Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynpaine ja parkkihalli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Öljynpaine ja parkkihalli

    Heh, tuo sämpylä ei taida pitää hotellien parkkihalleista... Sattui lauantaiaamuna Kuopiossa Atlas hotellin hallissa, että ei meinannut öljynpaineen merkkivalo sammua; paloi lähes kymmenen sekuntia. Sammui kyllä sitten, eikä sen koommin keljuillut. Öljy OK niin laadultaan kuin määrältäänkin.

    Hassua asiassa on se, että AINOA kerta kun tuota on ennen sattunut, tapahtui kesällä Hämeenlinnassa - niin ikään hotellin parkkihallista startatessa!!! Eikö Aati pidä hotelleista...? :D

    No ihan oikeasti. Kaverilla on teoria, että ilmiö liittyy hotelliöitä edeltäneeseen matka-ajoon ja koneen huonoon "hygieniaan"; lienee käytetty eri öljytyyppejä vuorotellen (synt/miner/semisynt) ja jäänteet aiheuttavat sakkaantumista. Tuo sakka ei normaalissa (työmatkat) ajossa liiku minnekään, mutta matka-ajossa ehtii lähteä liikenteeseen (osittain liukenee lämmenneisiin öljyihin), ja tukkii kanavia sitten seuraavana aamuna, kun on "hyytynyt" koneen jäähtyessä. Sieluni silmin näen hyytelömäisiä klimppejä kanavia tukkimassa...

    Eli Forte-käsittely edessä, jännitetään sitten mitä se noin vanhassa ja ilmeisen "likaisessa" koneessa tekee... Pitää kokeilla varmuudeksi sitä jonkun mainitsemaa "pohjatyötä" ennen Fortea, eli ajella jonkin matkaa hyvällä synteettisellä, ikään kuin esipesuna.

    Mutta että tällasta voi sattua :P

  • #2
    On kyllä rahan haaskausta yrittää huuhdella konetta pelkällä öljyllä,ei ne karstat sillä lähde.

    Öljyntäyttöaukon korkista muuten näkee onko kone kovasti karstoittunut, karstaa näkyy siinäkin...ellei oo pyyhitty pois.

    Comment

    Working...
    X