Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 b5 kone/auto heiluu tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s4 b5 kone/auto heiluu tyhjäkäynnillä

    Auto on siis facelift s4 joka heiluu tyhäkäynnillä ja pätkii hieman pienillä kieroksilla, eli luultavasti autossa on sytkähäiriö.

    Aluksi vaihdoin tulpat, eikä ollut vaikutusta.

    Tänään kävin Turun vwauhtipisteessä ottamassa vikakoodit, muuta niitäkään ei ollut.

    Samalla ostin yhden uuden puolan ja kokeilin sitä jokaisen puolan tilalle, eikä ollut vaikutusta.

    Mistäs seuraavaksi kannattaisi lähteä paikallistamaan vikaa?

  • #2
    Kokeile maffin töpseli irti. Jos paranee niin maf sökö. Sitten on vielä sytytysenvahvistimet ilmanputsarikotelon päällä.

    Comment


      #3
      Jos vikakoodin kävit lukemassa ja ei ollut mitään, niin todennäköisesti sytytyskatkoksista on kyse. Hajonnut puola/sytytysvahvistin ei anna vikakoodia tuon ikäisessä viellä. Ja koska uutta puolaa olitkin jo kokeillut joka sylinteriin, niin eiköhän sieltä ole toinen sytytyksenvahvistin hajonnut.

      Hajonneesta MAF:sta jää yleensä vikamuistiin merkintä.

      Comment


      • #4
        Voidaanko suutinvika sulkea pois kuvioista vai onko siihen mahdollisuus?

        Comment


          #5
          Katso vielä block 032 sopeutukset ja kannattaa nollata ne. Vaikka ei koodeja olisikaan.

          Comment


          • #6
            Sanokaa jos olen väärässä, mutta eikös sytkänvahvistin vaikuta kolmeen sylinteriin kerrallaan (6-koneissa) eli silloin pitäisi olla 3 pyttyä pimeänä?

            Comment


            • #7
              Vaikuttaa sylinteriryhmäkohtaisesti. Ja eihän sen tarvitse pimeänä olla, kunhan ei vaan toimi kunnolla niin varmaan riittää pätkimään käyntiä

              Comment


                #8
                Sytkävahvistimen sisällä on 3 eri kanavaa, joista yksi voi olla viallinen. Vika siirtyy silloin puolelta toiselle kun kääntää sytkävahvistimien johdot ristiin. Itsellä sytkävahvistin oireili niin, että yksi pytty jätti kokonaan syttymättä ja kone täristi veto päällä oikein kunnolla.

                Itsellä on saman typpistä vikaa. Tyhjäkäynnillä kierrosmittari hieman heiluu ja tuntuu, että silloin tällöin joku pytty syttyy huonosti tms. Mitään aiheeseen viittaavaa vikakoodia ei tule. Ecu on sen verran vanha, että ei lokita misfirejä.
                Vaihdettu lambdat, maf, tulpat, tfsi puolat vakioiden tilalle ja rikkinäinen f-letku. Mikään näistä ei ole vaikuttanut tyhjäkäyntiin. Kun maf hajosi (kertalaakista), niin tyhjäkäynti seilasi 200-2000rpm väliä "pomppimalla". Ajaessa toimi rikkinäisellä maffilla paremmin eikä ollut aaltoilua. Tuossa seilaa kierrokset tosi herkästi myös ehjällä maffilla esim. liikkeellelähtiessä ja parkkipaikalla peruutellessa, kun kytkin on tuntumalla.

                Painetestiä en ole saanut vielä tehtyä. Onko muita potentiaalisia imuvuotopaikkoja, kun F-letku?

                Comment


                  #9
                  On, Y-letku siinä kaasuläpän edessä. Tuntuu repeävän aina sieltä alta, ja sitä ei näe helposti.

                  Comment


                    #10
                    Y-letku on silikoninen ja sen pitäisi olla ehjä.

