Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi KV virranjakaja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi KV virranjakaja

    Terve,

    mikä ja mitä varten se liitin on virranjakajan kyljessä? 3-napainen bosch ev1 näköinen liitin. Ruskea, Punainen, Vihreä taisi olla piuhojen värit. Ja ruskea lämpesi niin että eristeet suli.

    Tuli startatessa savut sieltä, kun akku-moottori maapiuha oli huonolla kontaktilla. Sen jälkeen ei olekkaan ottanut kierroksia yli 3500. Niinkuin olisi kierrosrajotin laitettu.

    Bensapumpun rele on ainakin poissuljettu, se toimii. Näissähän on joku fuel cut off systeemi sen sisällä. Pirusti elektroniikkaa ainakin.

    #2
    Hall-anturin liittimeltä vaikuttaa. Ei pitäisi lähteä käyntiin jos ei anna minkäänlaista signaalia.

    Comment


    • #3
      Onko näissä jotain sytytysboksia? Onko siinä jotain älyä? Missä se sijaitsee? Vai mikähän osa voisi olla hajonnut? Kierrokset pysähtyy kuin seinään siinä noin 3500. Ei oikein tunnu bensiinin saanniin puutteelta, vaan enemmänkin sytytysongelmalta.

      Comment


      • #4
        Sytytysvahvistin on. Jaottimen pyöriässä on joissakin malleissa kierrostenrajoitin, näkyy kun ottaa kannen auki, olisiko jousi antanut periksi.
        Voi korvata tavallisella pyöriällä.

        Comment


        • #5
          tavallinen pyörijä oli kannen alla.

          missä tuo sytytysvahvistin on? ja mihin se ruskea johto menee hal-anturilta?

          Comment


          • #6
            Kaikki piuhat menevät sytytysvahvistimelle, tulitikkuaskia hieman suurempi boksi esim. akkutelineen päässä tai tuulilasinpyyhkijänmoottorin vieressä. Jossain Audissa oli kuljettajan jalkatilassa sivupaneelin takana. Vaikea sanoa kun ei ole auton mallista tietoa, oletan; Audi 90 86-91 ?
            Johtojen värit ei ole muistissa mutta sytkövahvistimelle nastat 1-7;
            1-(puolan nasta 1), 2-(maa), 3-(hall-maadoitus), 4-(puola nasta 15), 5-(hall-signaali), 6-(hall-signaali maa/suojavaippa), 7-(mahdollinen pulssiulostulo esim. bensapumpun ohjaukselle).

            Comment


            • #7
              Kyllä, Audi 90 vm89 typ89

              En löytänyt sytytysvahvistinta, kaapelit näyttävät menevän tulipellistä jonnekin auton sisälle.

              Vänkärin kickpanelin takana ei ollut mitään, eikä ratin ympärysmuovien takana.

              No anyways, tein niin että irrotin jokasen sulakkeen ja tarkistin onko palaneita.

              Sitten satuin kokeilemaan auton käyntiä. No sehän toimi!! Ilosesti kiersi taas niin pitkälle kuin kuuluukin.

              Varmaan saman olisi tietysti tehnyt irroittamalla akunnavan. Jos ongelma uusiutuu niin tiedän ainakin mitä tehdä.

              Joku "vikatila" siinä tuntui olevan päällä siis. Vähän erikoista että näinkin antiikkisessa laitteessa olisi moinen.

              Comment


                #8
                Ainakin kanttikopassa tuo sytkävahvistin löytyy hanskalokeron yläpuolelta. Katsopa sieltäkin. T89:stä ei kyllä mitään tietoa minulla.

                Comment

                Working...
                X