Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytinneste ongelmia (2.0 16v -94 competition)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jäähdytinneste ongelmia (2.0 16v -94 competition)

    Ongelmat alkoi kun ylävesiletku räjähti rikki kesken ajon. samanlaista letkua en tietenkään saanut tilalle! (1.3 sierran letku kävi) laitoin letkun kiinni ja nesteet sisälle ja eikun menoks! 2000km jälkeen taas poksahti! ei letku vaan jäähdyttimen ylin letkunkiinnitys meni poikki eli lyhyni noin 2cm. kiinnitystä jäi vielä noin 2-3cm jäljelle laitoin letkun liiman ja klemmarin kanssa kiinni!
    Nyt auto hukkaa nestettä!
    Vuotaa ilmeisesti jäähdyttäjästä mutta niin vähän että en sitä pysty paikallistamaan!
    mikäköhän ne rikoi? ikä? vai vika jossain muualla?
    Mistä sais jäähdyttäjän ja alkuperäisen letkun?

  • #2
    Tarkista paisuntasäiliön korkin kunto.

    Jos on jumissa, systeemi saattaa kerätä painetta ja heikoin paikka pettää. Korkin paineventtiilin on tarkoitus olla se systeemin "heikoin" paikka, kuitenkin niin että jotain painetta sisällä pysyy.

    Comment


    • #3
      Mulla on käynyt kasitappisessa samalla tavoin. Letku ei kylläkään haljennut, ainoastaan irtosi syyläristä, jonka lähdöstä oli jo ennemmin lähtenyt pari senttiä pois, eli jäljellä on enää suora putken pää.

      Letku pysyy vielä paikoillaan kun klemmarin pistää ihan juureen. Lisäksi täytyy varoa täyttämästä paisunta säiliötä liian täyteen, olen nyt yrittänyt pitää hiukan alamerkin yläpuolella. Juuri sen verran ettei valo vilku. Lisäksi vaihdoin paisuntasäiliön korkin varmuuden vuoksi. Senhän pitäisi päästää liiat paineet pois systeemistä ilman että joku muu paikka pettää ensin.

      Kannattaa myös katsoa muiden letkujen kunto. Mulla oli pari letkua ihan viittä vajaa vainaa. Ja syyläriltä paisunta säiliöön menevä ohut letku niin kova että se meni ihan palasiksi kun hiukan liikahti.

      Comment


      • #4
        Kannattaa myös tutkia kaikki jäähdytysjärjestelmän muoviosat. Ne tuppaa vanhemmiten haurastumaan ja sitten halkeavat. Tai sitten katkeavat kuten tuo syylärin letkylähtö. On kyllä todella p*skalaatuista muovia.

        Comment


        • #5
          Kiitos vinkeistä! Hain uuden korkin ja nyt seurailen tilannetta.

          Comment


          • #6
            Nyt on jäähdytin vaihdettu ja uusi ylävesiletku!!! mutta silti vuotaa!!!! Ilmeisesti vanhat letkut ovat kovettuneita tai jotain että eivät pidä. Kai sitä täytyy vaihtaa kaikki vanhatletkut uusiin.

            Comment


            • #7
              Mulla kävi nyt tuossa Compen kanssa touhutessa sama homma! Tosin olin irrottamassa ylävesiletkua ja tarkoituksena huuhdella järjestelmää, nii eiku ylävesiletkun putki jäähdyttäjästä poikki! Aika haperoo tavaraa..
              Mistä hommasit tuolloin uuden jäähdyttäjän ja paljoko kärsit? Tuntuu olevan aika arvokas tuohon tuo uus ku pikasen eilen kyselin.. yli 300e :(
              Viimeksi muokannut Ripa77; 5.11.2010, 13:55. Perustelu: tarkennusta..

              Comment


              • #8
                Entäs kansipahvi? Pahvi hajalla ja päästää männän päälle nesteet.

                Ootkos Tepolta kysynyt jäähdyttimen hintaa? Marmorilta jos kysyit niin ei kumma jos on korkia hinta..

                Comment


                • #9
                  Joo pistin just tuossa Tepolle postia..odotellaan. En tiedä pitäskö tehä joku viritys siihen asti ku uuden jostain saan..koittaa siihen tynkään jotenki laittaa. :/

                  En oikein usko et pahvi ois, ku ei oo nesteet sekasin ja on uusittu tuossa 50tkm sitten..mut tiedä sit varmaks. Tässä ku on ollu joskus vähän yläkertaremppaaki ...tosin se selittäs paisarin halkeemisen, ellei oo haljennu jo tuon yhteydessä.

                  Vaihdoin nyt siis haljenneen paisarin, varmuudeksi myös uuden korkin ja termarin samalla, ku huutelu hommiin rupesin. Oli sitä tukkimisainetta siellä seassa ja termari juminu auki, siks ei lämmöt noussu normaalisti.

                  Nii, ja apuakselin stefaki vuoti, sekin on nyt vaihdettu..se oli se koko rempan aloituksen pääsyyllinen. :)

                  Comment


                  • #10
                    Pitäisi tuohon profiilin compeen (2.0 16v) ostaa uusi syyläri, mutta ensin täytyisi saada selvyys että minkälaisen. Autossa on manuaali-ilmastointi.

                    ETKA kertoo seuraavaa:
                    8A0121251 (6A,ACE)
                    8A0121251 radiator for vehicles with air condit. (ABK)

                    Kyseisellä varaosanumerolla kun katselen netistä jäähdyttimiä niin ne ovat 34mm paksuja, vaikka omassa autossani paksuus on 44mm.

                    BehrHellan katalogissa varaosanumeroa 8A0121251 vastaava jäähdytin on 8MK 376 714-461
                    -'For vehicles without air conditioning', eli vähän ristiriitaista tietoa.
                    Samasta katalogista löytyy automaattivaihteiseen tuote: 8MK 376 714-771, paksuus on 44mm, 'For vehicles with/without air conditioning'.

                    Miksi tuo ilmastointi vaikuttaa syylärin kokoon? Osaako joku sanoa mikä syyläri tulisi hommata? En löytänyt vanhan yläosasta ainakaan mitään varaosanumeroa.

                    Comment


                    • #11
                      http://www.behrhellaservice.com/behr...om-en/264.html

                      Tuolta kun haet niin varmaan löytyy tuolla perusosanumerolla aika sopivaakin ;)

                      Comment


                      • #12
                        Käy auto-targetista tilaamassa auton mukaan ts kerrot niille vain millainen auto on joten ei tarvitse itse kantaa vastuuta. Lpr syylärikaupaksi tuo on paras paikka ehdottomasti.

                        Comment

                        Working...
                        X