                    Onko muita kandidaatteja, erityisesti epäilyttää kaasuläpän alipaineella olevat palikat.

                    Comment


                      #11
                      Kyllä sillä painetestillä selviäisi parhaiten jos vuotoja löytyy. Oman ostettuani imu/painepuoli oli täysin "seula" :)

                      Jos vika ei ole sytkänvahvistimissa, lukaise tämä

                      Comment


                      • #12
                        Tänään kokeilin uutta sytkänvahvistinta molempien vahvistimien tilalle, mutta vika ei poistunut. Tällä hetkellä voidaan sulkea pois tulpat, puolat ja sytkän vahvistin.

                        Eli siis tyhjäkäynti pysyy tasaisesti siinä 800rpm, mutta auto heiluu aivan jumalattomasti tyhjäkäynnilä. Pätkii pienillä/keskialueen kierroksilla.

                        Tässä pieni pätkä auton käynnistä. Huomasin myös oudon kalkatuksen tulevan putkesta samalla kun kuvasin. Auto heiluu myös kyseisen kilkutuksen tahtiin.
                        [ame]http://www.youtube.com/watch?v=yU8pcw07HZo[/ame]

                        Lisää ideoita?

                        Comment


                          #13
                          Eikö noi sytkävahtarit kuuluisi ohittaa kokonaan kerta tfsi-puolat olet vaihtanut?

                          Comment


                          • #14
                            Kuuluu, ei edes pitäisi toimia yhdessä joten autossa tuskin on uudempia puolia.

                            Comment


                            • #15
                              Ei tässä mitään tfsi puolia ole. Ihan alkuperäinen systeemi..

                              Comment


                                #16
                                Pitäis varmaan kattella paremmin ketkä kirjottelee. Olikin eri henkilö kirjoitellut samoista ongelmista joka oli nuo puolat vaihellut :)

                                Comment


                                • #17
                                  Päivitellään tätäkin topiccia välillä. Tänään otin tulpat pois ja huomasin, että yksi tulpista oli nokinen ja märkä kierteistä (öljystä?). Voisin luulla että tässä kyseisestä pytystä löytyy tuo vika mikä aiheuttaa ton koneen vatkaamisen ja vajailla käymisen.

                                  Olisiko jollakin jotain infoa tähän liittyen?

                                  Comment


                                  • #18
                                    kipinä hukassa?

                                    osaako kukaan sanoa mistä voisi vikaa seuraavaksi etsiä 2. pytylle ei tule kipinää puola ja tulppa ovat ehjiä, niin mistä kannattaisi seuraavaks ruveta tutkimaan?

                                    Comment


                                      #19
                                      Sytkänvahvistimesta.

                                      Edelliseen kysymykseen liittyen, onko öljy tulpan ulkopuolella siellä poterossa vai palotilassa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        missä mahtaa sijaita ne sytytysvahvistimet?

                                        Comment


                                          #21
                                          Ilmanputsarikotelon päällä. Haku auttaa tähänkin vaivaan ;)

                                          Comment


                                          • #22
                                            kiitos tiedosta ja toinenhan niistä on pimee vika vaihto puolta kun heitti ne ristiin

                                            Comment


                                            • #23
                                              Okkim: öljy on tulpan kierteiden puolivälistä kierteiden yläpäähän. Eli kierteiden palotilan puoleinen osa oli kuiva.

                                              Comment


                                              • #24
                                                http://www.flickr.com/photos/98108059@N04/9149183105/

                                                Tuossa olisi kuva kyseisistä tulpista mistä viimeksi puhuin. Eli siis vasemmalla oleva tulppa on selvästi nokisempi kuin oikealla puolella oleva. Vasemman tulpan kierteiden tummempi kohta on öljyinen ja öljyä oli siis vain kierteiden alueella.

                                                Ja tulpilla ajettu n. 30km..

                                                Comment

                                                Working...
                                                X