Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Catalyst system: Bank 1, kumpi puoli?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Catalyst system: Bank 1, kumpi puoli?

Autona Audi S6 vm. 2002 moottori: ANK

Seuraavanlaista vikakoodia pukkaa:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
    P0420 - 35-10 - - - Intermittent

Voisiko vikana olla lambda ja kummalla puolella?
    Autossahan siis neljä lambdaa, ennen ja jälkeen kattien.
    Vikakoodin perusteella varmaan katin jälkeinen lambda mahdollisesti mennyt?

Bank 1 taisi olla apukuskin puoli. Joko katti tai lambda rikki. Toisaalta tuo intermittent koodi nyt on voinut tulla koska vaan. Ootko poistanut koodit ja katsonut tuleeko uudestaan?

Comment

Itsellänikin oli jossain vaiheessa tuota vikaa aikaisemmin ja diagnosoin sitä "kissojen ja koirien" kera. VCDS:llä logi näytti ja näyttää vieläkin että saman putken toinen anturi laahaa lämmetessään hieman toista perässä. Siitä ainakin mulla tuo (ehkä) vika ilmeni. Vika voi rosstech:n mukaan olla melkeen mikä tahansa. Tässä nopeasti listaa siitä mitä tossa vois olla:

- filtterit tukossa -> ei saa ilmaa
      - sytytys vinksallaan (tää tuskin on nyt kyseessä koska se näkyis varmaan vikakoodeissa ja perstuntumassa)
      - ilmavuotoja putkessa jossain
      - catti sanomassa vuokrasoppariansa irti
      - anturi huonossa "hapessa"
      - sähkössä yleistä häikkää eli kontaktihäiriö liittimissä ja/tai piuhoissa
      - todella huonoa bensaa (palotapahtuma vinksallaan)

Muitakin vikalähteitä voi toki olla.

Comment

Lamdat herjaa kait erikseen jos huonona (näin ainakin mulla). Jotenkin tekstin perusteella päästöjen suodatustehokkuus alle minimikynnyksen. Mulla noita lamdavirheitä tulee aina satunnaisesti, nollaamalla niistä pääsee eroon.

Comment

Nollasin vikakoodit ja sama tuli heti uudestaan.

Ihan Suomalaista nesteen ysikasia tankissa ja uusi ilmansuodatin paikallaan joten niistä ei pitäisi johtua ainakaan.
          Tyhjäkäynnillä pientä tärinää esiintyy, en tiedä liittyykö tähän vai ei...

Comment

Mä en usko että katit vielä olis rikki, voisiko siellä olla puolia paskana ja tulee misfireja, kun kerran täristää?

Comment

On kyllä niin pientä täristystä etten tiedä johtuuko muuten vaan tyhjäkäynnin sopivasta kierrosalueesta.

Comment

Oletko yhtään logittanu antureiden tilatietoja? Miten lämpötilat nousee kun käynnistät kylmiltään? Erityisesti kannattais ehkä nyt vertailla arvoja toisen putken antureihin joista ei vikakoodeja tule.

Comment

Mulla tulee 2.7T:ssä jatkuvasti warmup catalyst below efficiency intermittentiä. Johtuu kuulemma ohjelmavirheestä ECUssa.

Comment

Working...
                  X