Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 kierrokset aaltoilee voimakkaasti 800-2000 välillä (Neito hädässä!)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 kierrokset aaltoilee voimakkaasti 800-2000 välillä (Neito hädässä!)

    Elikkä kyseessä olisi vuoden -92 2,2 piristetty S2:nen ja nyt tartten neuvoa kokeneemmilta!

    Vapaalla tasaista kaasua antaessa kierrokset aaltoilee voimakkaasti 800-2000 välillä ja joka kerta kun putoaa alle 1000rpm:n ni meinaa auto sammua.
    Ahdot huutaa koko ajan (-0,4-0,6) ja ajaessa laahaa kuin olisi käsijarru päällä.

    ISV tsekattu, eikä siinä näyttäisi olevan mitään vikaa.
    Onkohan kyseessä nakuanturi, MAF, puolat vaiko jokin muu?

  • #2
    TPS voisi olla yksi tarkastuksen kohde myös.

    Comment


      #3
      Vikakoodit?

      Comment


        #4
        Otappa maffin liitin irti ja kokeile mitä tapahtuu?

        Comment


        • #5
          Vikakoodina anto 4431 eli isv ja sytytys, mutta todellakin tuossa isvssä ei ollut mitään häikkää..

          Comment


          • #6
            Ja totanoi, jos tulee tarvetta hankkia uus maffi ni meneekö jonkun muun mallin maffi tuohon s2seen vaiko onko tuossa joku omansa? Kävin nimittäin kyselemässä yhdestä varaosa liikkeestä kyseistä vekotinta ja hinnaksi annettiin 850e. Voiko se oikeasti olla noinkin hintava?

            Comment


              #7
              Halvin merkkitiskillä 335€. Joku vuosi takaperin sai alta kolmen sadan. Ja ei käy muista malleista. Tarviis vähän tarkemman vikakoodi selostuksen esim. vag-comilla?

              Comment


                #8
                Vikakoodina anto 4431 eli isv ja sytytys
                Yksi vikakoodi ei anna kahta noin erilaista kuvausta.
                Mikä on tuon vikakoodin tarkka selitys?

                tuossa isvssä ei ollut mitään häikkää..
                Miten todettu?

                Comment


                  #9
                  RS2:sen maffin hinnat alkuperäislaatikossa lähtee kotiinkannettuna sieltä 250€ luokasta, S2:sen menee siihen 300€ pintaan. Molempi toimii samalla tavalla. Kiireessä voi tietysti joutua maksamaan enemmän. Esimerkiksi Spareto myisi ADU-maffia Boschin laatikossa kokonaisedulliseen 1569€ hintaan...

                  Minulla teki hieman vastaavaa vikaa 3B kovalla pakkasella pari talvea takaisin. Syy ei täysin selvinnyt, ISV jotenkin siihen liittyi (mahdollisesti jäätyi). Vika meni ohi mitään tekemättä, joten syy jäi hämäräksi. Muistaakseni alle 2000 kierroksen kone tuntui täysin hengettömältä ja kuolemaa tekevältä, ei kuitenkaan kertaakaan sammunut. Kuitenkin isommalla kaasulla veti ok. Tasaisessa ajossa seokset pysyi täysin normaalina, mutta pakolämmöt lähti kiipeämään yli 900°C pintakaasulla. Tarkoittaisi mielestäni sitä, että jostain syystä ennakot putosi olemattomiin ja sen takia meno tuntui kuin olisi käsijarru päällä.

                  Comment


                    #10
                    Ja näissähän on sitten isv ja N75:n saman sulakkeen takana. Kannataa tsekata sulakkeet myös.

                    Comment


                    • #11
                      Sulakkeet testattiin testerin kanssa. Väitti että lähes kaikkien valojen sulakkeet olis sökönä. Myöskin tuulettimen ja bensapumpun sulakkeet se väitti olevan kaput. Sulakkeiden vaihdon jälkeen ei mitään muutosta.

