Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1,8T-04 päästöt ja tyhjäkäynti ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1,8T-04 päästöt ja tyhjäkäynti ongelmaa

    Katsastusmies ei tykänny päästöistä ja tässä sitä ollaan. Kahdella korjaamolla käytetty ja päästöjä ei saada kuntoon. Auto liikkuu muuten hyvin, mut pahimmassa tapauksessa liikenne valoissa ja pysähtyessä kierrokset jää ikään kuin päälle ja pysyy siellä 3000 paikkeilla ja yhtäkkiä tipahtaa alas. Kauhee huuto tietty autosta ja tyhjäkäynnin saa "katkaistua" Ku tekee parit liikkeelle lähdöt ja kytkimen kaa kikkailee.

    Välillä käy ihan ok, kierrokset alle tonnin mut kuulee kyl käynti äänestä et tyhjäkäynti ei oo oikee. Ilmanmäärä mittari vaihettu, samoin puolat, jakopää, öljypumppu, kansi avattu öljypumpun kuolemisen jälkeen.

    Soitin jo audille epätoivoisena ja taidan säästää puoli vuotta et auton saa taas kuntoon, jos saa. Testerit ei näytä muuta ku ykkös ja kakkos sylinterille käynti häiriöö...

    Kaks korjaamoa tosiaan nostanu kädet pystyyn, liian vaikea tapaus.

    #2
    Mitkä päästöt ovat pielessä? Kirjoita tänne ne arvot, eli vähintäänkin CO, HC, lambda, sekä kierroksilla että tyhjäkäynnillä. Vikakoodit kunnon laitteilla lukuun ja koko litania tänne. Näiden jälkeen paljon helpompi arvailla.

    Kaasun "hirttäminen" voisi johtua esim. kaasuläpän jumiutumisesta tai siitä että sopeutus täysin hukassa. Ylipäätään vika on varmasti korjattavissa ja todennäköisesti ei edes kovin kallis.

    Comment


    • #3
      Testerit ei näytä muuta ku ykkös ja kakkos sylinterille käynti häiriöö...
      Eiköhän tuosta löydy syy kunhan saat kunnon vehkeillä luettua koodit.

      Comment


      • #4
        Kirjoitan heti ku saan haettua auton pois sieltä toiselta korjaamolta...Paperit autossa. Miten kaasun hirttäminen voi vaikuttaa päästöihin, jos vika ei ole koko ajan päällä? Audille ku soitin, sanoivat et tarvii saada vian päälle ja ku kaasu ei hirtä tai tyhjäkäynti ei oo siellä 3000 koko ajan... Mietinki et kaiken tän odottamisen ja testailun jälkeen, toivottavasti vika ois naurettavan pieni... Toivotaan parasta, pelätään pahinta.

        Comment


        • #5
          Päästötietoja en tarkkoja saanut vielä, kun lappu on näköjään vielä siellä ekalla korjaamolla. 7 vikakoodia olivat löytäneet. Ilmamäärämittari vaihdettu, puolat ja tulpat. Tulpat oli ollu osa vaaleita. Alipaineletkut käyty läpi, myös ilmavuodot starttipilotin kera. Ahtopaineita ei oo mitattu, mut puristuspaineet kyllä. Kaasuläppäkotelo katsottu mut ei putsattu ku oli näyttäny puhtaalta. Sytytyskatkosta oli vikakoodissa näyttänyt. Päästöissä happiarvot päin p:tä, saa siis happea liikaa ja siten pakokaasut heittää.

          Comment


          • #6
            Ettei vain pakoputki vuotais ja sekottas lambdaa?

            Comment


              #7
              Tämä tuli jo aiemmin päätökseen. Imusarjan alla olevan huohotusventtiili eli pcv ( eli se perinteinen huolto-osa 1.8T koneissa) oli viallinen. Sen vaihdolla auto toimii taas kuten pitääkin.

              Comment

              Working...