n 25 tkm sitten ( 1 vuosi ) vaihdettiin Motonetin lamdat ja nyt ei läpäissyt katsastusta kun arvot tyhjänäkäynnillä oli liian korkeat. Toinen ei enään toiminut, ja toinenkin menee varmaan vaihtoon seuraavaan katsastukseen mennessä. Nyt laitettiin Bosch.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Bensaa palaa, lambdan valintaa
Collapse
X
-
Tässä lambdoista tietoa kaivellessa löytyi tällainen sivusto/putiikki, josta löytyy aika paljon hyödyllistä tietoa asian kanssa pähkäileville, joten laitanpa linkin tännekin tuleville etsijöille:
http://www.lambdasensor.com/main/mcolours1.htm
Toinen artikkeli, jossa selitetään planaari-laajakaistalambdan toimintaa:
http://www.airfuelmeter.com/english/lsu4_en_sensor.htmViimeksi muokannut Mezza9; 10.10.2008, 02:04.
Comment
-
Eilen nyppästiin kaverin -92 1.8 Ventosta kansi pois.
Siinä sitten ihmettelin samalla lambdan johdotusta. Lambdasta on vedetty signaalimaa suoraan auton runkoon (moottorin kannakkeeseen).
Auton johtosarjasta sitten on katkaistu tuo maajohto.
Katkaistussa johdossa näyttäisi oleva jokin komponentti kuristesukan sisällä (vastus?).
Mikä tarkoitus moisella ja onko mahdollisesti jotain vaikutusta lambdan toimintaan, kun se on nyt toteutettu noin?
Kuvatus tuosta katkaistusta johdosta:
http://picasaweb.google.com/aki.rant...98090361091346
Comment
-
Hämmästyttää kummastuttaa?
Onko C4 100 AAH:ssa tosiaan eri lambdat etuvedossa ja quussa?
Pitäisi vaan vaihdella nuo tuohon omaan, ja löytyy kahta eri numeroa täällä: http://www.lambdasensor.com/main/audi4.htm
Eli onko tämä nyt oikea anturi 0 258 003 396 ?
Edittiä: vai kuitenkin 0 258 003 508.
??
Comment
Comment