Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 (B7) 2.0TDI(BLB) kytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 (B7) 2.0TDI(BLB) kytkin

    A4 2.0TDI(BLB) kytkin alkaa olla vaihtokunnossa. Pähkäilly tässä eri kytkinvaihtoehtojen välillä.

    Haluaisin tietoa seuraavasta kytkinpaketista kyseiseen moottoriin.

    -Eli onko kukaan laittanu omaan 2.0TDI tuota kytkintä?
    -Tuliko tärinöitä tai muita ominaisuuksia?
    -Mitä muutoksia vaatii asennettaessa?
    -Osat mitä tarvii(osanumerot tai vastaava, että osaa hankkia)?

    Tästä olenkin laittanut sähköpostia muutamalle heimolaiselle, mutta kerätään tietoa muidenkin nähtäväksi.

    Haluan kaksoismassa vauhtiksen pois. Mistä saa tilalle kiinteän vauhtipyörän, joka menee ilman muokkailuja paikalleen? Jos tuo tepolla myynnissä olevan paketin paikallemeno ei selviä.
    Siirtäkää tämä oikeaan paikkaan jos tarvis.

    Kiitos jo etukäteen asiallisista viesteistä.
    Viimeksi muokannut skige; 18.6.2013, 17:03. Perustelu: Lisää vaihtoehtoja

    #2
    Ilmeisesti kukaan ei ole vastaavaa vielä tehnyt hurjasta kommenttimäärästä päätellen :) Täytyy kait sitten vaan riskillä nykästä ja luottaa erään täälläkin kirjoittavan rautaiseen ammattitaitoon jos suostuu homman tekemään :)

    Comment


      #3
      Huomioithan tuolta alareunasta tekstin "B6-korin 2.0TDI konekoodilla BLB vaatii starttimoottorin vaihdon vanhemman malliseen"? Vai onko B7:ssa jo erimallinen startti kuin B6:ssa?
      Toki hieman enempihä kiinteestä limpusta tärinää tulee, ei mitää pahaa kuitenkaan. Kevyempi vauhtis aiheuttaa hieman herkemmin stumppaamista liikkeelle lähdössä.

      Comment


        #4
        Joo tuon huomasin startin osalta ja tuo B6 jäi mietityttää et onko B7 samanlainen. Tepolle pistinkin vielä miljoona kysymystä tuosta, toivottavasti sillä ei mene hermo kokonaan tyhmälle vastaillessa.

        Itsellä kun ei ole mitään mistä voisi tarkistaa ja katsoa noita osia mitä mikäkin malli on sisään syönyt.

        Comment


          #5
          Vielä tarvisi tähän asiaan tietoa "B6-korin 2.0TDI konekoodilla BLB vaatii starttimoottorin vaihdon vanhemman malliseen".

          Eli mikä startti on 2.0TDI BLB, B7 korille tuon kytkinpaketin osalta. Kohta alkaa olla vaihtoehdot vähissä ja alkaa suunnittelemaan eri kytkintä.

          Comment


            #6
            Jatketaan yksinkeskustelua ja kyselyä, törmäsin ebayssä tollaseen pakettiin . Onko kellekkään tuttu? Ja käykö A4:seen. Täytyy kysellä tuolta sopivuutta.

            Comment


            • #7
              Miksi haluat sen kaksoismassan pois (jos ei ole jotain erikoisempia virittelyaikomuksia)? Minä teetin ex. A4 2.0TDI B7:aan kytkin/vauhtisrempan, koska vauhtipyörä aluksi täristi ja myöhemmin sitten pohjas ja alko luistattamaan kytkintä. Tämä tapahtui kuitenkin 175tkm kohdalla. Uudet kamat sisään ja seuraavat 175tkm eteenpäin ei kuulosta kovin pahalta. Kytkin tuntui muuten aivan todella mukavalta uudella vauhtiksella tuon rempan jälkeen.

              Comment


                #8
                -Siinä on se hintakysymys yksi asia. Kaksoismassa maksaa koko kovavauhtis + kytkinpaketin verran.
                -Toinen asia. Tulevaisuudesta tiedä että aletaanko ottaa tehoja joskus irti.
                -Kolmas. Ei jaksa 2-3 vuoden välein uusia kaksoismassaa, sillä muutenkin on rempattava varmasti autoa.

