #14
                            Laturi on just vaihdettu :) kokeillaa sitte toisilla öljyillä.

                            Comment


                              #15
                              Ja jos ääni ei häviä oikeilla nesteillä nii vahva veikkaus hammastangolle. Ois aika perinteistä näissä. Redlinen ohjaustehostin öljy ei vaan toimi näissä. BTDT

                              Comment


                              • #16
                                Nyt se ininä on sitte loppu ku seinään, lisäsin vaa vähän öljyä. Jos kuitenkin alkaa metelöimään vielä niin vaihdan sisään vihreetä kultaa

                                Comment


                                  #17
                                  Pääset luultavasti lisäämään enemmänkin. Tiivisteet tapaavat tykätä kyttyrää vääristä öljyistä. Lämpimästi suosittelen laittamaan vihreät kullat mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Tehostimen korkissa oleva suositus ei ole varsinainen suositus, paremminkin käsky.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Noni. Uudet öljyt laitettu. Vihreestä purkista. Paljonkonsitä pitäis mennä ja mistä porukka on tyhjentäny vanhat? 4dl meni ku otin ohjaustehistimen alimman letkun auki. :s ja ääni vaa paheni... Ei tainnu olla öljyissä vika. Ohjausvaihteesta ääni selkeesti kuuluu. Onko sielä jotai rasvattavaa vai onko kerrasta rikki?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Entiiä pitääkö nääki ilmata, jos tyhjentää. Mutta jossain vanhemmissa autoissa ne ilmaa niitä rattia kääntelemällä ääriasennosta toiseen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nuo ohjausvaihteet S3/TT on tusinakamaa. Hajoaa hyvinkin useesti 130tkm-200tkm. Ei voi korjata, vaan menee vaihtoon koko paketti. Tehdaskunnostettuna maksaa ~450-500€. Yleensä hajoaa kyllä niin, että tyrkkää jomman kumman puolen radetangon stefasta öjyt pihalle.

                                        Comment


                                          #21
                                          ...tiedä tuosta autosta miten öljy menee säiliöstä pumpulle mutta profiilin kasissa oli äänen syy ilmavuoto. Pumpun imiessä öljyä säiliöstä löysä lemmari päästi sekaan ilmaa. Ei kylläkään lemmari ollut niin löysällä että öljy olisi vuotanut ulospäin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No pitääpä tarkistaa kaikki klemmarit ilma vuotojen varalta vielä. Oon kyllä koittanu ilmata kääntelemällä päästä päähä mutta rupee pitään ääntä aina lämmetessää.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ei se ilmaaminen auta jos se imee sitä koko ajan sekaan...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nuo ohjausvaihteet S3/TT on tusinakamaa. Hajoaa hyvinkin useesti 130tkm-200tkm. Ei voi korjata, vaan menee vaihtoon koko paketti. Tehdaskunnostettuna maksaa ~450-500€. Yleensä hajoaa kyllä niin, että tyrkkää jomman kumman puolen radetangon stefasta öjyt pihalle.
                                                Ja ne uudet on ihan yhtä paskoja. Edellisessä tötsyssä tuli vaihdettua kaks kertaa uus hammastanko kun uusi alkuperäinen kesti rempan jälkeen hurjat 30tkm ja porsi.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Joo, tuskin ne siitä parantunut on. Kaikenkaikkiaan siis kestää minkä kestää, eli ei kannata ikuiseksi kuvitella.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eikös tuon ilman horimisen huomaa nesteen vaahtoamisellakin?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Niimpä, sellasta oon kans joskus kuullut mutta eihän tuo vaahtoa tossa ässässä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Sori että lainaan topikkia.
                                                        Olisiko sama ratkaisu, lisätä öljyä, jos tehostin nypyttää vastaan kun lähtee kääntämään toisesta ääriasennosta takaisin. Esim, kun tasku parkkeeraa ja suoristaa siitä pyörät niin nypytys tapahtuu silloin.
                                                        Tämä siis tapahtuu omassa autossani.
                                                        Viimeksi muokannut makelja; 5.9.2013, 09:05. Perustelu: Tarkennus

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tässä kun on S3:sta vähän katselemassa, niin kiinnostaisi oireeleko tuo ohjausvaihde jotenkin ennenkuin hajoaa? Voiko jotenkin todeta, että kohta hajoaa, vai meneekö vaan kerrasta?

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X