Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI lämmöt ei nouse

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI lämmöt ei nouse

    Eli tein tuossa jakopään rempan ja siinä tuli laskettua tottakai jäähdytin nesteet pois.

    Auto kasaan ja uudet Zero:n punaset sisään (pitäis olla VAG:n omia vastaava) 50/50 mixillä. Nyt lämpötila ei nouse ajossa kunnolla 90 asteeseen. jäädään jonnekin 80 tienoille. Pientä eloa on myös nopeuden mukaan (nopeammassa vauhdissa matalampi lämpötila). Jos pysähtyy ja sammuttaa, niin uudestaan käynnistäessä lämpötila on heti 90 (pysähdys ei kovin pitkä). Ajossa lämpötila taas laskee.

    Ei kai nuo uudet nesteet voi olla noin paljon paremmat kuin vanhat, että bensakoneen lämpötila ei nouse, ennekuin kierto lakkaa. Letkut ja säiliö ovat kyllä reilun lämpimät (joku voisi muotoilla kuumat), eli kyllä siellä neste ilmeisesti kiertää ok.

    Nesteet lisäsin avaamalla koneen päällä olevan ilmausruuvin ja irroittamalla säiliön. Säiliön nostin hieman ylemmäksi ja lisäsin nestettä. Välillä puristelin letkuja, jotta neste menisi järjestelmään. Kun nestettä tuli ilmausruuvista --> paketti kasaan ja nestettä max tasoon. Sitten koeajolle ja muutaman kilsan päästä lisäilin nestettä. Tämän jälkeen ei ole tarvinnut lisäillä, sillä vajausta ei ole tullut.

    Mutta miksi lämpötila ei nouse tasaiseen 90-asteeseen?

  • #2
    Mulla tekee 2.0TFSI täysin vastaavaa, enkä ole asialla sitten päätäni vaivannut sen enempiä... Toki jos tähän joku ratkaisu löytyy niin täälläkin ollaan kuulolla!

    Comment


    • #3
      Kyllä se viallinen termari tuota aiheuttaa. Itselläni korjaantui vastaava ihan termarin vaihdolla.

      Comment


        #4
        Ääni myös termarille. Viime jakorempan jälkeen teki tismalleen samaa kun en heti vaihtanut termaria -> marmorilta uusi termari ja lämmöt taas ok.

        Suosittelen myös hankkimaan ihan alkuperäisosan, tarviketermari ei tuossa 1.8t:n tapauksessa toiminut, kokeilin sekä Febin että Gatesin. Marmorilta haettu termari oli todella paljon jäykempi, ja alkoi moottorikin lämpenemään oikein.

        Comment


        • #5
          No ehtiskö joku näppärä katsomaan termarin vaihto-ohjeet pdf linkkinä? Jos vaikka tulis vaihdettua ja saataisiin kippo kuumaksi...

          Comment


          • #6
            Täällä ihan hyvä ohje ko. hommaan

            Comment


            • #7
              En tiedä pitäskö huokasta jo helpotuksesta. Näyttäs, että ilmatasku oli jossakin jumissa. Kun auto rempan jälkeen seisoi yön (=viileni) ja aamulla ajoin töihin ja seisoi siellä päivän, niin töistä lähtiessä oli pinta laskenut maksimista minimiin ja lämmöt pelaa nyt ok. Itseasiassa paremmin kuin ennen. Ihmettelin aina, kun lämpömittari ennen jäi viisarin mitan vajaaksi tasan 90-asteesta. Jostakin foorumilta luin, että olisi ollut normaalia. Nyt nesteiden vaihdon jälkeen ja edellisen ongelman korjaannuttua on viisari tasan keskellä = WIN

              Toivottavasti ei tämä nyt korjaantui. Seurataan ja raportoidaan.

              Comment


              • #8
                Omalle autolleni en ole laiskuuttani tehnyt vielä mitään... Mites Dwarner?
                Edelleen tekee sitä, että kaupunkiajossa lämmöt ei nouse 90c viivalle, mutta +80kmh vauhdissa nousee/pysyy. Nyt kun kelit lämpes (väh. +20c) niin sitten omassa kulkineessa pysyy lämmöt tiukasti 90c viivalla. Eli kannattaisko se termari nyt kuitenkin jaksaa vaihtaa..?

                Comment


                • #9
                  Re: 2.0 TFSI lämmöt ei nouse

                  Tossa jo hetken iloitsin, että vika poistunut, mutta on vielä epämääräistä liikettä. Välillä nousee ihan OK ja välillä palaa pitkänkin ajon jälkeen heijaamaan 80-90 väliä. Oli nuo nesteet koneesta pois pari päivää, kun tuli pikku probleema moniurahihnan kampiakselin pyörän kanssa. Oli edellinen nyrkkipaja käyttänyt vanhoja pultteja ja laittanut kierrelukitteella kiinni (venypultit kuuluisi uusia). No sen lukitteen takia meni pultin kannat kahdesta ympäri ja joutui hitsaamaan kuusiokolot kiinni aka purkamaan keulan auki. Mietin, että jos termari oli ilman kanssa kosketuksissa pari päivää, niin olisko nastat hapettunu?

                  Comment


                  • #10
                    Vastataas tähän jos joku muu pähkäilee samaa... Omassa kulkineessa oireet korjaantui termostaatin vaihdolla. Eli nyt lämmöt nousee kiltisti +90c ja siinä pysyy.

                    Comment


                    • #11
                      Vaihoitko itse vai vaihdatitko? Ihan hintavertailumielessä... Meinaan pitäs vissiin itekki vaihtaa.

                      Comment


                      • #12
                        Vaihdatin mutta maksua ei työstä peritty koska tekijä oli lähipiiristä.
                        Talvea odotellessa siis...

                        Comment


                        • #13
                          Jep jep. Termarin vaihdolla loppui lämpöjen seilailu. Termostaatti 60€ pintaan ja itse tein. Laturi irti (Ei tarvitse nokkaa laittaa huoltotilaan. Ainoastaan hihna pois laturin päältä.) ja siitä alta sitten putkia irti. Pari tuntia plus jäähdytysjärjestelmän ilmailut. Nyt nousee lämmöt nopeammin ysikymppiin ja pysyy siinä. Näköjään kannattaa suoraan jakopään yhteydessä vaihtaa, niin ei tule eri keissiä, eikä tarvi jäähdytysnesteitä useampaa kertaa vaihdella.

                          Comment

                          Working...
                          X