                      Comment


                        #12
                        kun tuo sulakkeidenkin mittaus tuntuu olevan noin epävarmaa, niin pistää epäilemään vielä enemmän sen ISV:n ehjäksi toteamisen todenmukaisuutta. Et vielä vastannut noihin mun edellisiin kysymyksiin.

                        Olen vuosien varrella tottunut siihen, että ehjäksi todetut osat ei sitten loppupeleissä olekkaan ehjiä varsinkin, jos testaaja ei ole osannut selittää testaustapaa tai muita tarkennuksia.

                        Comment


                        • #13
                          Ite en sitä isvtä testannut ja oon yrittänyt tässä kysellä testaajalta että miten se testasi sen.
                          Vikakoodien virallista selitystä etin parhaillaan, mutta kun on se paperi hukassa jossa se lukee..

                          Comment


                            #14
                            Toimiiko se auto veto päällä ok millään kaasupolkimen asennolla? Nostaako se ahtoja ylipaineen puolelle? Mitä se "piristetty" tarkoittaa? Onko moottorinohjaus alkuperäinen motronic vai jotain muuta?

                            Comment


                            • #15
                              Veto päällä suhteellisen ok. Vaikkakin laahaa kuin käsijarru olisi päällä, muttei ole (se on kokonaan toinen ongelma). Tallan pohjaan lyötäessä kierrosten ollessa ylu 3500 auto nykii voimakkaasti: "kengurubensaa". Ahdot toimii ajaessa myuten "normaalisti" kiihdyttäessä, mutta tasasella kaasulla huutaa kokoajan.
                              "Piristetyllä" tarkoitin nimenomaan tuota turboa.
                              Moottorinohjauksesta en osaa sanoa näin yhtäkkiä, täytyneepi tarkistaa.

                              Comment


                                #16
                                Tuntuu olevan nyt niin monta yhtäaikaista ongelmaa, että selvitteleminen vaatii vähän syvempää analyysiä, johon testaajasi ei jutun perusteella taida kyetä:) Onkoä tämä jo suorasytytys koneella vai jakajamallinen? Mitä tarkoitat tasakaasulla huutamisella? Paljonko on max ahdot täyskaasulla? Miten on piristetty? Isompi turbo kiinni ja menoks?

                                Comment


                                • #17
                                  Terve, minulla on audi s2 -92 3b. Autossani on samantyyppinen vika, enkä ole löytänyt syytä. Virranjakajan kansi on vaihdettu juuri viikko sitten, eikä korjaamolla tiedetä missä vika on. Osaako joku neuvoa? Tämä kyseinen s2 on siis vakio.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kannattaa katsoa turbon ja maffin välissä olevaa imuputkea, ettei se ole haljennut siitä tiukan kurvin sisälaidasta. Tuntuu olevan vanhemmiten aika haprakassa kunnossa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Molemmat viat kuulostaa kyllä niin imu/ahtovuodolta.
                                      Eli niksipirkan painetesteriä kyhäämään ja autot rokkaamaan!


                                      Yksi miksi auto voi sammua on myös se että autoon on asennettu ulos puhaltava dumppi. Motronic menee tästä sekaisin ja tietyillä kierroksilla kun päästää kaasun niin kone sammuu. Been there, koska edellinen omistaja oli tälläisen kötöstyksen laittanut... Korjaantui kun laittoi normikiertoon dumpin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itellä oli täysin samanlaista vikaa. Imusarjan taakse menevä paineletku oli sieltä aivan imusarjan kohdalta olevasta "nipasta" murtunu ja nyki juurikin noin. Anto myös maffista vikakoodia.

                                        Comment


                                        • #21
                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=39144 Olisiko tuosta mahdollisesti apua kyseiseen ongelmaan.

                                          " Noilla tempuilla korjaa noin 95 prosenttia 20 venttiilisistä 5 syl moottoreista "

                                          Comment


                                          • #22
                                            Noista on apua ja tekemistä vähäksi aikaa kiitoksia

                                            Comment

                                            Working...
                                            X