Haulla löytyy jutttua ABC ja AAH koneiden öljynpaineongelmista aika mukavasti. Ne on tullut luettua ja tiedossa on että ABC-koneessa vika voi olla öljypumpussa tai noissa kansien öljynpaineensäätimissä. Ainakin nuo paineensäätimet täytynee vaihtaa. Näyttivät olevan kokonaista 24 euroa kappalelta Tepolta.
Tuli hankittua abc-koneinen 80 quattro. Tänään kun hain sen Helsingistä matkan aikana öljynpainevalo syttyi muutaman kerran ja hävisi melkein saman tien. Valo piippasi noin 5 sekuntia kerrallaan. Linkutin kulkineen mahdollisimman kevyellä ajolla Lahteen hissukseen, jossa auto majailee nyt. Käynnistettäessä ja tyhjänäkäynnillä ei herjaa, tuntui olevan enemmän lämpöisillä öljyillä ja hyvin satunnaisesti. Ei oikein pystynyt yhdistämään mihinkään tiettyyn tilanteeseen.
Öljyä on tarpeeksi, laadusta ei tietoa. Jollakin oli liian ohuet öljyt aiheuttaneet tuota AAH:ssa. Varsinainen tyhmä kysymys kuuluu, uskaltaako tuolla ajaa ollenkaan. En aio ajaa autolla paljoa ennen kuin vikaa selvitetään, mutta kannattaako ajaa yhtään. Sitä en saanut selville että miten paljon tuo on tehnyt tuota edellisellä omistajalla ja kuinka paljon hän on ajanut piittaamatta valosta. Tuskin se kuitenkaan nyt juuri alkoi oireilemaan. Vikahan voi toki olla myös viallisessa anturissa, liittimessä tai johdossa. Tai vaikka likaisessa öljysihdissä.
Tarkoitus olisi lyödä tuohon joku sähköinen aftermarket öljynpainemittari anturin liittimiin kiinni ja katsoa sillä ensiksi paineet. Vai miten tuosta voisi mitata öljynpaineet ihan mekaanisella mittarilla? Se antaisi ainakin varmimman tuloksen? Itsellä ei ole koskaan ollut autoissa öljynpaineongelmia niin tämä on siksi hieman epäselvää.
Kiitos jos joku vaivautuu. Aihe on kuitenkin paljon keskusteltu.
Tuli hankittua abc-koneinen 80 quattro. Tänään kun hain sen Helsingistä matkan aikana öljynpainevalo syttyi muutaman kerran ja hävisi melkein saman tien. Valo piippasi noin 5 sekuntia kerrallaan. Linkutin kulkineen mahdollisimman kevyellä ajolla Lahteen hissukseen, jossa auto majailee nyt. Käynnistettäessä ja tyhjänäkäynnillä ei herjaa, tuntui olevan enemmän lämpöisillä öljyillä ja hyvin satunnaisesti. Ei oikein pystynyt yhdistämään mihinkään tiettyyn tilanteeseen.
Öljyä on tarpeeksi, laadusta ei tietoa. Jollakin oli liian ohuet öljyt aiheuttaneet tuota AAH:ssa. Varsinainen tyhmä kysymys kuuluu, uskaltaako tuolla ajaa ollenkaan. En aio ajaa autolla paljoa ennen kuin vikaa selvitetään, mutta kannattaako ajaa yhtään. Sitä en saanut selville että miten paljon tuo on tehnyt tuota edellisellä omistajalla ja kuinka paljon hän on ajanut piittaamatta valosta. Tuskin se kuitenkaan nyt juuri alkoi oireilemaan. Vikahan voi toki olla myös viallisessa anturissa, liittimessä tai johdossa. Tai vaikka likaisessa öljysihdissä.
Tarkoitus olisi lyödä tuohon joku sähköinen aftermarket öljynpainemittari anturin liittimiin kiinni ja katsoa sillä ensiksi paineet. Vai miten tuosta voisi mitata öljynpaineet ihan mekaanisella mittarilla? Se antaisi ainakin varmimman tuloksen? Itsellä ei ole koskaan ollut autoissa öljynpaineongelmia niin tämä on siksi hieman epäselvää.
Kiitos jos joku vaivautuu. Aihe on kuitenkin paljon keskusteltu.
Comment