Noniin, sormi on mennyt jo suuhun, kun tuossa menopelissäni ilmeni uusi huolestuttava vika. Moottori hyytyy pienen ajon jälkeen. Virrat jää kyllä päälle, mutta ilman minkäänlaista ennakko varoitusta sammuu ja käynnistyy uudestaan ilman ongelmia noin puolen tunnin kuluttua. Vika viitannee siis jonkun näköiseen lämpö ongelmaan? Jos tuon n. Puolen tunnin sisään yrittää startata niin startti pyörii, muttei yritäkkään käynnistyä.
Huudatettiin toissapäivänä autoa parkkipaikalla (kahdesti jättänyt tielle, enää ei kehtaa lähteä). Hetken kun kierroksia piti 3200rpm alkoi putkesta kuulua pientä poksuntaa, vähän niin kuin subbari olis jytissy takakontissa. Ei siinä vielä mitään, jakopäänhihnan luota jostain nousi jonkun sorttista savua/höyryä? Ja kuului sellainen laahaava ääni. Plus koslan ympärillä leijaili jännä freesi haju, liekö tullut autosta vai naapurista. :D
Tänään uudella tarmolla taas, niin putki pörisi kauheesti niin ku se vuotais, kaukana siis tutusta mureasta murinasta. Ja kuulosti että olis nakuttanu vaikka ei nakuttanu, eikä putkessa kyllä ole reikääkään.. viivakoodit luin, ja ei ainuttakaan. Tulpat tuli vaihdettua, ihan hapettuneita ja ekaa kertaa huomasin, että venttiilikopasta vuotaa öljyä ihan maahan asti (uusi tiiviste tilattu). Voisiko tuo tulppien vaihto olla vaikuttanut äänten muuttumiseen?
Jo pidemmän aikaa satunnaisesti kaasu pohjassa kiihdytettäessä auto on röpöttänyt ja nykinyt, en tiedä johtuuko samasta viasta. päästöt ovat viime kerrasta hieman nousseet kuitenkin vielä sallituissa rajoissa. Tällä hetkellä paras idea on ollut hall anturi. tai voiko moottori lyödä itseään ns. Safe modeen, jos lämmöt rupee oleen vaikka palon rajoilla? moottori kyllä hohkaa lämpöä nopeasti, paljon ja pitkään, ominaisuus? Kaikki letkut kyllä rupee olemaan aikansa nähneitä, mutta voiko vika johtua yksinkertaisesti niistä? Jakopää hihnan remppa olisi Viim. 100km sitten pitänyt tehdä. Lastu on laitettu ed. Omistajan toimesta.
Riittäisiköhän? Huh kun tuli pitkä. Saa sitä autoa tulla tuohon parkkipaikalle Espooseen ihmettelemään, kahvit voin tarjota :) ei se siitä pahemmin liiku...
Huudatettiin toissapäivänä autoa parkkipaikalla (kahdesti jättänyt tielle, enää ei kehtaa lähteä). Hetken kun kierroksia piti 3200rpm alkoi putkesta kuulua pientä poksuntaa, vähän niin kuin subbari olis jytissy takakontissa. Ei siinä vielä mitään, jakopäänhihnan luota jostain nousi jonkun sorttista savua/höyryä? Ja kuului sellainen laahaava ääni. Plus koslan ympärillä leijaili jännä freesi haju, liekö tullut autosta vai naapurista. :D
Tänään uudella tarmolla taas, niin putki pörisi kauheesti niin ku se vuotais, kaukana siis tutusta mureasta murinasta. Ja kuulosti että olis nakuttanu vaikka ei nakuttanu, eikä putkessa kyllä ole reikääkään.. viivakoodit luin, ja ei ainuttakaan. Tulpat tuli vaihdettua, ihan hapettuneita ja ekaa kertaa huomasin, että venttiilikopasta vuotaa öljyä ihan maahan asti (uusi tiiviste tilattu). Voisiko tuo tulppien vaihto olla vaikuttanut äänten muuttumiseen?
Jo pidemmän aikaa satunnaisesti kaasu pohjassa kiihdytettäessä auto on röpöttänyt ja nykinyt, en tiedä johtuuko samasta viasta. päästöt ovat viime kerrasta hieman nousseet kuitenkin vielä sallituissa rajoissa. Tällä hetkellä paras idea on ollut hall anturi. tai voiko moottori lyödä itseään ns. Safe modeen, jos lämmöt rupee oleen vaikka palon rajoilla? moottori kyllä hohkaa lämpöä nopeasti, paljon ja pitkään, ominaisuus? Kaikki letkut kyllä rupee olemaan aikansa nähneitä, mutta voiko vika johtua yksinkertaisesti niistä? Jakopää hihnan remppa olisi Viim. 100km sitten pitänyt tehdä. Lastu on laitettu ed. Omistajan toimesta.
Riittäisiköhän? Huh kun tuli pitkä. Saa sitä autoa tulla tuohon parkkipaikalle Espooseen ihmettelemään, kahvit voin tarjota :) ei se siitä pahemmin liiku...
Comment