Ongelmani on siis että Audi A4 2001 2.0 Multitronic (B6)ei starttaa lämpimänä.
Siis startti ei pyöri. Ongelma katoaa kun moottori jäähtyy.
Autoon on startti vaihdettu ja korjaamolla testattiin virtalukon pohja. Se toimii ja siis antaa herätettä eteenpäin.
Lisäksi siihen on vaihdettu joku rele joka ohjaa tai saa herätettä vaihdelaatikosa jotta startti ei kytkeydy jos vaihde ei ole P:llä.
Itse ajoin auton pukeille ja testasin vielä jännitemittarilla starttarin herätejohdosta että sinne ei tule jännitettä lämpimänä. Jäähtyneenä taasen tulee ja silloin startti toimii. Siis vika ei ole starttipäässä.
Avasin kojetaulun muoveja päästäkeni reletauluun ja virtalukkoon käsiksi. Startatessa rele 370 loksahtaa kun laittaa virrat päälle ja toisen kerran kun yrittää startata. Tuo rele kuumenee aika paljon.
Ohjaako tuo rele suoraan startin herätettä vai onko siinä joku jippo välissä? Koska automaattilaatikko estää käynnistyksen jos vaihdevalistin ei ole P:llä niin jossain senkin ohjaus on oltava. Liittyykö se myös tuohon 370:een.
Muuten vaihteisto toimii oikein. Vaihdenäyttö näyttää oikein ja mitään täällä paljon keskusteltuja Multitronic -ongelmia ei ole .
Antelin kylmäspraytä kojetaulun releisiin, relepohjaan, virtalukon pohjaan, ECU:un ja sen alla olevaan releistöön. Mikään ei poistanut päällä olevaa ongelmaa.
Tietääkö kukaan mikä olisi seuraava paikka mistä mittailla? Tai mitä muuta voisi laitteelle tehdä?
Kiitos vaivannäöstä. Ongelma on hyvin ärsyttävä. Ei viitsisi ruokakauppaan mennessä jättää autoa käymään pihalle :)
Siis startti ei pyöri. Ongelma katoaa kun moottori jäähtyy.
Autoon on startti vaihdettu ja korjaamolla testattiin virtalukon pohja. Se toimii ja siis antaa herätettä eteenpäin.
Lisäksi siihen on vaihdettu joku rele joka ohjaa tai saa herätettä vaihdelaatikosa jotta startti ei kytkeydy jos vaihde ei ole P:llä.
Itse ajoin auton pukeille ja testasin vielä jännitemittarilla starttarin herätejohdosta että sinne ei tule jännitettä lämpimänä. Jäähtyneenä taasen tulee ja silloin startti toimii. Siis vika ei ole starttipäässä.
Avasin kojetaulun muoveja päästäkeni reletauluun ja virtalukkoon käsiksi. Startatessa rele 370 loksahtaa kun laittaa virrat päälle ja toisen kerran kun yrittää startata. Tuo rele kuumenee aika paljon.
Ohjaako tuo rele suoraan startin herätettä vai onko siinä joku jippo välissä? Koska automaattilaatikko estää käynnistyksen jos vaihdevalistin ei ole P:llä niin jossain senkin ohjaus on oltava. Liittyykö se myös tuohon 370:een.
Muuten vaihteisto toimii oikein. Vaihdenäyttö näyttää oikein ja mitään täällä paljon keskusteltuja Multitronic -ongelmia ei ole .
Antelin kylmäspraytä kojetaulun releisiin, relepohjaan, virtalukon pohjaan, ECU:un ja sen alla olevaan releistöön. Mikään ei poistanut päällä olevaa ongelmaa.
Tietääkö kukaan mikä olisi seuraava paikka mistä mittailla? Tai mitä muuta voisi laitteelle tehdä?
Kiitos vaivannäöstä. Ongelma on hyvin ärsyttävä. Ei viitsisi ruokakauppaan mennessä jättää autoa käymään pihalle :)
Comment