Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI keulan purkuhommia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI keulan purkuhommia

    Noniin... pikku proggista käynnisä A4 2.0 TFSI 2006 Tipronic quattron kanssa. Moottori malli BWE

    Etupään kenno asetelma tulisi laskea alas ja tätä varten pitää ohjaustehostimen nesteet laskea pois. Miten tuo järjestelmä tulee oikeaoppisesti ilmata takaisin laiton aikana?

    Nokkien ketju menee vaihtoon, mutta näyttää pahasti siltä, että ketju on moottorin takaosassa koteloituna niin ,että venttiilikopan kannen irroitus ei pelasta yksinään. Kyseinen kotelo on taas niin lähellä palopelti/kajuutan rakennelmaa, että näyttää hieman ahtaalta saada irti. Saako tuon työn tehtyä ilman, että irroittaa koko kannen vai saako kyseisessä motissa keploteltua ketjun pois nokka-akselien takaa.

    Tulee vissiin lisää tenkkapoo kysymyksiä, kun homma etenee.

  • #2
    Laita letkupuristimet sinne etukehikon taakse tehostimen lauhduttimen lähtöjen luokse. Silloin ei tule kuin se mitä siinä putkenpätkässä on sisällä kun vedät sen irti. Kasatessa lorautat vähän lisää nestettä säiliöön ja ajelet menemään, se kyllä ilmautuu ajamalla. Vaihtoehtoisesti kone käynnissä pyörittelet rattia laidasta laitaan jonkin aikaa.

    Comment


    • #3
      Onkos kellään kokemusta kannen purkamisesta tuosta pitkittäis koneesta? Löytyykö Audin työkalulle T10252 (nokkien lukitus työkalu) jostain mittoja? Onko kansi liimalla vai irto tiivisteellä kiinni?

      Comment


      • #4
        Tuolta XXL automotivesta saa tarvikkeena satsin aika edullisesti mihin kuuluu vastaava kalu:
        http://www.xxl-automotive.de/VAG-20-...Werkzeug-Satz/

        Comment

        Working...
        X