                Ei sitä kaksoismassaa ole pois suljettu, kuitenkin edellinen auto vectra kesti 300 000 ilman mitään kytkin vauhtis hommia. Ja vieläkin ajossa naapurin ukolla, ja on varmaan ajossa vielä kun mun molemmista audeista aika jättää(olis pitäny opeliski vaan pitää). Naurattaa tämä ns laatumerkkien (vag) ongelmat perus osissa, jotka maksaa maltaita.


                Paljoko sulla makso remontti osineen? 1700-2000€?
                Viimeksi muokannut skige; 19.6.2013, 17:03. Perustelu: Kysymys

                Comment


                • #9
                  Remontti oli töineen ja osineen 1350€, josta tosiaan kaksoismassa vei leijonan osan. Olisko ollu jotain 600€. Osat ei ollu marmorilta vaan oli Luk merkkiset (käsittääkseni Luk valmistaa niitä alkuperäisiäkin useammallekin merkille). Auto oli minulla 100-205tkm (josta siis tuossa 175tkm kohdalla tämä remppa) ja tosiaan korostan sitä, että auto oli "kuin uusi" tuon vaihdon jälkeen. Ykkösen käyttö "helpottui" ja kakkonenkin toimi sekä isommalta vaihdettaessa että alhaalta vedättäessä paremmin. Toimi hienosti nuo 30tkm, jotka sillä vielä ajoin.

                  Vanha vauhtis oli tosi klenkka, heilui ihan miten sattuu, kun pöydällä sitä katteltiin.

                  Comment


                    #10
                    No niin pitkästä aikaa auto on ajossa, moottori pitäs olla nyt kunnossa, mutta mutta. Tämä kytkin asia mietityttää vielä. Tarkotus on ottaa autosta noin 170-190 hepoa ja vääntöä reilu 400nm.

                    Ja vielä kiinnostaisi tuo Tepon paketti, mikä on ensimmäisessä viestissä, mutta tuohon starttimoottori kysymykseen ei kukaan ole antanu vastausta. Meniskö tuohon suoraan tuo 1.9TDI:n startti

                    Löyty myös tälläinen osaako kukaan sanoa juuta taikka jaata tuosta. Kait tuo kovavauhtis on? :D

                    Asialla sinällään alkaa olla hitunen kiire sillä välillä nelosella jo luistaa kytkin. Kohta loppuu matkanteko ja vakiokytkin ei oikein vieläkään napppaa jos ei kestä kun 150-170tkm.

                    Comment


                      #11
                      Kirjotetaas tänne vastausta jos joku pähkäilee vauhtipyöräasioiden kanssa.

                      Eli autoon A4(B7) 2.0TDI BLB koneella. On asennettu tuo edellisessä viestissä oleva valeon kytkinpaketti, joka sisältää kovan vauhtipyörän paineasetelman, painelaakerin, kytkinlevyn ja tarvittavat asennuspultit.

                      Menee suoraan paikalleen ilman mitään kikkailuja vaikka tuota konetyyppiä ei paketissa mainitakkaan.

                      Ajokokemuksia. Joo on se totta että kova vauhtipyörä tuo hieman tärinöita jos ajetaan alle 1500 kierroksilla ja konetta rasitetaan. Värinä on tosi pientä, en usko että kaikki sitä edes huomaa. Mutta muuten ei ole mitään ylimääräistä värinää.
                      Auto lähtee paremmin käyntiin.

                      Suosittelen.

                      Comment


                      • #12
                        Terve! onko kukaan vaihtanut audi a4 2.0 tdi, vm 2005 kytkimen/massapyörän? Mitä siitä pitää purkaa kun olisi tarkotus viikonlopun aikana tehä kyseinen remontti. Olisiko kellään antaa tarkkoja ohjeita/neuvoja tai videoita tähän remonttiin liittyen. Pitääköhän siinä olla erikoistyökaluja?

                        Comment

                        Working...
                        X