Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2001 2.0 Multitronic ei starttaa lämpimänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 2001 2.0 Multitronic ei starttaa lämpimänä

    Ongelmani on siis että Audi A4 2001 2.0 Multitronic (B6)ei starttaa lämpimänä.
    Siis startti ei pyöri. Ongelma katoaa kun moottori jäähtyy.

    Autoon on startti vaihdettu ja korjaamolla testattiin virtalukon pohja. Se toimii ja siis antaa herätettä eteenpäin.
    Lisäksi siihen on vaihdettu joku rele joka ohjaa tai saa herätettä vaihdelaatikosa jotta startti ei kytkeydy jos vaihde ei ole P:llä.

    Itse ajoin auton pukeille ja testasin vielä jännitemittarilla starttarin herätejohdosta että sinne ei tule jännitettä lämpimänä. Jäähtyneenä taasen tulee ja silloin startti toimii. Siis vika ei ole starttipäässä.

    Avasin kojetaulun muoveja päästäkeni reletauluun ja virtalukkoon käsiksi. Startatessa rele 370 loksahtaa kun laittaa virrat päälle ja toisen kerran kun yrittää startata. Tuo rele kuumenee aika paljon.
    Ohjaako tuo rele suoraan startin herätettä vai onko siinä joku jippo välissä? Koska automaattilaatikko estää käynnistyksen jos vaihdevalistin ei ole P:llä niin jossain senkin ohjaus on oltava. Liittyykö se myös tuohon 370:een.

    Muuten vaihteisto toimii oikein. Vaihdenäyttö näyttää oikein ja mitään täällä paljon keskusteltuja Multitronic -ongelmia ei ole .

    Antelin kylmäspraytä kojetaulun releisiin, relepohjaan, virtalukon pohjaan, ECU:un ja sen alla olevaan releistöön. Mikään ei poistanut päällä olevaa ongelmaa.

    Tietääkö kukaan mikä olisi seuraava paikka mistä mittailla? Tai mitä muuta voisi laitteelle tehdä?

    Kiitos vaivannäöstä. Ongelma on hyvin ärsyttävä. Ei viitsisi ruokakauppaan mennessä jättää autoa käymään pihalle :)

  • #2
    Audi A4 B6 2004 ei starttaa lämpimänä

    Ajoneuvo lähtee kylmänä käyntiin. Mittaristossa palaa tällöin kirkkaana P ja N, kun ajoneuvolla ajaa muutaman kilometrin, muut vaihdekepin asennot jäävät palamaan eli R, D ja S, himmeinä ovat P ja N; tämä tarkoittaa sitä ettei auto starttaa.
    Mitään vaihdekepin asentotunnistimia ei kyseisessä ajoneuvossa ole saatavilla varaosina, olisiko koko vaihteensiirtäjämekanismi uusittava tai vaihteiston ohjainlaite (ECU). Edellä mainittuihin en ala 20 - vuotta vanhan auton kanssa. Ajatuksena on laittaa painonappikatkaisija ohjaamoon suoraan akulta ja viedä johto startin solenoidille. Fiksumpi tapa olisi varmaankin hakea (en vaan tiedä miten) virtalukon pohjaan tuleva vaihdelaatikon herätejohto ja laittaa sen tilalle jatkuva tai virrat päällä oleva syöttöjännite 12 v.

    Onko mistään saatavissa kytkentäkaaviota, mikä "johto" on heräte.
    Onko kukaan katsastanut autoa napilla, onko jokin asia miksei olisi ok, korkeintaan huomautus; omasta mielestä kun virtalukko kuitenkin toimii kuten pitää, mutta mutta sen jälkeen auto toisaalta lähtisi heti liikkeelle vaikka R asennossa ja voi kai aiheuttaa onnettomuuden. Oma kuitenkin just katsastettu ja vuosikin pitkä aika, joten...
    Viimeksi muokannut Killeri; 13.6.2024, 07:22. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

    Comment


      #3
      Sen sijaan, että tekee mitään patenttisähläyksiä, niin kannattaa lukasta vikakoodit ihan ensimmäisenä.

      Jos se on Multitronic ja vika on vaihteenvalitsimen tunnistuksessa, niin se on ohjainlaitteessa ja niitä olen korjannut.

      Comment

      Working...
      X